platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
RSS
rss_icon
Länkar
IBTM lanserar ny mässa för Asia Pacific Market

IBTM lanserar ny mässa för Asia Pacific Market
IBTM, en del av Reed Travel Exhibitions, har meddelat lanseringen av en ny affärshändelse, IBTM Asia Pacific. Evenemanget kommer att äga rum 6-8 april 2020 i Singapore på Marina Bay Sands Expo & Convention Center och ansluts till IBTMs befintliga portfölj som inkluderar IBTM World i Barcelona. IBTM Americas i Mexico City; IBTM Kina i Peking; IBTM Arabia i UAE och IBTM Afrika i Kapstaden.
IBTM Asia Pacific kommer att samla en högkalibreringskoncern av internationella APAC regionala och lokala mötesplanerare och utställare för två dagar av förutbestämda affärsmöten, utbildning och nätverk. Arrangemanget kommer att vara underbyggt av IBTMs sofistikerade, branschledande Hosted Buyer-program, som skapar personliga dagbokningar för Hosted Buyers och utställare för att säkerställa att delegater bara möter personer med vilka det är en mycket bra chans att göra affärer.
Shane Hannam, portföljdirektör, IBTM, kommenterade: "Att starta en ny händelse för Asien-Stillahavsområdet är inte bara spännande för IBTM-märket, det stöds också av det faktum att regionens affärsevenemangsindustri förväntas se den högsta tillväxttakten i världen för att nå $ 441,1 miljarder år 2025 *.
"Det är en marknad som vi vet mycket bra, och vår forskning har visat att det finns en genuin efterfrågan på en regionalt fokuserad händelse, både från vår befintliga kundbas, men också från branschen i allmänhet. Det är ett spännande nytt tillskott till industrikalendern, inte bara för IBTM, utan även för den bredare affärshändelsemarknaden. "
Shane fortsatte: "Var säker på att IBTM Asia Pacific kommer att ge oss en fokuserad plattform från vilken vi kan betjäna den ständigt ökande efterfrågan både från inkommande och utgående APAC-marknader. Viktigt är att evenemanget kommer att göra det möjligt för oss att genomföra ett strategiskt skifte för vår IBTM China-händelse, som kommer att fokusera på att samla de högsta kvalitet kinesiska köpare för att träffa internationella utställare och internationella köpare att göra affärer med kinesiska utställare.
Senthil Gopinath, ICCAs VD: "Vi gratulerar IBTM till lanseringen av den här nya plattformen i Asien och Stillahavsområdet. ICCAs globala medlemskap söker alltid nya möjligheter att träffa internationella organisationer och viktiga intressenter i mötesbranschen och vi är glada att samarbeta med ICCAs långsiktiga affärspartner på IBTM Asia Pacific. Vi önskar laget det bästa med expansionen. "
Shane fortsatte: "Singapore betraktas som APACs regionala nav för Business Events-marknaden och som kombinerat med sin utmärkta infrastruktur och ett långvarigt rykte som ett globalt affärsdestination betyder att det var det naturliga valet som vår värdstad."
IBTM Asia Pacific kommer att hjälmas av Event Manager Michael Jones, som har varit med Reed Exhibitions i nästan sex år. Programmet för marknadsföring och värdköpare, som underbygger framgången för varje IBTM-händelse, kommer att hanteras av det erfarna befintliga laget baserat i Richmond, London, med stöd av Reed Exhibitions-team i Singapore och Japan.
Evenemanget kommer att föregås av en dag med lokala turer för internationella köpare och en kvällsdrink mottagning. Fullständiga detaljer om utbildningssessionerna och nätverksprogrammet kommer att släppas under kommande veckor.
För mer information, eller för att registrera intresse, besök: www.ibtmasiapacific.com.

IBTM, som är en del av Reed Travel Exhibitions, lanserar en ny mässa, IBTM Asia Pacific. Mässan kommer att genomföras 6-8 april 2020 i Singapore på Marina Bay Sands Expo & Convention Center och ansluts till IBTMs befintliga portfölj som inkluderar IBTM World i Barcelona. IBTM Americas i Mexico City; IBTM Kina i Peking; IBTM Arabia i UAE och IBTM Afrika i Kapstaden.

IBTM Asia Pacific kommer att samla ett högkalibrerikt köpargäng med både internationella, regionala och lokala mötesplanerare samt utställare för två dagar med förhandsbokade affärsmöten, utbildning och nätverksbyggande. Arrangemanget kommer att vara omfattande när det gäller IBTM:s Hosted Buyer-program, som ger personliga möten mellan  Hosted Buyers och utställarna för att säkerställa att deltagarna bara träffar personer med vilka de har en mycket bra chans att göra affärer med.

Shane Hannam, chef för hela denna portfölj av möten, IBTM, kommenterade: "Att starta en ny mässa för Asien-Stillahavsområdet är inte bara spännande för IBTMs varumärke, det stöds också av det faktum att regionens mötes- och eventsindustri förväntas se den högsta tillväxttakten i världen för att nå $ 441,1 miljarder år 2025 *.

"Det är en marknad som vi vet mycket bra, och vår forskning har visat att det finns en genuin efterfrågan på en regionalt fokuserad mässa, både från vår befintliga kundbas, men också från branschen i allmänhet. Det är ett spännande nytt tillskott till industrikalendern, inte bara för IBTM, utan även för den bredare business events marknaden. "

Shane fortsatte: "Var säker på att IBTM Asia Pacific kommer att ge oss en fokuserad plattform från vilken vi kan betjäna den ständigt ökande efterfrågan både från inkommande och utgående marknader. Viktigt är att evenemanget kommer att göra det möjligt för oss att genomföra ett strategiskt skifte för vår Kinamässa, som kommer att fokusera på att samla de viktigaste kinesiska köparna som vill träffa internationella utställare och internationella köpare för att göra affärer med kinesiska utställare.

Senthil Gopinath, ICCAs vd: "Vi gratulerar IBTM till lanseringen av den här nya plattformen i Asien och Stillahavsområdet. ICCAs globala medlemskap söker alltid nya möjligheter att träffa internationella organisationer och viktiga intressenter i mötesindustrin och vi är glada att samarbeta genom ICCAs långsiktiga affärspartner på IBTM Asia Pacific. Vi önskar allt det bästa med expansionen."

Shane fortsatte: "Singapore betraktas som regionens nav för Business Events-marknaden och som kombinerat med sin utmärkta infrastruktur och ett långvarigt rykte som en global affärsdestination betyder också att det var det naturliga valet som vår värdstad."

IBTM Asia Pacific kommer att ledas av Event Manager Michael Jones, som har varit med Reed Exhibitions i nästan sex år. Programmet för marknadsföring och köpare, som är grunden för varje framgång för IBTMs mässor kommer att hanteras av det erfarna befintliga laget baserat i Richmond, London, med stöd av Reed Exhibitions-team i Singapore och Japan.

Evenemanget kommer att föregås av en dag med lokala inspektioner för internationella köpare. Fullständiga detaljer om utbildningssessionerna och nätverksprogrammet kommer att släppas under de närmaste veckorna.

För mer information, eller för att registrera intresse, besök: www.ibtmasiapacific.com