nyheter
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
RSS
rss_icon
Länkar
Nytt samarbete i mässvärlden skapar fler utbildningsmöjligheter

Tillsammans med Sveriges tre största mässarrangörer kraftsamlar nu Fairlink för att hjälpa utställare att nå ännu bättre resultat när man ställer ut på mässor.

Fairlink har slutit ett samarbetsavtal med Sveriges tre största mässarrangörer: Elmia, Stockholmsmässan och Svenska Mässan. Samarbetet handlar om att tillsammans erbjuda och utveckla utbildning för utställare. Projektet är den största utbildningsinsatsen inom mässmediet någonsin i Sverige. Syftet är att kunna erbjuda en stor variation av utbildningsmöjligheter, till exempel: online kurser, på-plats kurser, filmer, böcker, nyhetsbrev, inlägg på sociala medier och mycket mer.

"Våra erfarenheter visar att utställare som utbildat sig når ett bättre mässresultat än sina konkurrenter. En viktig del är att utbilda och inspirera de som ska arbeta i montern. Genom det här samarbetet får vi möjlighet att utbilda ännu fler utställare," säger Mikael Jansson, CEO på Fairlink.

Målet är att det alltid ska finns ett format som passar varje individ och företag, och dessutom något att fördjupa sig ytterligare i, allt från snabba gratistips till mer djuplodande kurser. Som bas för allt material används de exempel, fakta och kunskaper som Fairlink samlat på sig sedan 1986 genom att bland annat intervjua 100 000-tals utställare och besökare såväl nationellt som internationellt.

"Vi vill absolut ha med så många samarbetspartners som möjligt som arrangörer som Easy Fair, Nolia, Entreprenad Live, men också lite större monterbyggare, branschtidningar, branschorganisationer, skolor och så vidare", säger Mikael Jansson. "Tanken är inte att det skall vara en liten exklusiv klubb utan ju fler desto bättre".