platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
mässor skapar möten
Fastighetsmässan firar tio år i Malmö
har ökat utställare med 218 procent och besökare med 410 procent.
innovativ utveckling
Blique by Nobis
låter Sveriges första professionella lägenhetstestare checka in.
Nytt rekordår
Gästnätterna i Halmstad ökar
över tre miljoner totalt för första gången.
Omvärldsanalys
Helsingborg skapar ny näringslivsstrategi
ska bli en av Europas mest innovativa städer.
nytt jobb
Kristofer Skoglund
Ny commercial director på Yasuragi.
Jubileum
Milgårdarna fyller 40 år
Firar med hållbar inspirationsdag den 5 mars.
Vintagelife
Zorn, vintage, historisk mat och kända profiler
– nu öppnar Antikmässan.
Hållbarhet på riktigt
Nu går hotell- och restaurangbranschen
ihop för en knarkfri framtid.
bra innovation
Slipp väntan på notan
på Pontus in the air.
RSS
rss_icon
Länkar
Världens största naturturism-kongress till Göteborg

Den 16–19 september får Göteborg och Västsverige finbesök: Adventure Travel World Summit, världens största naturturism-kongress, arrangeras på Clarion Hotel Post.

Det internationella mötet inleds med Day of Adventure där 750 delegater får möjlighet att uppleva aktiviteter som vandring, paddling, cykling och fiske runt om i Västsverige. Totalt 30 västsvenska företag är värdar för ett fyrtiotal olika turer.

”Att ATWS kommer till Sverige är en fjäder i hatten för oss. Tidigare har evenemanget bland annat genomförts i Toscana, Alaska och Argentina. Day of Adventure är ett utmärkt tillfälle att visa vilka fantastiska upplevelser våra företag kan erbjuda inom hållbar naturturism,” säger Fredrik Lindén, vd för Turistrådet Västsverige.

Adventure Travel World Summit, ATWS, är årligen återkommande och arrangeras av Adventure Travel Trade Association, ATTA. Det är en global organisation var huvuduppdrag är att främja hållbar naturturism. Medlemmarna finns över hela världen, men framför allt i Nord- och Sydamerika samt i Europa. Organisationen samlar bland andra företag inom naturturism, turistorganisationer, journalister och influencers.

Casey Hanisko är ATTAs president. Han understryker vikten av den inledande dagens olika aktiviteter:

”Vi vet sedan tidigare att Day of Adventure alltid är väldigt uppskattad bland delegaterna som en inspirerande inledning på kongressen. Här skapas minnen, nya vänskaper och samarbeten som dröjer kvar långt efter att kongressen är slut.”

Visit Sweden är statens och besöksnäringens gemensamma marknadsföringsbolag som har i uppdrag att marknadsföra Sverige internationellt. De är nationell projektledare för ATWS och genomför kongressen i samarbete med Tillväxtverket och med tolv regionala turistorganisationer, däribland Turistrådet Västsverige.

”Med ATWS skapar vi en speciell internationell mötesplats för företag i svensk besöksnäring. Det är ett utmärkt tillfälle att göra affärer och uppmärksamma researrangörer och journalister från hela världen på hållbara upplevelser i Sverige,” säger Ewa Lagerqvist, vd för Visit Sweden.

 

Bilden: På Grand Travel Award 2019 utsågs Clarion Hotel Post till Sverige bästa enskilda hotell, nu kommer kongressen ATWS till hotellet i september.