nyheter
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
Nätverk
Egencia hjälper Travel Managers
med nya utbildningar i hantering av affärsresor.
alltfler fysiska möten
SEE Hållbarhetsvecka
viktigare än någonsin – i år med rekordmånga digitala event.
RSS
rss_icon
Länkar
​Nytt samarbetsavtal mellan Östersunds kommun och Destination Östersund ska utveckla besöksnäringen

Östersunds kommun och Destination Östersund har undertecknat ett långsiktigt samarbetsavtal med målsättningen att fortsätta utveckla besöksnäringen i Östersund. Det är verksamheterna inom Turist Center, marknadsföring av staden samt möten och kongresser som ingår i det upphandlade uppdraget.

"Det nya samarbetsavtalet med kommunen ger oss nu möjlighet att fortsätta marknadsföra Östersund lokalt, nationellt och internationellt för att fler ska vilja åka hit, trivas och när de åkt, längta tillbaka. Vi tar hand om besökarna när de är här genom vårt Tourist Center, etablerade Info Points och vårt arbete med värdskap. Vi fortsätter att sälja in Östersund som en plats för möten i Sverige. Möten ger pengar till kommunen och näringslivet, samtidigt passar vi på att visa upp Östersund", säger Martin Sahlberg, destinationschef, Destination Östersund och han fortsätter: "Vårt arbete med att utveckla besöksnäringen ska bidra till att företagen får möjligheter till ökad försäljning, möjlighet till fler arbetstillfällen och ökade skatteintäkter".

"Det är med glädje jag nu kan konstatera att vi kommer att fortsätta vårt redan goda samarbete för att vi tillsammans ska utveckla destinationen Östersund på allra bästa sätt! Besöksnäringen är en basnäring, med tillväxt och stor potential, som berör många olika sektorer i vårt samhälle. Vi ska fördjupa vår samverkan för att lyckas nå våra mål, den resan inleder vi nu tillsammans", säger Fredric Kilander, Näringslivschef, Östersunds kommun.

Destination Östersund är besöksnäringens plattform för att i samarbete med Östersunds kommun och andra intressenter verka för destinationens utveckling och framgång. Företaget har en avgörande roll för samordningen mellan besöksnäringens olika aktörer, och har en bred förankring i näringslivet. Allt som gör, görs till gagn för de som besöker Östersund och för dem som bor i här.