platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
skapar stark position
Hybrid+,
ny metod för mötesupplevelser lanseras av Göteborg & Co.
Hotellnytt
Scandic rapporterar starkt resultat
och kassaflöde för tredje kvartalet 2021.
öppnar maj 2022
Prisbelönt Auschwitz-utställning
kommer till Malmö.
Framtidens städer
Undersökning:
Lund är en av världens smartaste städer.
30 November–2 december
Följ med Meetings International till IBTM World i Barcelona
Var med när världen öppnar igen.
13–16 november 2022
Krakow blir värd för Icca-kongressen 2022
En enorm framgång inte bara för staden, utan för hela landet.
15 oktober klockan 16:00
Lunds Universitet
får 28 nya professorer.
18-24 oktober
Framtidsvecka: Lunds universitet spanar efter framtida genombrott
Vilka genombrott behövs för att vi ska kunna ta oss an framtiden på bästa sätt?
RSS
rss_icon
Länkar
The Future Room: visioner, idéer och koncept som formar morgondagens transportvärld

Scania har skapat en virtuell plats där företagets egna experter och framtidstänkare möts och utbyter idéer med externa aktörer som forskare, futurister, videomakare och skribenter. Tillsammans målar de upp en bild av hur framtiden kan te sig och allt har sin hemvist i The Future Room.

Scania vill dela mer av sin vision av hur övergången till ett hållbart transportsystem kan genomföras. Den pekar mot en ljus framtid och framhåller särskilt hur företag positivt kan främja den globala utvecklingen. Den pekar också på betydelsen av teknik och innovation för att införa nya framåtriktade koncept, pilotstudier och idéer.

"Vi vill väcka nyfikenhet kring Scania, både hos dem som redan känner oss och få dem att se nya sidor av oss, men också för att locka en framtidsintresserad publik som ännu inte vet att de borde uppmärksamma oss", säger Scanias kommunikationsdirektör Erik Ljungberg. Vår viktigaste tillgång är de anställda, vår breda kompetens, och Future Room är ett forum för dem, likväl för personer utanför bolaget.

Att ligga i framkant i stora teknikskiften, att utforska nya affärsmodeller och att bemästra takten i förändring innebär både utmaningar och betydande möjligheter för Scania, för hela ekosystemet för transport och logistik och för samhället i stort.

"Vi har ett starkt arv och en stark kultur. Den bygger vi vidare på när vi ser till framtiden och drar nytta av nya kompetenser och partnerskap inom områden som självkörande fordon, uppkoppling och elektrifiering. Detta aktualiserar också en kommunikationsinriktning som lockar nya intressenter närmare vårt företag", säger Erik Ljungberg.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med sina partners och kunder driver de omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererads 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till kunderna. Nettoomsättningen uppgick till mer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. www.scania.com.