nyheter
Nordic Travel Clearing:
Tjänsteresandet ökar igen
- upp 94 procent sedan i mars.
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
RSS
rss_icon
Länkar
Jannis Norén Karas får utökad roll på Svenska Möten

Svenska Mötens medlemschef Jannis Norén Karas har fått en utökad roll inom organisationen. Den nya titeln är försäljnings- och affärsutvecklingschef och innebär ett övergripande ansvar över avdelningarna försäljning och medlemsservice.

"Jag är glad, stolt och ödmjuk inför mitt utökade uppdrag. Det händer mycket på Svenska Möten och vi går från klarhet till klarhet. Samtidigt har vi många fler idéer att förverkliga och jag ser fram emot att vara med på den fortsatta resan tillsammans med mina kollegor",  säger Jannis Norén Karas.

Samtidigt pågår en rekryteringsprocess av en projektledare för att förstärka avdelningen medlemsservice. Medlemsservices uppdrag består i att främja, stärka och utveckla de cirka 140 medlemsanläggningar, som också äger Svenska Möten. Denna persons uppdrag kommer inkludera att hantera Svenska Mötens interna och externa möten, utbildningar och evenemang inklusive Svenska Mötens två senaste satsningar; Svenska Mötesakademin och M-mötesplatsen.

Svenska Mötesakademin syftar till att lyfta kunskapen hos organisationens medarbetare på anläggningarna inom allt från intäktsoptimering till marknadsföring. M – mötesplatsen är en satsning där Svenska Mötens kunder, medlemmar och partners den 5-6 maj 2020, kommer att mötas på ett kreativt och interaktivt sätt som tar mötessverige till nästa nivå.

Jannis anställdes som chef för medlemsservice 2016 och är en del av Svenska Mötens ledningsgrupp. Han tar över ansvaret för försäljning från Pontus Esbo, som valt att ta nästa steg i karriären.