nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
​Nytt samarbetsavtal mellan Östersunds kommun och Destination Östersund ska utveckla besöksnäringen

Östersunds kommun och Destination Östersund har undertecknat ett långsiktigt samarbetsavtal med målsättningen att fortsätta utveckla besöksnäringen i Östersund. Det är verksamheterna inom Turist Center, marknadsföring av staden samt möten och kongresser som ingår i det upphandlade uppdraget.

"Det nya samarbetsavtalet med kommunen ger oss nu möjlighet att fortsätta marknadsföra Östersund lokalt, nationellt och internationellt för att fler ska vilja åka hit, trivas och när de åkt, längta tillbaka. Vi tar hand om besökarna när de är här genom vårt Tourist Center, etablerade Info Points och vårt arbete med värdskap. Vi fortsätter att sälja in Östersund som en plats för möten i Sverige. Möten ger pengar till kommunen och näringslivet, samtidigt passar vi på att visa upp Östersund", säger Martin Sahlberg, destinationschef, Destination Östersund och han fortsätter: "Vårt arbete med att utveckla besöksnäringen ska bidra till att företagen får möjligheter till ökad försäljning, möjlighet till fler arbetstillfällen och ökade skatteintäkter".

"Det är med glädje jag nu kan konstatera att vi kommer att fortsätta vårt redan goda samarbete för att vi tillsammans ska utveckla destinationen Östersund på allra bästa sätt! Besöksnäringen är en basnäring, med tillväxt och stor potential, som berör många olika sektorer i vårt samhälle. Vi ska fördjupa vår samverkan för att lyckas nå våra mål, den resan inleder vi nu tillsammans", säger Fredric Kilander, Näringslivschef, Östersunds kommun.

Destination Östersund är besöksnäringens plattform för att i samarbete med Östersunds kommun och andra intressenter verka för destinationens utveckling och framgång. Företaget har en avgörande roll för samordningen mellan besöksnäringens olika aktörer, och har en bred förankring i näringslivet. Allt som gör, görs till gagn för de som besöker Östersund och för dem som bor i här.