nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
The Future Room: visioner, idéer och koncept som formar morgondagens transportvärld

Scania har skapat en virtuell plats där företagets egna experter och framtidstänkare möts och utbyter idéer med externa aktörer som forskare, futurister, videomakare och skribenter. Tillsammans målar de upp en bild av hur framtiden kan te sig och allt har sin hemvist i The Future Room.

Scania vill dela mer av sin vision av hur övergången till ett hållbart transportsystem kan genomföras. Den pekar mot en ljus framtid och framhåller särskilt hur företag positivt kan främja den globala utvecklingen. Den pekar också på betydelsen av teknik och innovation för att införa nya framåtriktade koncept, pilotstudier och idéer.

"Vi vill väcka nyfikenhet kring Scania, både hos dem som redan känner oss och få dem att se nya sidor av oss, men också för att locka en framtidsintresserad publik som ännu inte vet att de borde uppmärksamma oss", säger Scanias kommunikationsdirektör Erik Ljungberg. Vår viktigaste tillgång är de anställda, vår breda kompetens, och Future Room är ett forum för dem, likväl för personer utanför bolaget.

Att ligga i framkant i stora teknikskiften, att utforska nya affärsmodeller och att bemästra takten i förändring innebär både utmaningar och betydande möjligheter för Scania, för hela ekosystemet för transport och logistik och för samhället i stort.

"Vi har ett starkt arv och en stark kultur. Den bygger vi vidare på när vi ser till framtiden och drar nytta av nya kompetenser och partnerskap inom områden som självkörande fordon, uppkoppling och elektrifiering. Detta aktualiserar också en kommunikationsinriktning som lockar nya intressenter närmare vårt företag", säger Erik Ljungberg.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med sina partners och kunder driver de omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererads 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till kunderna. Nettoomsättningen uppgick till mer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. www.scania.com.