nyheter
Pilotprojekt
Ny riktad insats
ska stötta kultur och besöksnäring i Sörmland.
nytt jobb
Paul Lukes
blir ny vd på Clarion Hotel Post.
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu Metropol rekryterar världens första Director of Crazy

Radisson Blu Metropol Helsingborg aviserade den 23 maj en världspremiär – Rekryteringen av en Director of Crazy. I arbetsbeskrivningen, som består av en video, förstår man att personligheten är viktigare än ett prydligt CV. I videon ser man energiska klipp där hotellets lokaler används till bland annat styrkelyft och spektakulär parkour från världseliten.

"Helsingborg som stad har en otrolig potential när det kommer till event och arrangemang. Närheten till kontinenten, känslan och stämningen är unik. Helsingborgaren är väldigt trendmedveten, modig och snabb att hoppa på nya saker. Jobbet staden lägger ner på att attrahera fler och större evenemang är fantastiskt och här kan vi hjälpas åt. Detta är ett av våra initiativ", säger Michael Lundin, General Manager.

 

Nu söks en Director of Crazy och då kan man ju ställa sig frågan, vad är det?

"Har du egenskaper som gör att människor dras till dig, en galen sida, ett starkt ”utanför boxen-tänk” och mod är du självklar i den här rollen," säger Fia Westerberg, Head of People and Culture på Winn Hotel Group, som driver hotellet under varumärket Radisson Blu. Hon förtydligar också att rollen handlar om att vara kulturbärare och bygga en bredare varumärkeskännedom genom att till exempel att skapa event och arrangemang kring hotellet.

Ansökningsprocessen är medvetet förenklad för att inte begränsa kreativiteten. Ett email, en video skickad i messenger på Facebook eller en story på Instagram, endast fantasin sätter gränser.

"Vi vill inte boxa in, man ska få vara hur kreativ man vill. Den typen av personlighet vi söker kanske inte kommer till sin rätta i form av ett traditionellt CV med personligt brev. Vi hoppas på att få in riktigt galna ansökningar," säger Fia Westerberg.

 

Bilden: Sophia Waldemarson, nybliven världsmästarinna i bänkpress, är med i videon.