platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Nya medarbetare till Nya Eventum

De TRE MEDARBETARBA ÄR Lena Abrahamson Lund med 25 års erfarenhet från eventbranschen, senast som delägare och vd för Hela Programmet och Imagination i Sverige, Karin Andersson med drygt tio års erfarenhet från publika evenemang på Live Nation och senast IMG, samt Hanna Persson rutinerad produktionsledare och producent med såväl tv- som eventbakgrund, senast från Baluba.

Lena Abrahamson Lund inledde sin karriär inom eventbranschen i slutet av 1980-talet med en världsturné med Whitbread Round The World Race. Det har därefter handlat om Olympiabåten i Barcelona, Intrums seglings-satsning, TV 4, och Stockholms OS-ansökan 2004 till det egna bolaget Hela Programmet som senare blev en del av den omtalade design- och kommunikationsbyrån Imagination.

Karin Andersson har med sig kunskapen om publika evenemang ur både ett kommersiellt och kreativt perspektiv. Under sina drygt tio år på Live Nation var hon producent och projektledare för allt från hospitality i samband med Madonnas Skandinavien-turné till Monster Jam och NHL i Globen.

– Vi ser en tydlig trend i hur företag och annonsörer ser över möjligheten att producera egna evenemang och rättigheter snarare än att sponsra andras. Varumärkesbyggande underhållning helt enkelt, säger Karin Andersson

Hanna Persson, har arbetat med tv- och event-produktioner i snart 15 år. Efter en lång period på TV 4 med ansvar för programproduktion frilansade hon under flera år på olika tv-produktionsbolag. Sedan 2007 har Hanna Persson varit produktionsledare på Baluba Event och har i den rollen varit med och producerat evenemang som Nokia Awards och stora evenemang för ICA, Aftonbladet och Unicef.

 

Bild: Karin Andersson börjar på Nya Eventum.