platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
Nytt jobb
Sophie Ahlin
har tagit över Clarion Collection Hotel Temperance.
Fler än 2300 deltagare
Cvent Connect Europe
handlar om mångfald, jämställdhet och inkludering.
5 oktober 2022
Nick Shackleton-Jones:
Hur man skapar en arbetsplatskultur vid L&D-evenemang.
19 oktober, Stockholm
Årets största mötesplats
om hotell och hotellfastigheter.
2 december 2022
eComExpo gör endags transport- och energikonferens i Göteborg:
”Vi måste synka myndigheternas arbete för en fossilfri transportnäring
SmartBygd Event
Digitala lösningar och innovationer
visas på mässa i Dorotea.
hotellnytt
Förenade Arabemiratens hotellmarknad
kommer att växa med 25 procent till 2030.
19-22 september 2023
Global Investigative Journalism Conference kommer till Göteborg
GIJC23 flyttas från Sydney, Australien till Göteborg 19–22 September 2023.
RSS
rss_icon
Länkar
Nytt samarbete i mässvärlden skapar fler utbildningsmöjligheter

Tillsammans med Sveriges tre största mässarrangörer kraftsamlar nu Fairlink för att hjälpa utställare att nå ännu bättre resultat när man ställer ut på mässor.

Fairlink har slutit ett samarbetsavtal med Sveriges tre största mässarrangörer: Elmia, Stockholmsmässan och Svenska Mässan. Samarbetet handlar om att tillsammans erbjuda och utveckla utbildning för utställare. Projektet är den största utbildningsinsatsen inom mässmediet någonsin i Sverige. Syftet är att kunna erbjuda en stor variation av utbildningsmöjligheter, till exempel: online kurser, på-plats kurser, filmer, böcker, nyhetsbrev, inlägg på sociala medier och mycket mer.

"Våra erfarenheter visar att utställare som utbildat sig når ett bättre mässresultat än sina konkurrenter. En viktig del är att utbilda och inspirera de som ska arbeta i montern. Genom det här samarbetet får vi möjlighet att utbilda ännu fler utställare," säger Mikael Jansson, CEO på Fairlink.

Målet är att det alltid ska finns ett format som passar varje individ och företag, och dessutom något att fördjupa sig ytterligare i, allt från snabba gratistips till mer djuplodande kurser. Som bas för allt material används de exempel, fakta och kunskaper som Fairlink samlat på sig sedan 1986 genom att bland annat intervjua 100 000-tals utställare och besökare såväl nationellt som internationellt.

"Vi vill absolut ha med så många samarbetspartners som möjligt som arrangörer som Easy Fair, Nolia, Entreprenad Live, men också lite större monterbyggare, branschtidningar, branschorganisationer, skolor och så vidare", säger Mikael Jansson. "Tanken är inte att det skall vara en liten exklusiv klubb utan ju fler desto bättre".