platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Fajt mellan städerna
Malmö och Uppsala
vill båda bli kulturhuvudstad i Europa 2029.
beslutet fattat
Scandinavium
ska ersättas av en ny multiarena.
KVALITETSMÄSSAN 2021
Sjutton utvecklingsprojekt
nominerade till GötaPriset.
en äkta eldsjäl
Årets Eventskåning 2020
till KB och Totte Lundgren.
nytt jobb
Monika Hilm
ny vd på Yasuragi.
nya upplevelser
Inomhusgolf med virtuella banor
öppnar i Gränbystaden i Uppsala.
ny studiolösning
Svenska Mässan Gothia Towers
lanserar Sveriges största arena för hybridmöten.
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion Collection Hotel Packhuset är årets lyckligaste hotell

Clarion Collection Hotel Packhuset tog hem priset som “The Happiest Hotel of the Year” i en konkurrens med samtliga 49 hotell i Clarion Collection Hotel. Priset är ett bevis på att hotellet har jobbat målmedvetet mot visionen om att skapa hygge-upplevelser på hotellet som resulterat i hög gäst- och medarbetarnöjdhet.

"Jag är otroligt stolt och glad över detta pris! Vi har jobbat målmedvetet med vårt “Vi gör det tillsammans” projekt för att fånga upp idéer från precis alla medarbetare på hotellet. Det har resulterat i många bra, genomförda idéer och ett enormt engagemang. Jag tror att det är en stor bidragande faktor till att medarbetarna trivs och att gästerna mår bra hos oss", säger André Åberg, vd Clarion Collection Hotel Packhuset

Kriterier för att vinna priset som “The happiest hotel of the year” är hotellets medarbetare- och gästnöjdhet samt det arbete hotellet gjort för att leva upp till Clarion Collection Hotels vision.

"Det viktigaste vi har inom Clarion Collection är våra medarbetare och genom ledningens tydliga integration av glädje på arbetsplatsen har de lyckats skapa ett engagemang som sträcker sig utanför hotellets gränser. "Happy staff = happy guests" är en av våra motton och det är verkligen något som teamet på Clarion Collection Hotel Packhuset lever upp till", säger Rebecca Wodajo, Director of Happiness Clarion Collection Hotel

​Under 2019 implementerade hotellet “Hygge” som är Clarion Collection Hotels branschkoncept. Hygge är en filosofi och livsstil som handlar om att sätta guldkant på tillvaron, att förstå vikten av enkelhet och ta sig tid till att varva ner. På Clarion Collection Hotel Packhuset och samtliga hotell i kedjan innebär hygge att man säkerställt leverans och kvalitet både gällande produkt och service. Det populära matkonceptet där gästerna bjuds på både frukost, fika och kvällsmat har uppgraderats. Musiken är noga utvald, färg och ljussättning har ändrats för att i största mån skapa utrymme för njutning och avkoppling.

Priset för “The Happiest Hotel of the Year” delades ut på Nordic Choice Hotels årliga vinterkonferens där 3500 deltagare samlas i två dagar för att få inspiration, men också för att fira kedjans hotell och medarbetare.

Bilden: Clarion Collection Hotel Packhuset