nyheter
4-6 november 2021
Nordic MICE Summit 2020
flyttar till nya datum 2021.
Växande rörelse
Berlin intensifierar sin hållbarhetssatsning
går med i GDS-Index.
Hösten 2021
Comic Con
i Stockholm och Göteborg flyttas på grund av pandemin.
Yes I can!
Radisson Hotel Group
lanserar ett nytt varumärke: Radisson Individual och tecknar avtal med tio nya hotell.
Näringförbud sedan mars
Sveriges största mässanläggningar
presenterar det gemensamma säkerhetsinitiativet: Vi ses säkert.
Startar i november 2020
Nytt innovationsprojekt för omstart i besöksnäringen
ska utveckla nya affärsmodeller.
2-8 november
Psykeveckan i Umeå 2020
16:e året i rad – i år helt digitalt.
IATA:
Flygbolagen kan inte sänka kostnaderna
snabbt nog för att rädda jobben.
interaktiva onlineevents
RAI i Amsterdam
organiserar digitala och interaktiva internationella mässor och evenemang med stor framgång.
Pilotprojekt
Ny riktad insats
ska stötta kultur och besöksnäring i Sörmland.
RSS
rss_icon
Länkar
IBTM World lanserar ett nytt Corporate Buyer-program

IBTM World, en av de mest etablerade mässorna för mötes- och evenemangsindustrin, lanserar nu sin 32:a upplaga, på Fira Gran Via i Barcelona 19-21 november.

Nytt vid årets mässa är ett Corporate Buyer-Program, som är ett exklusivt paket för seniora mötes- och eventindustriplanerare som ger nya fördelar som bland annat en exklusiv en-dagskonferens som tar upp de de viktigaste frågorna för mötes- och eventplanerare inom näringslivet. Här ges också dessa evenemangsplanerare en stor möjlighet att få samarbeta med planerare i andra företag som har liknande förusättningar som man själv har i en intim och exklusiv miljö och som också ger dem flexibilitet att boka möten med exakt de utställare de önskar.

I år återvänder också IBTM Worlds Association Program som fenomförs i partnerskap med AAE (Association of Association Executives). Detta möte äger rum på dag två av mässan och kommer att leverera expertanpassad insikter och kunskaper om de viktigaste utmaningar som organisatörer av organisationsevents står inför.

Årets evenemang kommer också att innehålla en ny mötesplats för upplevelser som är utformad för att inspirera och uppmuntra entreprenörsindustrins talanger samt visa några av de senaste och mest innovativa evenemangsteknikerna.

"Vi är glada att officiellt påbörja IBTM World i 2019:s version redan nu i juni månad. Med erfarenheterna från förra årets rekorduppvisning har vi fortsatt vårt försök att skapa ytterligare värden för våra utställare och köpare och är glada att meddela att det här är det första av flera nya initiativ som vi har planerar för detta år", säger David Thompson, eventdirektör, IBTM World.

"Vi har i år ett mycket målinriktat tillvägagångssätt för att engagera ledande mötes- och eventplanerare med vårt nya Corporate Buyers-program, och dessutom bygga vidare på det nya Associerings-programmet för att tillgodose våra väntade Hosted Buyers olika behov. Mässan kommer som alltid att innehålla ett komplett program av experttalare, inspirerande möten och nätverksmöjligheter. Vi bygger ocks ut hela progrtammet fram till mässans öppnande  den 19 november", säger David Thomson.

Evenemanget förväntas välkomna fler än 2 800 utställare från över 150 länder, liksom över 3 500 köpare och tusentals övriga besökare. Vid IBTM World 2018 ägde över 77 650 förplanerade affärsmöten rum över tredagarsevenemanget. För mer information se https://www.ibtmworld.com/buyers/