nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
Nya medarbetare till Nya Eventum

De TRE MEDARBETARBA ÄR Lena Abrahamson Lund med 25 års erfarenhet från eventbranschen, senast som delägare och vd för Hela Programmet och Imagination i Sverige, Karin Andersson med drygt tio års erfarenhet från publika evenemang på Live Nation och senast IMG, samt Hanna Persson rutinerad produktionsledare och producent med såväl tv- som eventbakgrund, senast från Baluba.

Lena Abrahamson Lund inledde sin karriär inom eventbranschen i slutet av 1980-talet med en världsturné med Whitbread Round The World Race. Det har därefter handlat om Olympiabåten i Barcelona, Intrums seglings-satsning, TV 4, och Stockholms OS-ansökan 2004 till det egna bolaget Hela Programmet som senare blev en del av den omtalade design- och kommunikationsbyrån Imagination.

Karin Andersson har med sig kunskapen om publika evenemang ur både ett kommersiellt och kreativt perspektiv. Under sina drygt tio år på Live Nation var hon producent och projektledare för allt från hospitality i samband med Madonnas Skandinavien-turné till Monster Jam och NHL i Globen.

– Vi ser en tydlig trend i hur företag och annonsörer ser över möjligheten att producera egna evenemang och rättigheter snarare än att sponsra andras. Varumärkesbyggande underhållning helt enkelt, säger Karin Andersson

Hanna Persson, har arbetat med tv- och event-produktioner i snart 15 år. Efter en lång period på TV 4 med ansvar för programproduktion frilansade hon under flera år på olika tv-produktionsbolag. Sedan 2007 har Hanna Persson varit produktionsledare på Baluba Event och har i den rollen varit med och producerat evenemang som Nokia Awards och stora evenemang för ICA, Aftonbladet och Unicef.

 

Bild: Karin Andersson börjar på Nya Eventum.