nyheter
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
efter restriktionerna
Visit Linköping & Co
varslar i spåren av Corona.
omvärldsanalys
JMIC skapar portal
för åtkomst till covid-19-kunskaper.
Omvärldsanalys
USA rapporterar 22,6 procents hotellbeläggning
för veckan fram till 28 mars - 2020.
Island står enat
Meet in Reykjavík:
United With Strength.
innovationer skapar möten
De tio mest innovativa entreprenörerna
i Sverige 2020.
omsättningen minus 70-80 procent
Färsk statistik från UC:
Konkurser inom hotell- och restaurang ökar med 123 procent.
positivt besked
Nordiska Hissmässan
samlar hela hissbranschen i Stockholm hösten 2020.
innovationer skapar möten
Fem innovationer
som kommer att revolutionera modeindustrin tilldelas en miljon euro.
RSS
rss_icon
Länkar
CWT-forskning visar att affärsresenärer är mer hälsomedvetna under resor

38 procent äter mer hälsosamt, 26 procent tränar mer, och bara sju procent upprätthåller inte sitt välbefinnande under sina resor i jobbet.

Undersökningen från CWT, B2B4E-resehanteringsplattform, visar att medvetenheten om att upprätthålla sunda matvanor växer bland affärsresenärer. Totalt äter 38 procent av affärsresenärer mer hälsosamt när de är på afärsresor idag jämfört med för bara ett år sedan.  Resenärer i Asien och Stillahavsområdet äter mer hälsosamt när de reser (46 procent) jämfört med resenärer i Amerika (35 procent) och Europa (29 procent).

”Att upprätthålla hälsosamma vanor när du reser närmar sig toppen av prioriteringslistan för resenärer runt om i världen”, säger Niklas Andreen, CWTs Chief Experience Experience Officer.

”I slutet av dagen är det nödvändigt att hålla jämna steg med det som är viktigt för dina anställda för att behålla och locka den bästa talangen.”

Resenärer i Asien och Stilla havet kommer troligtvis att träna mer (33 procent) medan de är utomlands jämfört med resenärer i Amerika (23 procent) och Europa (21 procent). Det är mindre troligt att affärsresenärer i Europa tränar när de är på väg (48 procent) jämfört med resenärer i Amerika (38 procent) och Asien och Stilla havet (32 procent).

Samtidigt följer endast 7 procent av resenärerna inte rutinerna för hälsa och hälsa när de reser. Procentandelen är högre bland européer (10 procent) och amerikaner (8 procent), medan resenärer i Asien-Stillahavsområdet är minst troliga att undvika sina wellnessrutiner (3 procent).

Sedan 2017 har upprätthållande av hälso- och hälsovårdsrutiner blivit en ökande prioritering för resenärer. I alla regioner strävar affärsresenärer att uppnå sina hälso- och välbefinnande rutiner oavsett var de är i världen.

CWTs forskning visar också att hotellets träningslokaler och utrustning är det vanligaste sättet för affärsresenärer att hålla sig till sina hälso- och välbefinnande rutiner (49 procent), följt av hotellpool (40 procent) och hotellutrustning på rummet som yoga mattor och stationära cyklar (27 procent).


Om undersökningen

Undersökningen skapades av CWT och genomfördes av Artemis Strategy Group mellan den 29 januari och 9 februari 2019. Svar samlades in från fler än 2 700 affärsresenärer som reste för sitt företag fyra eller flera gånger under de senaste 12 månaderna. De svarande var från Amerika (Argentina, Brasilien, Kanada, Mexiko och USA), Europa (Belgien, Frankrike, Tyskland, Italien, Nederländerna, Spanien, Sverige och Storbritannien) och Asien och Stilla havet (Australien, Kina, Indien , Japan och Singapore).

 

Om CWT

CWT har en Business-to-Business-för-anställda (B2B4E) resehanteringsplattform. Företag och regeringar litar på dem för att hålla sina medarbetare anslutna - var som helst, när som helst och hur som helst - och över sex kontinenter ges deras anställda innovativ teknik och en effektiv, samt säker resupplevelse. Varje dag tar de hand om tillräckligt med resenärer för att fylla mer än 100 000 hotellrum, medan CWTs mötes- och eventdivision hanterar fler än 100 evenemang var 24 timmar.

 

Om Artemis Strategy Group

Artemis Strategy Group är ett forskningsföretag som specialiserat sig på varumärkespositionering, tankeledande och politiska frågor.