platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu Metropol rekryterar världens första Director of Crazy

Radisson Blu Metropol Helsingborg aviserade den 23 maj en världspremiär – Rekryteringen av en Director of Crazy. I arbetsbeskrivningen, som består av en video, förstår man att personligheten är viktigare än ett prydligt CV. I videon ser man energiska klipp där hotellets lokaler används till bland annat styrkelyft och spektakulär parkour från världseliten.

"Helsingborg som stad har en otrolig potential när det kommer till event och arrangemang. Närheten till kontinenten, känslan och stämningen är unik. Helsingborgaren är väldigt trendmedveten, modig och snabb att hoppa på nya saker. Jobbet staden lägger ner på att attrahera fler och större evenemang är fantastiskt och här kan vi hjälpas åt. Detta är ett av våra initiativ", säger Michael Lundin, General Manager.

 

Nu söks en Director of Crazy och då kan man ju ställa sig frågan, vad är det?

"Har du egenskaper som gör att människor dras till dig, en galen sida, ett starkt ”utanför boxen-tänk” och mod är du självklar i den här rollen," säger Fia Westerberg, Head of People and Culture på Winn Hotel Group, som driver hotellet under varumärket Radisson Blu. Hon förtydligar också att rollen handlar om att vara kulturbärare och bygga en bredare varumärkeskännedom genom att till exempel att skapa event och arrangemang kring hotellet.

Ansökningsprocessen är medvetet förenklad för att inte begränsa kreativiteten. Ett email, en video skickad i messenger på Facebook eller en story på Instagram, endast fantasin sätter gränser.

"Vi vill inte boxa in, man ska få vara hur kreativ man vill. Den typen av personlighet vi söker kanske inte kommer till sin rätta i form av ett traditionellt CV med personligt brev. Vi hoppas på att få in riktigt galna ansökningar," säger Fia Westerberg.

 

Bilden: Sophia Waldemarson, nybliven världsmästarinna i bänkpress, är med i videon.