platsannonser
Sigtunahöjden söker
Inhouse sales & booking.
nyheter
nytt jobb
Maria Tallén
ny hotelldirektör på Clarion Hotel Winn i Gävle
ny mässor skapar nya möten
Så skall Live Expo förändra mässbranschen.
Rivstartar med tre mässor i februari 2020.
Möten utvecklar språk
Språkforskare
från hela världen på kongress i Lund.
Fokus på det fysiska mötet
Easyfairs Nordic förstärker ledningsgruppen
med seniora profiler från Accenture och Sats.
många stjärnor på plats
Summer Design Week i Stockholm
bjuder in till designfest.
hotellnytt
Hotellikonen gör comeback
– Raffles Singapore öppnar igen.
Skapa kreativa möten
Elite Hotel satsar stort
på konferens i höga kusten.
forskning skapar möten
Tio miljoner
till forskning om hjärnans utveckling.
nya jobb
Easyfairs
stärker sin säljorganisation.
nytt jobb
Ny vd utsedd
för Meet in Reykjavík - Reykjavík Convention Bureau.
RSS
rss_icon
Länkar
Platsannons | måndag 12 augusti 2019
Sigtunahöjden söker Inhouse sales & booking

Nu söker vi en ersättare för Felicia på Inhouse sales & booking som ska gå vidare i karriären – är du intresserad?

 

Vilka är vi?

Sigtunahöjden är en mötesanläggning i världsklass som älskar utveckling och hållbarhet. ”Tillsammans för en hållbar framtid” är vår vision och vi drivs av hållbarhet på riktigt, att jobba tillsammans, att lära ut och att lära av varandra samt skapa dagens wow!

 

Vi finns i Sigtuna, värdkommunen för Arlanda flygplats, där nästan en miljon människor övernattar varje år. Vår prisade restaurang Skog serverar måltider tillagade med äkta kärlek och med stor inspiration från den omkringliggande naturen, där vi också hämtar råvaror till de olika måltiderna.

 

Vad förväntar vi oss av dig?

På Inhouse sales & booking på Sigtunahöjden jobbar du på försäljnings- och marknadsavdelningen "Sales & Smiles" som är ett tajt team med tre medarbetare, inkl. Lina som blir din närmsta chef. Vi är alla drivna och gillar när vi når våra mål och resultat men vi är också helt övertygade om att en viktig ingrediens för att lyckas är att ha roligt på jobbet så många skratt utlovas. För att trivas med oss är det en fördel om du drivs av ett personligt engagemang, uppskattar värdet av att leda dig själv och kan leverera statistik i cirklar och diagram

 

Vad blir dina arbetsuppgifter?

Dina arbetsuppgifter innefattar ett övergripande ansvar och införsäljning av möten och events. Du hanterar inkommande förfrågningar från första förfrågan till avslutad affär och skapar och bibehåller relationer med kontakterna. Hittills i år har vi fått in drygt 1100 förfrågningar, där en stor del kommer in via digitala kanaler. Du ansvarar för visningar på plats och ansvarar för internkommunikationen mellan avdelningarna så att vi kan erbjuda och uppnå de framgångsrika möten som våra gäster förväntar sig.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och arbetet utförs i huvudsak måndag – fredag men helger och kvällar kan förekomma. Under hösten implementerar vi ett nytt cloudbaserat bokningssystem, Intellotel. Du ska gilla och vara nyfiken på digital utveckling och vara snabb i tanken och kunna utnyttja de fördelar våra olika system erbjuder. Kanske skapa en kort film eller erbjuda en digital visning om kunden inte kan komma ut på plats?

 

Andra system vi har för att lyckas i vårt dagliga arbete är Hubspot och GetAccept.

 

Du får gärna vara nyutbildad från en hotel management eller annan utbildning inom besöksnäringen.

 

Du ska självklart kunna tala och skriva på svenska och engelska, extra språk är meriterande.

 

Förmåner som vi gillar

• Väldigt förmånliga priser när du bor över och/eller äter med nära och kära hos oss.

• Rabatt på övernattning och måltider på andra anläggningar som är anslutna till Svenska Möten och IACC.

• Pension och försäkringar enligt kollektivavtal

• Den godaste personalmaten samt friskvårdsbidrag

• Utbildning efter behov och teambuildande resor

 

Sigtunahöjden som arbetsplats

Vi är ett 30-tal anställda i ett starkt och sammansvetsat team, vilket bidrar till en familjär känsla både bland anställda och gäster emellan. Stämningen hos oss känns internationell tack vare våra många utländska gäster och grupper.

 

I år valdes vi till Årets hållbara företag i Sigtuna kommun och vår köksmästare vann världsfinalen av kocktävlingen Copper skillet, som avgjordes i Toronto i april. Vi har en ny kock som ska tävla internationellt i Bryssel i oktober. Dessutom nominerades vi i år till Svenska Mötespriset i två kategorier; Årets miljöinitiativ och Årets nytänkare. Sigtunahöjden tillhör Svenska Möten, IACC samt Destination Sigtuna.

 

Vd och ägare är samma person, Lotta Giesenfeld Boman, kolla gärna in vad hon lägger ut på LinkedIn.

 

Ansök redan idag!

Om du värderar mångfald och hållbarhet i alla led och vill få chansen att arbeta på en uppskattad arbetsplats ska du inte tveka att söka tjänsten. Motivera varför du vill arbeta på Sigtunahöjden, skicka in cv och ett personligt brev till Marknads- och försäljningschef Lina Fors redan nu. Vi läser alla ansökningar kontinuerligt men eftersom det är semestertider kallar vi till intervjuer efter den 5 augusti.

 

Välkommen med din ansökan till jobs@sigtunahojden.se och skriv vilken tjänst du söker i ämnesraden.

 

Hör av dig till Lina om du har några frågor och funderingar via mailadressen ovan.

 

Här kan du läsa hela annonsen på Sigtunahojdens hemsida!

 

Vi ser fram emot din ansökan!