platsannonser
nyheter
nytt jobb
Scandic
rekryterar ny HR- och hållbarhetsdirektör.
hotellnytt
Scandic
öppnar nytt hotell i Köpenhamn.
kunskapsmöte
350 djurparksveterinärer
är samlade på Vildmarkshotellet i Kolmården.
sustainability
Clarion Signs Tomas Bengtsson
ansluter sig till det hållbara nätverket Chefs Manifesto.
mat och möten
Clarion Hotel hjälper företagen att välja rätt
- lanserar hälsosam och klimatsmart meny baserad på global forskning.
på nytt jobb
Jannis Norén Karas
får utökad roll på Svenska Möten.
32:a året
IBTM World
lanserar ett nytt Corporate Buyer-program.
på nytt jobb
​Erica Hultmark
blir ny vd på Stenungsbaden Yacht Club.
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu Metropol rekryterar världens första Director of Crazy

Radisson Blu Metropol Helsingborg aviserade den 23 maj en världspremiär – Rekryteringen av en Director of Crazy. I arbetsbeskrivningen, som består av en video, förstår man att personligheten är viktigare än ett prydligt CV. I videon ser man energiska klipp där hotellets lokaler används till bland annat styrkelyft och spektakulär parkour från världseliten.

"Helsingborg som stad har en otrolig potential när det kommer till event och arrangemang. Närheten till kontinenten, känslan och stämningen är unik. Helsingborgaren är väldigt trendmedveten, modig och snabb att hoppa på nya saker. Jobbet staden lägger ner på att attrahera fler och större evenemang är fantastiskt och här kan vi hjälpas åt. Detta är ett av våra initiativ", säger Michael Lundin, General Manager.

 

Nu söks en Director of Crazy och då kan man ju ställa sig frågan, vad är det?

"Har du egenskaper som gör att människor dras till dig, en galen sida, ett starkt ”utanför boxen-tänk” och mod är du självklar i den här rollen," säger Fia Westerberg, Head of People and Culture på Winn Hotel Group, som driver hotellet under varumärket Radisson Blu. Hon förtydligar också att rollen handlar om att vara kulturbärare och bygga en bredare varumärkeskännedom genom att till exempel att skapa event och arrangemang kring hotellet.

Ansökningsprocessen är medvetet förenklad för att inte begränsa kreativiteten. Ett email, en video skickad i messenger på Facebook eller en story på Instagram, endast fantasin sätter gränser.

"Vi vill inte boxa in, man ska få vara hur kreativ man vill. Den typen av personlighet vi söker kanske inte kommer till sin rätta i form av ett traditionellt CV med personligt brev. Vi hoppas på att få in riktigt galna ansökningar," säger Fia Westerberg.

 

Bilden: Sophia Waldemarson, nybliven världsmästarinna i bänkpress, är med i videon.