platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
The Future Room: visioner, idéer och koncept som formar morgondagens transportvärld

Scania har skapat en virtuell plats där företagets egna experter och framtidstänkare möts och utbyter idéer med externa aktörer som forskare, futurister, videomakare och skribenter. Tillsammans målar de upp en bild av hur framtiden kan te sig och allt har sin hemvist i The Future Room.

Scania vill dela mer av sin vision av hur övergången till ett hållbart transportsystem kan genomföras. Den pekar mot en ljus framtid och framhåller särskilt hur företag positivt kan främja den globala utvecklingen. Den pekar också på betydelsen av teknik och innovation för att införa nya framåtriktade koncept, pilotstudier och idéer.

"Vi vill väcka nyfikenhet kring Scania, både hos dem som redan känner oss och få dem att se nya sidor av oss, men också för att locka en framtidsintresserad publik som ännu inte vet att de borde uppmärksamma oss", säger Scanias kommunikationsdirektör Erik Ljungberg. Vår viktigaste tillgång är de anställda, vår breda kompetens, och Future Room är ett forum för dem, likväl för personer utanför bolaget.

Att ligga i framkant i stora teknikskiften, att utforska nya affärsmodeller och att bemästra takten i förändring innebär både utmaningar och betydande möjligheter för Scania, för hela ekosystemet för transport och logistik och för samhället i stort.

"Vi har ett starkt arv och en stark kultur. Den bygger vi vidare på när vi ser till framtiden och drar nytta av nya kompetenser och partnerskap inom områden som självkörande fordon, uppkoppling och elektrifiering. Detta aktualiserar också en kommunikationsinriktning som lockar nya intressenter närmare vårt företag", säger Erik Ljungberg.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med sina partners och kunder driver de omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererads 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till kunderna. Nettoomsättningen uppgick till mer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. www.scania.com.