platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
mat och möten
Sigtunahöjden
sätter återigen Sverige på kartan i internationell kocktävling.

500 hotell kan tvingas stänga
på grund av Thomas Cooks konkurs.
17-18 oktober i Malmö
Honungs”champagne”
och närproducerat kan ge utländska besökare unika matminnen.
Fredag den 15 november
Talarfestivalen
återigen i Malmö, nu på Turning Torso.
+4,5%
En bra sommar
för besöksnäringen i Uppsala.
Ny bok
Därför blir mötena på jobbet allt fler
dominoeffekter skapar möteskedjor.
14 november
Han fick Wallenbergpriset för sin KL-träforskning
– deltar under Svenskt Träs seminarium i november.
hotellnytt
Nordic Choices förvärv av Kämp Collection Hotels slutfört
Stordalen vill utöka i Helsingfors med 2000 hotellrum.
Award winner again!
Göteborg
är Europas smartaste stad.
kunskapsöverföring
Lund får internationell konferens
om delningsekonomi i städer.
RSS
rss_icon
Länkar
The Future Room: visioner, idéer och koncept som formar morgondagens transportvärld

Scania har skapat en virtuell plats där företagets egna experter och framtidstänkare möts och utbyter idéer med externa aktörer som forskare, futurister, videomakare och skribenter. Tillsammans målar de upp en bild av hur framtiden kan te sig och allt har sin hemvist i The Future Room.

Scania vill dela mer av sin vision av hur övergången till ett hållbart transportsystem kan genomföras. Den pekar mot en ljus framtid och framhåller särskilt hur företag positivt kan främja den globala utvecklingen. Den pekar också på betydelsen av teknik och innovation för att införa nya framåtriktade koncept, pilotstudier och idéer.

"Vi vill väcka nyfikenhet kring Scania, både hos dem som redan känner oss och få dem att se nya sidor av oss, men också för att locka en framtidsintresserad publik som ännu inte vet att de borde uppmärksamma oss", säger Scanias kommunikationsdirektör Erik Ljungberg. Vår viktigaste tillgång är de anställda, vår breda kompetens, och Future Room är ett forum för dem, likväl för personer utanför bolaget.

Att ligga i framkant i stora teknikskiften, att utforska nya affärsmodeller och att bemästra takten i förändring innebär både utmaningar och betydande möjligheter för Scania, för hela ekosystemet för transport och logistik och för samhället i stort.

"Vi har ett starkt arv och en stark kultur. Den bygger vi vidare på när vi ser till framtiden och drar nytta av nya kompetenser och partnerskap inom områden som självkörande fordon, uppkoppling och elektrifiering. Detta aktualiserar också en kommunikationsinriktning som lockar nya intressenter närmare vårt företag", säger Erik Ljungberg.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med sina partners och kunder driver de omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererads 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till kunderna. Nettoomsättningen uppgick till mer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. www.scania.com.