nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Mondrian gör entré i Europa – stärker Accors ledande position i regionen

ACCORS premium- och livsstilssegment får ett storstilat tillägg när varumärket Mondrian nu gör entré i Europa. Lanseringen innebär att Accor når en symbolisk milstolpe då man passerar 3 000 hotellfastigheter i Europa. Accor har idag 340 000 rum i 39 länder i Europa vilket gör hotelloperatören ledande i regionen.

Mondrians entré i Europa sker genom lanseringen av två nya hotellfastigheter i Frankrike. Först ut är Cannes Grand Hotel på strandpromenadgatan Croisette som planeras bli ett Mondrian- hotell under 2021. Hotellet kommer att bestå av 75 rum, en restaurang och en bar med utsikt över en 4 000 m² privat trädgård, samt en privat strand framför hotellet.

Varumärkets andra hotell öppnar senare samma år i en 1800-talsbyggnad i Bordeaux. Hotellet kommer att bestå av 97 rum, en restaurang med barsalong på 460 m², ett spa, samt en utomhusterrass som sträcker sig över 225 m².

Mondrian blev en del av Accors premiumportfölj i samband med koncernens köp av 50 procent av sbe Entertainment Group under 2018. Idag har varumärket hotell i New York, Miami, Los Angeles och Doha. Läs mer om förvärvet: https://bit.ly/2NMeEeb

För Accor innebär de två nya Mondrian-hotellen att man lanserar sitt 26:e varumärke på den europeiska marknaden. Under flera år har koncernen aktivt satsat på att utöka sin närvaro i Europa genom att utveckla sina premium- och lyxvarumärken, inte minst sedan förvärven av varumärkena Fairmont, Raffles och Swissôtel under 2016. Europa motsvarar idag närmare 50 procent av Accors globala portfölj.

Sedan 2016 har Accor gått från fyra premium- och lyxvarumärken till att idag äga 20 av de mest prestigefyllda premium- och lyxhotellen i världen. Av dem finns 11 representerade i Europa och tre av dem – Sofitel, Rixos och Fairmont – rankas bland de 10 bästa lyxvarumärkena på kontinenten. Nu fortsätter Accor sin satsning för att sjudubbla sin premium- och lyxportfölj i Europa till år 2023.

"Vi stärker vårt ledarskap på den europeiska marknaden genom att utöka Accors premium- och lyxutbud i regionen. Vi kan idag erbjuda en bred och varierad portfölj av varumärken som tillgodoser alla våra kunders behov. Hotellen är belägna i områden där vi vet att våra gäster bor, äter, festar, jobbar och kopplar av. Nu fortsätter vi vår strävan efter att erbjuda sådant som möter deras behov, på så många platser som möjligt", säger Franck Gervais, vd för Accor i Europa.

-----------------------------------------------------------------------------------------------Om Accor

Accor är ett av flera ledande företag inom resa och livsstil samt en digital innovatör som erbjuder unika upplevelser vid närmare 4 800 hotell, resorts och bostäder i över 100 länder. Med en bred portfölj av internationellt kända hotellvarumärken – som täcker alltifrån lyxhotell, populära mellanklass- och boutiquehotell samt ekonomiklasshotell – har Accor i mer än 50 år erbjudit service och expertis.

 

 

 

Utöver ett brett utbud av boenden så erbjuder Accor även nya sätt att leva, arbeta och ta del av kulinariska upplevelser, nattliv och välbefinnande. Allt är samlat i ett av världens mest givande hotellojalitetsprogram.

 

 

 

Accor verkar också för att främja hållbar utveckling och spelar en aktiv roll för att ge tillbaka till planeten och de lokalsamhällen där vi finns. Planet 21 – Acting Here strävar efter positiv gästfrihet, medan koncernens kapitalfond Accor Solidarity fokuserar på missgynnade grupper genom yrkesutbildningar och möjligheter till anställning inom hotellgruppens nätverk.