nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
Accors livsstilsvarumärke JO&JOE flyttar ihop med IKEA i Wien

Den franska hotelloperatören Accor öppnar nytt i samarbete med IKEA. På de två översta våningarna i det planerade City IKEA i Wien öppnar livsstilsvarumärket JO&JOE ”Open House” – ett boendekoncept som blandar vandrarhem med den klassiska hotellupplevelsen och kryddar med attraktiva tjänster och restauranger.

"Den moderna arkitekturen och platsen för det nya City IKEA passar perfekt ihop med det boendekoncept som JO&JOE erbjuder. Tillsammans skapar vi en inbjudande miljö som återspeglar livsstilstrenderna för en ung urban kundkrets. Vi är mycket exalterade över partnerskapet med IKEA och välkomnar ytterligare samarbeten i framtiden", säger Volkmar Pfaff, vd för Accor i Österrike.

JO&JOE Vienna City IKEA kommer att erbjuda 345 sängplatser, en restaurang och en takterrass. Bygget av den sju våningar höga byggnaden påbörjas i januari 2020 och planeras vara färdigt under 2021. Sedan tidigare finns JO&JOE även i Paris och Bordeaux och ytterligare sju signerade projekt är på gång.

JO&JOE ”Open House” blir ny social plats i Wien som är öppen för både lokalbefolkningen och tillresta resenärer. Boendekonceptet är en blandning av vandrarhem och den klassiska hotellupplevelsen, kryddat med modern design och ett attraktivt utbud av restauranger och vardagstjänster. Här kan man äta, dricka, umgås och bo.

"Genom samarbetet med JO&JOE har vi hittat en partner som är en idealisk match för vår urbana målgrupp. Precis som oss erbjuder de sina kunder unika, nya upplevelser och innovativa koncept", säger Viera Juzova, vd för IKEA i Österrike.

Med en modern arkitektur och innovativ interiör erbjuder möbelkomplexet en unik shoppingupplevelse. Kunder kan få sina nyinköpta varor levererade till sina hem inom 24 timmar. Bygganden kommer även ha grönskande fasader och en takpark där gästerna kan koppla av.

"Det är två innovationsstarka krafter som förenas. Accor är en ledande aktör inom gästfrihet som länge utmanat synen på hotellvistelsen, inte minst med varumärket JO&JOE. Sedan har vi IKEA som format hur människor över hela världen lever i sina hem. Det ska bli spännande att följa lanseringen i Wien, som är en viktig destination för nordiska resenärer", säger Jan Birkelund, Development & Operations för Accor i Norden.

--------------------------------------------------------------------------------------------------Om JO&JOE

Livsstilsvarumärket JO&JOE lanserades i september 2016 och är den senaste hotellkedjan inom ekonomisegmentet att läggas till AccorHotels varumärkesportfölj. Genom att blanda det bästa av hotell och vandrarhem har JO&JOE skapat ett nytt koncept som tilltalar yngre målgrupper med deras erfarenheter och spontanitet samt positiva inställning till delningsekonomi.