nyheter
flygindustrin
Swedavias trafikstatistik för juli 2020:
passagerarna minskade med 87 procent.
hotellnytt
Skandinaviens första Radisson Red
öppnar i Aarhus, Danmark.
flygnytt
Easyjet öppnar fler linjer
för att möta starkt ökande efterfrågan.
2-3 september
Nu börjar nedräkningen
till Nordic Meetings & Events Expo 2020 i Köpenhamn.
17-18 september 2020
Seoul blir värd
för UIA:s virtuella rundabordssamtal.
första gången på 51 år
Dubai Rugby Sevens 2020
ställs in på grund av Covid-19.
nytt jobb
Han blir vd för Visit Lund
lämnar digitaliseringsarbetet i svensk elitfotboll.
Ska Sverige öppna sist?
​Nödrop från mötesindustrin!
Öppet brev till regeringen, riksdag, media och övriga intressenter.
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu Metropol rekryterar världens första Director of Crazy

Radisson Blu Metropol Helsingborg aviserade den 23 maj en världspremiär – Rekryteringen av en Director of Crazy. I arbetsbeskrivningen, som består av en video, förstår man att personligheten är viktigare än ett prydligt CV. I videon ser man energiska klipp där hotellets lokaler används till bland annat styrkelyft och spektakulär parkour från världseliten.

"Helsingborg som stad har en otrolig potential när det kommer till event och arrangemang. Närheten till kontinenten, känslan och stämningen är unik. Helsingborgaren är väldigt trendmedveten, modig och snabb att hoppa på nya saker. Jobbet staden lägger ner på att attrahera fler och större evenemang är fantastiskt och här kan vi hjälpas åt. Detta är ett av våra initiativ", säger Michael Lundin, General Manager.

 

Nu söks en Director of Crazy och då kan man ju ställa sig frågan, vad är det?

"Har du egenskaper som gör att människor dras till dig, en galen sida, ett starkt ”utanför boxen-tänk” och mod är du självklar i den här rollen," säger Fia Westerberg, Head of People and Culture på Winn Hotel Group, som driver hotellet under varumärket Radisson Blu. Hon förtydligar också att rollen handlar om att vara kulturbärare och bygga en bredare varumärkeskännedom genom att till exempel att skapa event och arrangemang kring hotellet.

Ansökningsprocessen är medvetet förenklad för att inte begränsa kreativiteten. Ett email, en video skickad i messenger på Facebook eller en story på Instagram, endast fantasin sätter gränser.

"Vi vill inte boxa in, man ska få vara hur kreativ man vill. Den typen av personlighet vi söker kanske inte kommer till sin rätta i form av ett traditionellt CV med personligt brev. Vi hoppas på att få in riktigt galna ansökningar," säger Fia Westerberg.

 

Bilden: Sophia Waldemarson, nybliven världsmästarinna i bänkpress, är med i videon.