platsannonser
Projektledare
till Akademikonferen.s
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
hotellnytt
Scandics största hotell hittills öppnar i Köpenhamn
– nordiskt spa och kock från Michelinrestaurang.
hotellnytt
Comfort Hotel Arlanda Airport vinner
“New Hotel Of The Year” och “Comfort Hotel Of The Year”.
Plats för möten
The Park flyttar in i Forskaren
– Förstärker mötesplats för life science
Framtiden är här. Kan du se den?
Svenska Möten
satsar på att utbilda kockar i hållbarhet.
23-25 september
Bokmässans Crimetimetema i höst:
Skrivarskola, snutfika och lögndetektorer.
Framtiden är här
Sigtunahöjden
erbjuder fler laddplatser för alla.
Event skapar möten
40 dagar kvar till Jamboree22
– Sveriges största ungdomsläger.
Nummer 1 bland 50
Hur hållbar är din stad?
Stockholm tar förstaplatsen.
3-årig med 32 platser
Umeå
får ny restaurangutbildning.
World airport award
Helsingfors flygplats
bäst i norra Europa.
RSS
rss_icon
Länkar
The Future Room: visioner, idéer och koncept som formar morgondagens transportvärld

Scania har skapat en virtuell plats där företagets egna experter och framtidstänkare möts och utbyter idéer med externa aktörer som forskare, futurister, videomakare och skribenter. Tillsammans målar de upp en bild av hur framtiden kan te sig och allt har sin hemvist i The Future Room.

Scania vill dela mer av sin vision av hur övergången till ett hållbart transportsystem kan genomföras. Den pekar mot en ljus framtid och framhåller särskilt hur företag positivt kan främja den globala utvecklingen. Den pekar också på betydelsen av teknik och innovation för att införa nya framåtriktade koncept, pilotstudier och idéer.

"Vi vill väcka nyfikenhet kring Scania, både hos dem som redan känner oss och få dem att se nya sidor av oss, men också för att locka en framtidsintresserad publik som ännu inte vet att de borde uppmärksamma oss", säger Scanias kommunikationsdirektör Erik Ljungberg. Vår viktigaste tillgång är de anställda, vår breda kompetens, och Future Room är ett forum för dem, likväl för personer utanför bolaget.

Att ligga i framkant i stora teknikskiften, att utforska nya affärsmodeller och att bemästra takten i förändring innebär både utmaningar och betydande möjligheter för Scania, för hela ekosystemet för transport och logistik och för samhället i stort.

"Vi har ett starkt arv och en stark kultur. Den bygger vi vidare på när vi ser till framtiden och drar nytta av nya kompetenser och partnerskap inom områden som självkörande fordon, uppkoppling och elektrifiering. Detta aktualiserar också en kommunikationsinriktning som lockar nya intressenter närmare vårt företag", säger Erik Ljungberg.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med sina partners och kunder driver de omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererads 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till kunderna. Nettoomsättningen uppgick till mer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. www.scania.com.