nyheter
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
RSS
rss_icon
Länkar
Höga ambitioner för Nordbygg 2020

Förberedelserna inför Nordbygg 2020 pågår för fullt och målet är en minst lika stor framgång som mässan 2018 blev.

"Det är en tuff och inspirerande utmaning då hela 90 procent av besökarna 2018 var positiva till mässan och rekommenderade kollegor ett besök på Nordbygg", säger Peter Söderberg, Nordbyggs projektchef.

2018 års besökare var också tydliga med att de ansåg att Nordbygg lyckats bli än mer intressant och relevant jämfört med föregående mässor. Framgångsfaktorn som fördes fram var bland annat ett innehåll som fokuserade på ny teknik inom områdena IoT, digitalisering och innovation.

"Det har vi naturligtvis tagit till oss och kommer till nästa års Nordbygg att ytterligare öka mässans satsning på nya tekniklösningar som kan lyfta bygg- och fastighetsbranschen", säger Peter Söderberg.

Det kommer att ske på en helt nyskapad Innovationsarena. Där möter besökarna allt från små smarta start-upföretag till prisad arkitektur, där materialval har stått i centrum. På Innovationsarenan kommer även de nominerade till Nordbyggs guldmedalj att visa upp sig och sina bidrag. Nordbyggs guldmedalj är en tävling som belönar de mest innovativa produktnyheterna.

En viktig pusselbit i Nordbyggmixen, inte minst för föreskrivande led och beställare, är satsningen på ett intressant kunskapsinnehåll. Detta återkommer självklart i form av ett brett spektra av seminarier på öppna scener i hallarna.

En annan och helt central pusselbit är givetvis utställningen med unikt stor bredd och djup som ger besökaren en mycket tidseffektiv möjlighet att scanna marknaden och hitta nya produkter och kontakter. Det skriver bland andra Tobias Wallbom under på. Han är ventilationsföretaget Trox Auranors svenska landschef.

"Det finns ingen annan arena, menar han, där man kan träffa så många på så kort tid. Och utställartrycket är stort. Bland de redan 700 anmälda utställarna är merparten av de branschledande företagen bokade", säger Peter Söderberg.

Bilden: Utställningen på Nordbygg har stor bredd och djup som ger besökaren en mycket tidseffektiv möjlighet att scanna marknaden och hitta nya produkter och kontakter