nyheter
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus
ett steg närmare förverkligandet
sammanslagning
BokningsBolaget och Compro Möten & Event
går samman blir Mice BokningsBolaget AB.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels
utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar.
satsning för ökad konkurrenskraft
​Stor omställningsinsats
för skånska mötesanläggningar.
400 startande
10-årsjubileum för vintersim i Skellefteå
arrangeras av Föreningen För Mörkrets och Kylans Glada Vänner.
Portulans Institute och Unesco
Sverige etta i världen
på digital samhällsomvandling.
Framtidens mötesbransch
Besöksnäringens omställning
stöttas genom ny finansiering.
DEBATT DEBATT DEBATT
Svenska Möten
har erbjudit digital konferensbokning sedan 2015.
RSS
rss_icon
Länkar
Meetagain och Traveko går samman

Genom sin sammanslagning räknar Meetagain och Traveko med att ta möteserbjudandet till en helt ny nivå och omdefiniera kongressarrangörens roll på marknaden.

”Det blir en allt större utmaning för organisationer att själva sköta hela eller delar av möten på ett kostnadseffektivt sätt, samtidigt som kraven på digitalisering och behovet av proffsiga, attraktiva möteskoncept ökar. Våra nya tjänster kommer att förändra marknaden”, säger Caroline Knies, vd på Meetagain.

Meetagain Konferens är välkänd som en ledande PCO (kongressarrangör) med över 100 uppdrag om året inom och utanför Sverige. Meetagains kunder är främst flera myndigheter, universitet och branschföreningar såsom SFOG, Svensk Förening för Obstetrik och Gynekologi och IFPA, International Federation of Psoriasis Associations med flera. Efter över 25 framgångsrika år på marknaden blev det dags att växla upp och hitta en medspelare för att tillsammans möta marknadens nya behov.

Traveko Scandinavia blev den naturliga partnern. Idag är man ensam i Sverige om att erbjuda specialisttjänster för sponsring och utställningar, främst till svenska och nordiska organisationer verksamma inom medicin och hälsa. Återkommande uppdrag är Röntgenveckan, Kirurgveckan, Ortopediveckan, med flera.

”Tillsammans har vi både bredden, specialistkunskapen, marknadskännedomen och resurserna för att skapa moderna, inspirerande möteslösningar. Men framförallt har vi samma driv och passion för det personliga mötet”, säger Caroline Knies.

De båda bolagen ser en framtid med större efterfrågan på mötesbyråer som tar helhetsansvar för både ekonomiska och kvalitetsmässiga resultat.

”Vi ser inte bara till att säkra mötesintäkterna, utan även öka dem genom aktiv försäljning och marknadsföring”, säger Bosse Magnusson på Traveko Scandinavia. ”Vi vill fungera som en samarbetspartner, där vi tillsammans ansvarar för både ett lönsamt möte och kundens framgång som helhet. Det kräver lyhördhet, dialog och långsiktighet – något som både Traveko och Meetagain alltid prioriterat i våra kundrelationer.”

Företaget får efter sammanslagningen ett nytt namn, men namnet är ännu inte klart.

 

Bilden: Caroline Knies, vd på Meetagain och Bosse Magnusson, vd på Traveko.