nyheter
Ska Sverige öppna sist?
​Nödrop från mötesindustrin!
Öppet brev till regeringen, riksdag, media och övriga intressenter.
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
RSS
rss_icon
Länkar
Energifullt säljteam sätter Helsingborg på Nordiska kartan

Clarion Hotel & Congress Sea U och Clarion Grand Hotel Helsingborg har slagit ihop sina team för att tillsammans som Clarion Hotels sälja in destinationen och erbjuda unika helhetslösningar för sina kunder.

Målet är att, tillsammans med andra aktörer samt Helsingborgs Stad, sälja in destinationen Helsingborg som en kongresstad, samtidigt som Clarion med sina två hotell, ska optimera gästernas upplevelse genom att skräddarsy erbjudanden efter varje kunds unika behov.

"Vi har två fantastiska produkter som tilltalar olika och nya målgrupper. Vi ser att den trendiga och metropolitiska resenären kommer checka in på Clarion Hotel Sea U. Platsen kommer vara en pulserande mötesplats där kongresser varvas med skybar-häng. Clarion Grand Hotel Helsingborg attraherar gäster som uppskattar en anrik, helt nyrenoverad, anläggning där fokus ligger på det personliga och mindre mötet. Vi har rum för alla och tillsammans skapar dessa hotellen fantastiska synergier", säger Sara Hullegård, Director of Sales för Clarion Hotels Helsingborg.

Sara kommer senast från rollen som Regional Sales Director inom Nordic Choice Hotels, med fokus på alla hotell inom Skåne. Tillsammans med Stina Sjöström, Mattias Bredmar, Caroline Wikskär och Louise Johansson kommer dem kunna erbjuda skräddarsydda konferenser och hotellupplevelser som Helsingborg tidigare aldrig kunnat erbjuda.

"Vi är ett taggat och energiskt team som står redo inför utmaningen att sätta Clarion Hotels i Helsingborg på kongresskartan i Norden," säger Sara Hullegård.

 

Mer om säljteamet:

Sara Hullegård, DOS (Director of Sales) har som främsta fokus att säljleda och säkra att Clarion Hotellen i Helsingborg, Clarion Grand Hotel och Clarion Hotel & Congress Sea U når sina respektive försäljningsmål. Sara kommer senast från rollen som RSD i Skåne, Regional Sales Director och innan det jobbade hon som Sales Manager på Quality Hotel Friends.

 

Stina Sjöström, SSM (Senior Sales Manager) har huvudfokus att sälja in stora möten och kongresser i första hand till Clarion Hotel & Congress Sea U. Stina har jobbat på Clarion Grand Hotel som Sales Manager tidigare och gjort ett fantastiskt jobb och har bland annat blivit utsedd till Månadens Säljare i Nordic Choice Hotels flera gånger.

 

Mattias Bredmar, SSM (Senior Sales Manager) startade precis innan sommaren sin resa på Nordic Choice Hotels i Helsingborg med huvudfokus på regional corporate business i Skåne och Halland samt med medelstora möten till både Clarion Hotel & Congress Sea u och Clarion Grand Hotel i Helsingborg. Mattias har erfarenhet från event och food & beverage och kommer senast från Hus57 och innan det från Elite Hotels i Helsingborg.

 

Louise Johansson, SM (Sales Manager) har en internationell bakgrund från bl.a. New York. I snart två år har hon varit Inhouse Sales Manager och Marketing Coordinator på Clarion Grand Hotel Helsingborg. I sin nya roll kommer hon ha fokus på lokala kunder och samarbetspartners i Helsingborg för både Clarion Hotel & Congress Sea U och Clarion Grand Hotel Helsingborg.

 

Caroline Wikskär, IHSM Inhouse Sales Manager. Carolines uppgift är att optimera logistiken runt alla förfrågningar samt koordinera innesälj mellan dem två hotellen. Caroline började sin karriär som Management Trainee på Clarion Hotel Malmö Live under pre-opening perioden 2014-2016. Därefter har hon klättrat flera steg inom kedjan där hon bland annat har haft tjänster som Head of Meeting & Event och nu senast Head of Reservations på Clarion Hotel Copenhagen Airport.

 

Bilden: Teamet håller uppe energin genom att varje måndag löpa längst vattnet tillsammans.

------------------------------------------------------------------------------------------------Hösten 2020 öppnar Helsingborgs nya vardagsrum, Clarion Hotel & Congress Sea U! Mitt i Helsingborg med blickarna mot sundet erbjuds 18 möteslokaler varav en kongressal för 1250 deltagare och 250 designade hotellrum. En restaurang signerat av Marcus Samuelsson samt en skybar på 9 våningen med fokus på cocktails. Uppvärmd pool på taket och ett pulserande Living Room där lokalbor och besökare möts och tillsammans skapar eufori.

 

Clarion Hotel är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Flera år i rad har Clarion Hotel blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotel tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer information om Clarion Hotel www.choice.se/clarion

 

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkedjor med 189 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion, samt 15 hotell inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.