platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Fajt mellan städerna
Malmö och Uppsala
vill båda bli kulturhuvudstad i Europa 2029.
beslutet fattat
Scandinavium
ska ersättas av en ny multiarena.
KVALITETSMÄSSAN 2021
Sjutton utvecklingsprojekt
nominerade till GötaPriset.
en äkta eldsjäl
Årets Eventskåning 2020
till KB och Totte Lundgren.
nytt jobb
Monika Hilm
ny vd på Yasuragi.
nya upplevelser
Inomhusgolf med virtuella banor
öppnar i Gränbystaden i Uppsala.
ny studiolösning
Svenska Mässan Gothia Towers
lanserar Sveriges största arena för hybridmöten.
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
RSS
rss_icon
Länkar
Norge fokuserar på personliga möten när de söker köpare av kongresser och företagsmöten

Visit Norway har intagit en kreativ inställning till utvecklingen av nya relationer i Storbritannien den senaste veckan. Resultaten har lett till nya affärsmöjligheter och en större förståelse för Norges mötes- och evenemangsutbud bland en mängd köpare.

I tisdags var teamet från Visit Norway tillsammans med sina partners från Oslo, Bergen och Tromso värd för en utvald grupp av kongressköpare för en kväll fokuserad på utbildning och mötesinnehåll.

Evenemanget skapades för att försöka ändra flera uppfattningar om Norge. Förutom presentationer av destinationernas möjligheter inkluderade kvällen relevanta nyckeltal för att föreningarna bättre ska förstå upplevelserna av sina egna organisationer om de ska lyckas att behålla sina medlemmar också långsiktigt.

Under onsdagens nätverksfest på The Meetings Show underhåll DJ Fox, mer känd som Arve Lindgren, kongresschef från Bergen, ett gäng av köpare och industripartners under den efterfest som genomfördes.

Eventet var en chans för deltagare att lära känna Norge på ett mer avslappnat och sätt med ett upplägg i en mer informell atmosfär.

"Vi är i Storbritannien för att bygga upp relationer. Det kan vara med någon ny person eller en fortsättning på tidigare samtal, säger Frode Aasheim, vd, Visit Norway.

"Dessa två nätverksevent kan verka helt annorlunda, men resultatet är i slutänden detsamma, det vill säga ett tillfälle för Norge att ta steget och belysa varför Norge är ett idealiskt resmål för någon typ av evenemang, oavsett om det är en föreningsmöte, kongress, konferens eller en incentiveresa."

"Du vinner inte affärer i den här industrin genom kortsiktiga taktiska insatser. Istället måste du titta på lång sikt, bygga relationer och lära känna din publik. I tisdags handlade om att skapa en bra konversation, det gav oss en möjlighet att förstå köparens smärtpunkter och försöka ändra på deras uppfattningar om Norge. I onsdags var vår chans att nå en bredare publik på ett roligt och engagerande sätt till alla deltagare."

Tisdagseventet ägde rum på BMA House i Londons Bloomsbury-område. Platsens kopplingar till den medicinska sektorn samt dess starka hållbarhetsideal ledde underströk Norges kärnbudskap och erbjudande.