platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor är möten
Elmia Garden 2022
– storsatsning på hela mässupplevelsen.
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
Nytt jobb
Sophie Ahlin
har tagit över Clarion Collection Hotel Temperance.
Fler än 2300 deltagare
Cvent Connect Europe
handlar om mångfald, jämställdhet och inkludering.
5 oktober 2022
Nick Shackleton-Jones:
Hur man skapar en arbetsplatskultur vid L&D-evenemang.
19 oktober, Stockholm
Årets största mötesplats
om hotell och hotellfastigheter.
2 december 2022
eComExpo gör endags transport- och energikonferens i Göteborg:
”Vi måste synka myndigheternas arbete för en fossilfri transportnäring
SmartBygd Event
Digitala lösningar och innovationer
visas på mässa i Dorotea.
RSS
rss_icon
Länkar
CWT-forskning visar att affärsresenärer är mer hälsomedvetna under resor

38 procent äter mer hälsosamt, 26 procent tränar mer, och bara sju procent upprätthåller inte sitt välbefinnande under sina resor i jobbet.

Undersökningen från CWT, B2B4E-resehanteringsplattform, visar att medvetenheten om att upprätthålla sunda matvanor växer bland affärsresenärer. Totalt äter 38 procent av affärsresenärer mer hälsosamt när de är på afärsresor idag jämfört med för bara ett år sedan.  Resenärer i Asien och Stillahavsområdet äter mer hälsosamt när de reser (46 procent) jämfört med resenärer i Amerika (35 procent) och Europa (29 procent).

”Att upprätthålla hälsosamma vanor när du reser närmar sig toppen av prioriteringslistan för resenärer runt om i världen”, säger Niklas Andreen, CWTs Chief Experience Experience Officer.

”I slutet av dagen är det nödvändigt att hålla jämna steg med det som är viktigt för dina anställda för att behålla och locka den bästa talangen.”

Resenärer i Asien och Stilla havet kommer troligtvis att träna mer (33 procent) medan de är utomlands jämfört med resenärer i Amerika (23 procent) och Europa (21 procent). Det är mindre troligt att affärsresenärer i Europa tränar när de är på väg (48 procent) jämfört med resenärer i Amerika (38 procent) och Asien och Stilla havet (32 procent).

Samtidigt följer endast 7 procent av resenärerna inte rutinerna för hälsa och hälsa när de reser. Procentandelen är högre bland européer (10 procent) och amerikaner (8 procent), medan resenärer i Asien-Stillahavsområdet är minst troliga att undvika sina wellnessrutiner (3 procent).

Sedan 2017 har upprätthållande av hälso- och hälsovårdsrutiner blivit en ökande prioritering för resenärer. I alla regioner strävar affärsresenärer att uppnå sina hälso- och välbefinnande rutiner oavsett var de är i världen.

CWTs forskning visar också att hotellets träningslokaler och utrustning är det vanligaste sättet för affärsresenärer att hålla sig till sina hälso- och välbefinnande rutiner (49 procent), följt av hotellpool (40 procent) och hotellutrustning på rummet som yoga mattor och stationära cyklar (27 procent).


Om undersökningen

Undersökningen skapades av CWT och genomfördes av Artemis Strategy Group mellan den 29 januari och 9 februari 2019. Svar samlades in från fler än 2 700 affärsresenärer som reste för sitt företag fyra eller flera gånger under de senaste 12 månaderna. De svarande var från Amerika (Argentina, Brasilien, Kanada, Mexiko och USA), Europa (Belgien, Frankrike, Tyskland, Italien, Nederländerna, Spanien, Sverige och Storbritannien) och Asien och Stilla havet (Australien, Kina, Indien , Japan och Singapore).

 

Om CWT

CWT har en Business-to-Business-för-anställda (B2B4E) resehanteringsplattform. Företag och regeringar litar på dem för att hålla sina medarbetare anslutna - var som helst, när som helst och hur som helst - och över sex kontinenter ges deras anställda innovativ teknik och en effektiv, samt säker resupplevelse. Varje dag tar de hand om tillräckligt med resenärer för att fylla mer än 100 000 hotellrum, medan CWTs mötes- och eventdivision hanterar fler än 100 evenemang var 24 timmar.

 

Om Artemis Strategy Group

Artemis Strategy Group är ett forskningsföretag som specialiserat sig på varumärkespositionering, tankeledande och politiska frågor.