platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
tuffa tider
Svenska Mässans förlust 278 miljoner för 2020.
omsättningen sjönk med 60 procent.
största resemässan
Matka Nordic Travel Fair
flyttas till januari 2022.
22-24 september
Den internationella vävmässan
i Halmstad flyttas fram till 2022.
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
RSS
rss_icon
Länkar
Ny Regionschef Sverige och Baltikum för Radisson Hotel Group

Radisson Hotel Group har anställt Daniel Kraft som Regionschef för Radisson Hotel Group i Sverige och Baltikum med start den 1 september 2019. Daniel Kraft är en stark ledare med lång och omfattande branscherfarenhet. Han har tidigare varit Area Director Revenue Optimization för Radisson Hotel Group i Norden och Baltikum.

"Med sin omfattande erfarenhet, målmedvetenhet och sitt skarpa och positiva tankesätt kommer Daniel framgångsrikt leda våra hotell-team och skapa goda resultat för hela regionen”, säger Tom Flanagan Karttunen, Area Senior Vice President Northern Europe för Radisson Hotel Group.

Daniel Kraft startade i Radisson Hotel Group 2013 och har byggt upp Radisson Hotel Groups Revenue Center i Stockholm - ett dynamiskt team bestående av cirka 20 medarbetare som täcker mer än 30 hotell. Daniel har varit ansvarig för totala intäkter för hela Norden och Baltikum som omfattar åtta länder.

Som Regionschef kommer Daniel att ansvara för att alla hotellen i Sverige och Baltikum håller högsta möjliga kvalitet och levererar bästa möjliga service.

”Jag är väldigt glad för att anta den här rollen och ser fram emot att fortsätta det nära samarbetet jag har redan idag med våra fantastiska medarbetare. Tillsammans kommer vi fortsätta utveckla och driva våra hotell i toppklass och vårt mål är att ge varje gäst en minnesvärd upplevelse”, säger Daniel Kraft.

Innan han kom till Radisson Hotel Group var Daniel chef för Revenue Management and Distribution på First Hotels och innan dess arbetade han tio år på Norwegian, British Airways och SAS, med Route and Revenue Management samt Sales & Business Development. Han har en magisterexamen från Jönköping International Business School & University.

”Daniel har varit mycket framgångsrik i sitt ledarskap och visat mycket goda och positiva resultat. Han har bidragit till att skapa framgångsrika resultat år efter år i Norden och Baltikum. Det är med stor glädje jag välkomnar Daniel till denna nya, spännande roll ”, säger Tom Flanagan Karttunen.

Daniel kommer att vara baserad på Radisson Hotel Groups kontor i Stockholm och fortsätta vara en del av det Norra Europas ledningsgrupp.

Radisson Hotel Group är den ledande internationella hotellgruppen i regionen, med fler än 75 hotell i åtta länder i Norden och Baltikum. Under flera år har hotellgruppen fått utmärkelsen"Best International Hotel Group" av Grand Travel Awards i både Sverige och Norge.

Internationellt är Radisson Hotel Group en av världens största hotellgrupper med sju olika varumärken med fler än 1400 hotell i drift och under utveckling runt om i världen. Radisson Hotel Group inkluderar följande hotellkedjor: Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson och Country Inn & Suites by Radisson.