platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Meetagain och Traveko går samman

Genom sin sammanslagning räknar Meetagain och Traveko med att ta möteserbjudandet till en helt ny nivå och omdefiniera kongressarrangörens roll på marknaden.

”Det blir en allt större utmaning för organisationer att själva sköta hela eller delar av möten på ett kostnadseffektivt sätt, samtidigt som kraven på digitalisering och behovet av proffsiga, attraktiva möteskoncept ökar. Våra nya tjänster kommer att förändra marknaden”, säger Caroline Knies, vd på Meetagain.

Meetagain Konferens är välkänd som en ledande PCO (kongressarrangör) med över 100 uppdrag om året inom och utanför Sverige. Meetagains kunder är främst flera myndigheter, universitet och branschföreningar såsom SFOG, Svensk Förening för Obstetrik och Gynekologi och IFPA, International Federation of Psoriasis Associations med flera. Efter över 25 framgångsrika år på marknaden blev det dags att växla upp och hitta en medspelare för att tillsammans möta marknadens nya behov.

Traveko Scandinavia blev den naturliga partnern. Idag är man ensam i Sverige om att erbjuda specialisttjänster för sponsring och utställningar, främst till svenska och nordiska organisationer verksamma inom medicin och hälsa. Återkommande uppdrag är Röntgenveckan, Kirurgveckan, Ortopediveckan, med flera.

”Tillsammans har vi både bredden, specialistkunskapen, marknadskännedomen och resurserna för att skapa moderna, inspirerande möteslösningar. Men framförallt har vi samma driv och passion för det personliga mötet”, säger Caroline Knies.

De båda bolagen ser en framtid med större efterfrågan på mötesbyråer som tar helhetsansvar för både ekonomiska och kvalitetsmässiga resultat.

”Vi ser inte bara till att säkra mötesintäkterna, utan även öka dem genom aktiv försäljning och marknadsföring”, säger Bosse Magnusson på Traveko Scandinavia. ”Vi vill fungera som en samarbetspartner, där vi tillsammans ansvarar för både ett lönsamt möte och kundens framgång som helhet. Det kräver lyhördhet, dialog och långsiktighet – något som både Traveko och Meetagain alltid prioriterat i våra kundrelationer.”

Företaget får efter sammanslagningen ett nytt namn, men namnet är ännu inte klart.

 

Bilden: Caroline Knies, vd på Meetagain och Bosse Magnusson, vd på Traveko.