platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Meetagain och Traveko går samman

Genom sin sammanslagning räknar Meetagain och Traveko med att ta möteserbjudandet till en helt ny nivå och omdefiniera kongressarrangörens roll på marknaden.

”Det blir en allt större utmaning för organisationer att själva sköta hela eller delar av möten på ett kostnadseffektivt sätt, samtidigt som kraven på digitalisering och behovet av proffsiga, attraktiva möteskoncept ökar. Våra nya tjänster kommer att förändra marknaden”, säger Caroline Knies, vd på Meetagain.

Meetagain Konferens är välkänd som en ledande PCO (kongressarrangör) med över 100 uppdrag om året inom och utanför Sverige. Meetagains kunder är främst flera myndigheter, universitet och branschföreningar såsom SFOG, Svensk Förening för Obstetrik och Gynekologi och IFPA, International Federation of Psoriasis Associations med flera. Efter över 25 framgångsrika år på marknaden blev det dags att växla upp och hitta en medspelare för att tillsammans möta marknadens nya behov.

Traveko Scandinavia blev den naturliga partnern. Idag är man ensam i Sverige om att erbjuda specialisttjänster för sponsring och utställningar, främst till svenska och nordiska organisationer verksamma inom medicin och hälsa. Återkommande uppdrag är Röntgenveckan, Kirurgveckan, Ortopediveckan, med flera.

”Tillsammans har vi både bredden, specialistkunskapen, marknadskännedomen och resurserna för att skapa moderna, inspirerande möteslösningar. Men framförallt har vi samma driv och passion för det personliga mötet”, säger Caroline Knies.

De båda bolagen ser en framtid med större efterfrågan på mötesbyråer som tar helhetsansvar för både ekonomiska och kvalitetsmässiga resultat.

”Vi ser inte bara till att säkra mötesintäkterna, utan även öka dem genom aktiv försäljning och marknadsföring”, säger Bosse Magnusson på Traveko Scandinavia. ”Vi vill fungera som en samarbetspartner, där vi tillsammans ansvarar för både ett lönsamt möte och kundens framgång som helhet. Det kräver lyhördhet, dialog och långsiktighet – något som både Traveko och Meetagain alltid prioriterat i våra kundrelationer.”

Företaget får efter sammanslagningen ett nytt namn, men namnet är ännu inte klart.

 

Bilden: Caroline Knies, vd på Meetagain och Bosse Magnusson, vd på Traveko.