nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Nytt samarbete i mässvärlden skapar fler utbildningsmöjligheter

Tillsammans med Sveriges tre största mässarrangörer kraftsamlar nu Fairlink för att hjälpa utställare att nå ännu bättre resultat när man ställer ut på mässor.

Fairlink har slutit ett samarbetsavtal med Sveriges tre största mässarrangörer: Elmia, Stockholmsmässan och Svenska Mässan. Samarbetet handlar om att tillsammans erbjuda och utveckla utbildning för utställare. Projektet är den största utbildningsinsatsen inom mässmediet någonsin i Sverige. Syftet är att kunna erbjuda en stor variation av utbildningsmöjligheter, till exempel: online kurser, på-plats kurser, filmer, böcker, nyhetsbrev, inlägg på sociala medier och mycket mer.

"Våra erfarenheter visar att utställare som utbildat sig når ett bättre mässresultat än sina konkurrenter. En viktig del är att utbilda och inspirera de som ska arbeta i montern. Genom det här samarbetet får vi möjlighet att utbilda ännu fler utställare," säger Mikael Jansson, CEO på Fairlink.

Målet är att det alltid ska finns ett format som passar varje individ och företag, och dessutom något att fördjupa sig ytterligare i, allt från snabba gratistips till mer djuplodande kurser. Som bas för allt material används de exempel, fakta och kunskaper som Fairlink samlat på sig sedan 1986 genom att bland annat intervjua 100 000-tals utställare och besökare såväl nationellt som internationellt.

"Vi vill absolut ha med så många samarbetspartners som möjligt som arrangörer som Easy Fair, Nolia, Entreprenad Live, men också lite större monterbyggare, branschtidningar, branschorganisationer, skolor och så vidare", säger Mikael Jansson. "Tanken är inte att det skall vara en liten exklusiv klubb utan ju fler desto bättre".