nyheter
Ska Sverige öppna sist?
​Nödrop från mötesindustrin!
Öppet brev till regeringen, riksdag, media och övriga intressenter.
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
RSS
rss_icon
Länkar
Raffles fortsätter sin strategiska expansion – öppnar två nya hotell i Asien

Sedan förvärvet av Raffles 2016 har Accor haft tydliga ambitioner om att närmare dubbla antalet hotell hos det ikoniska varumärket. Nu tillkännager man två nya flaggskeppshotell i Asien – Raffles Bali som öppnar 2020 och Raffles Sentosa Resort & Spa Singapore som öppnar 2022.

Därmed breddar varumärket sin portfölj i Asien, en marknad där man nyligen även öppnade hotellen Raffles Maldives Meradhoo och Raffles Shenzhen, och dessutom har två kommande projekt i Raffles Udaipur och Raffles Jaipur.

"Raffles är det tydligaste uttrycket för lyx inom Accors portfölj. Lyxresenärer söker allt mer skräddarsydd service, unika berättelser och en blandning av historia och modernitet. Det är precis vad Raffles erbjuder", säger Michael Issenberg, ansvarig för Accor i Asien och Stilla Havsområdet.

"Som den näst största operatören av lyxhotell i världen, med över 600 lyxiga premiumhotell och resorter, är vi stolta över att vidareutveckla ett av hotellvärldens mest ikoniska varumärken. Samtidigt gäller det att inte gå för snabbt fram, Raffles kommer alltid att vara en begränsad och noga utvald samling av hotell. Men vi ser definitivt utrymme för noggrann och omtänksam tillväxt", säger han.

Sedan det första Raffles öppnade i Singapore 1887 har varumärket byggt upp en legendarisk samling bestående av 14 tidlösa hotell över hela världen. Varje Raffles-hotell är en speciell upplevelse – varmt, välkomnande och unikt för sin destination. Med dagens expansionstakt siktar man på att nå 20 hotell till år 2025.

"Asien är en enorm marknad som fortsätter att växa i en rasande takt. Inte minst bland våra nordiska resenärer ser vi allt fler som reser till asiatiska destinationer för att arbeta eller semestra. Detta har också fått ägare och utvecklare att intressera sig för varumärken som Raffles i dessa regioner", säger Jan Birkelund, Development & Operations för Accor i Norden.

Förutom den snabba expansionen i Asien har Raffles även flera stora projekt på gång i Europa, USA och Mellanöstern. Bland de mest omtalade finns Raffles London War Office, Raffles Boston Back Bay Hotel & Residences och Raffles Palm360 Dubai Resort Hotel & Residences. Nyligen meddelade Accor även att man skrivit avtal med GFH Financial Group om att driva Bahrains första ultralyxiga anläggning – Raffles Bahrain i Manama.