platsannonser
Sigtunahöjden söker
Inhouse sales & booking.
nyheter
nytt jobb
Maria Tallén
ny hotelldirektör på Clarion Hotel Winn i Gävle
ny mässor skapar nya möten
Så skall Live Expo förändra mässbranschen.
Rivstartar med tre mässor i februari 2020.
Möten utvecklar språk
Språkforskare
från hela världen på kongress i Lund.
Fokus på det fysiska mötet
Easyfairs Nordic förstärker ledningsgruppen
med seniora profiler från Accenture och Sats.
många stjärnor på plats
Summer Design Week i Stockholm
bjuder in till designfest.
hotellnytt
Hotellikonen gör comeback
– Raffles Singapore öppnar igen.
Skapa kreativa möten
Elite Hotel satsar stort
på konferens i höga kusten.
forskning skapar möten
Tio miljoner
till forskning om hjärnans utveckling.
nya jobb
Easyfairs
stärker sin säljorganisation.
nytt jobb
Ny vd utsedd
för Meet in Reykjavík - Reykjavík Convention Bureau.
RSS
rss_icon
Länkar
Raffles fortsätter sin strategiska expansion – öppnar två nya hotell i Asien

Sedan förvärvet av Raffles 2016 har Accor haft tydliga ambitioner om att närmare dubbla antalet hotell hos det ikoniska varumärket. Nu tillkännager man två nya flaggskeppshotell i Asien – Raffles Bali som öppnar 2020 och Raffles Sentosa Resort & Spa Singapore som öppnar 2022.

Därmed breddar varumärket sin portfölj i Asien, en marknad där man nyligen även öppnade hotellen Raffles Maldives Meradhoo och Raffles Shenzhen, och dessutom har två kommande projekt i Raffles Udaipur och Raffles Jaipur.

"Raffles är det tydligaste uttrycket för lyx inom Accors portfölj. Lyxresenärer söker allt mer skräddarsydd service, unika berättelser och en blandning av historia och modernitet. Det är precis vad Raffles erbjuder", säger Michael Issenberg, ansvarig för Accor i Asien och Stilla Havsområdet.

"Som den näst största operatören av lyxhotell i världen, med över 600 lyxiga premiumhotell och resorter, är vi stolta över att vidareutveckla ett av hotellvärldens mest ikoniska varumärken. Samtidigt gäller det att inte gå för snabbt fram, Raffles kommer alltid att vara en begränsad och noga utvald samling av hotell. Men vi ser definitivt utrymme för noggrann och omtänksam tillväxt", säger han.

Sedan det första Raffles öppnade i Singapore 1887 har varumärket byggt upp en legendarisk samling bestående av 14 tidlösa hotell över hela världen. Varje Raffles-hotell är en speciell upplevelse – varmt, välkomnande och unikt för sin destination. Med dagens expansionstakt siktar man på att nå 20 hotell till år 2025.

"Asien är en enorm marknad som fortsätter att växa i en rasande takt. Inte minst bland våra nordiska resenärer ser vi allt fler som reser till asiatiska destinationer för att arbeta eller semestra. Detta har också fått ägare och utvecklare att intressera sig för varumärken som Raffles i dessa regioner", säger Jan Birkelund, Development & Operations för Accor i Norden.

Förutom den snabba expansionen i Asien har Raffles även flera stora projekt på gång i Europa, USA och Mellanöstern. Bland de mest omtalade finns Raffles London War Office, Raffles Boston Back Bay Hotel & Residences och Raffles Palm360 Dubai Resort Hotel & Residences. Nyligen meddelade Accor även att man skrivit avtal med GFH Financial Group om att driva Bahrains första ultralyxiga anläggning – Raffles Bahrain i Manama.