platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
RSS
rss_icon
Länkar
Norge fokuserar på personliga möten när de söker köpare av kongresser och företagsmöten

Visit Norway har intagit en kreativ inställning till utvecklingen av nya relationer i Storbritannien den senaste veckan. Resultaten har lett till nya affärsmöjligheter och en större förståelse för Norges mötes- och evenemangsutbud bland en mängd köpare.

I tisdags var teamet från Visit Norway tillsammans med sina partners från Oslo, Bergen och Tromso värd för en utvald grupp av kongressköpare för en kväll fokuserad på utbildning och mötesinnehåll.

Evenemanget skapades för att försöka ändra flera uppfattningar om Norge. Förutom presentationer av destinationernas möjligheter inkluderade kvällen relevanta nyckeltal för att föreningarna bättre ska förstå upplevelserna av sina egna organisationer om de ska lyckas att behålla sina medlemmar också långsiktigt.

Under onsdagens nätverksfest på The Meetings Show underhåll DJ Fox, mer känd som Arve Lindgren, kongresschef från Bergen, ett gäng av köpare och industripartners under den efterfest som genomfördes.

Eventet var en chans för deltagare att lära känna Norge på ett mer avslappnat och sätt med ett upplägg i en mer informell atmosfär.

"Vi är i Storbritannien för att bygga upp relationer. Det kan vara med någon ny person eller en fortsättning på tidigare samtal, säger Frode Aasheim, vd, Visit Norway.

"Dessa två nätverksevent kan verka helt annorlunda, men resultatet är i slutänden detsamma, det vill säga ett tillfälle för Norge att ta steget och belysa varför Norge är ett idealiskt resmål för någon typ av evenemang, oavsett om det är en föreningsmöte, kongress, konferens eller en incentiveresa."

"Du vinner inte affärer i den här industrin genom kortsiktiga taktiska insatser. Istället måste du titta på lång sikt, bygga relationer och lära känna din publik. I tisdags handlade om att skapa en bra konversation, det gav oss en möjlighet att förstå köparens smärtpunkter och försöka ändra på deras uppfattningar om Norge. I onsdags var vår chans att nå en bredare publik på ett roligt och engagerande sätt till alla deltagare."

Tisdagseventet ägde rum på BMA House i Londons Bloomsbury-område. Platsens kopplingar till den medicinska sektorn samt dess starka hållbarhetsideal ledde underströk Norges kärnbudskap och erbjudande.