platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
språnget
Nordens största event
på temat omvärldsanalys omvandlas till Virtual IntelliSummit 2020.
beredskapen byggs ut
Idag står de första 140 vårdplatserna klara
– Stockholmsmässan fortsätter bygga.
70 av 90 permitteras
Elmia AB
omgrupperar under pandemitiden.
16-17 juni 2020
Internationell kongress
om 3D-printing till Örebro.
bra initiativ
Turistrådet Västsverige
hjälper besöksnäringen att behålla anställda.
omställningen är här
Internationell konferens
för framtidens handel kommer till Stockholm.
500 000 drabbade
EXPO2020 i fara
- hotell och restauranger är nere på 20 procents beläggning.
08.45 - 11.00
Upplev Trädgårdsmässan LIVE
hemifrån i morgon.
ett gött initiativ
”För ditt Göteborg”
stöttar lokala besöksnäringen.
Lastbilbranschen enig
Elmia Lastbil
flyttas fram till 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Meetmasters vann B2B event i Gyllene Hjulet

Gyllene Hjulet är sponsrings- och evenemangsindustrins hedersutmärkelse och delas ut av Sponsrings- och eventföreningen för 13:e året i rad. Vinnarna utsågs av en sponsrings- respektive eventjury samt en huvudjury. Årets tävling har varit öppen för projekt genomförda mellan den 1 januari–31 december förra året.

 

Årets event B2B. Vinnare: Meetmasters, Stora Enso Skog och Fairfax för Gallringståget Storstad. Motivering: 

Drar du dig för att rensa i rabatten? Försök då uppbringa entusiasm för att – utan någon egentlig kunskap – frisera en hel skog. Vi älskar det här bidraget för att man med sylvass målgruppsanalys och djup konsumentinsikt har levandegjort skogsägandet och skapat stark identifikation hos målgruppen. Med ett prestigelöst och trovärdigt event nådde man rakt in i hjärtat hos sina viktigaste partners.

 

Årets interna event. Vinnare: Creative Events, Coca-Cola Drycker Sverige, Volontärbyrån och Myrorna för Coca-Cola Nationell konferens 2009. Motivering:

Leva som man lär och göra något för andra – det var parollen när det stora företaget skulle kommunicera socialt ansvar. Vi älskar det här bidraget för att vinnaren genom interaktion, upplevelse och engagemang byggt laget inifrån. I ett genuint internt projekt där det kommersiella syftet inte stod i fokus slet man som myror och gav mer än några pantkronor tillbaka.

 

Årets event B2C. Vinnare: United Media Group och adidas Nordic för adidas Impossible is Nothing. Motivering:

Att komma igång med träningen är svårt – att hålla den igång snudd på omöjligt. Med strategiskt förarbete och stark intern förankring skiftades fokus från idrottstjärnornas prestationer till vardagsmotionärernas hjältedåd. Vi älskar det här bidraget för att vinnaren slog underifrån, tog marknadsandelar och visade att Impossible is Nothing.

 

Årets sponsring B2C. Vinnare: Håkanson United och Norrlands Guld för Guldkontrakt med Norrlands Guld. Motivering:

I Korpen är inga drömmar för stora, även om vissa magar är det. Vi älskar det här bidraget för förståelsen för och närheten till målgruppen och deras passion. Att ta en stor idrott ner på ”grusrotsnivå” kräver stort engagemang och det här sponsorskapet har man verkligen svettats för. En klassisk satsning med ett tydligt budskap och god integration med övrig kommunikation.


Årets samhällsengagemang. Vinnare: ICA, Samhall, FUB och Glada Hudik-teatern för Vi kan mer. Motivering:

En praktikant brukar paja faxen och äta upp allt fikabröd, inte skapa landsomfattande debatt. Vi älskar det här bidraget för att en stor och smått opersonlig organisation lyfter ett litet, lokalt sponsorskap och gör något ”på riktigt”. Något som skapar stolthet hos de anställda och lyfter fram en grupp människor som är värda lika stor chans i arbetslivet som alla andra.

 

Årets rättighetsinnehavare. Vinnare: Cancerfonden för Rosa Bandet-kampanjen. Motivering:

Vägen till hjärtat, och plånboken, går genom magen, eller vänta huden, eller garderoben... Vi älskar det här bidraget för att rättigheten har paketerats på ett innovativt sätt som ger sponsorerna stort utrymme för kreativitet. Vinnaren har vänt på kommunikationsflödet genom att våga släppa taget och lägga över kommunikationen i sponsorernas kanaler.

 

Foto: Jonas Borg.