platsannonser
nyheter
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion Hotel matchar massiv expansion med ny Head of Marketing & Communication

Sofia Wulff tillträder den 1 juni positionen som Head of Marketing & Communication för Clarion Hotel i Norden.

Hon blir därmed en nyckelspelare för att säkra och bygga varumärket och upplevelsen Clarion Hotel. Rekryteringen sker i en tid då hotellkedjan är under stor förändring. Enbart 2019 investeras det flera miljarder i att utveckla och expandera Clarion Hotel.

”Sofia har både en bred professionell bakgrund inom marketing och design, samt kommersiell erfarenhet och kunskap inom produktutveckling och hållbarhetsfrågor. Hon har en personlighet som fint passar in i en så kulturellt stark verksamhet som den som Clarion Hotel och Nordic Choice Hotels har. Jag gläder mig åt att få uppleva hennes arbete och engagemang gentemot våra hotell och att få välkomna henne in i vår nordiska ledningsgrupp”, säger Christen Bagger, Senior Vice President Clarion Hotel.

Sofia kommer senast från egen firma inom marknad, branding och affärsutveckling. Tidigare har hon varit marknadsdirektör för Comwell Hotels, kommersiell chef på Metronome och PR & marknadschef för Garmin i Danmark.

”Jag ser fram emot att komma tillbaka till hotellbranschen och vara med att sätta min kreativa prägel när jag tillsammans med marknadsavdelningen ska stärka kännedomen om Clarion ytterligare. Det är satt ambitiösa planer för både expansion och utveckling och jag tror att vi kommer att överträffa dem”, säger

Sofia är utbildad designer, bor i Köpenhamn med sin 15-åriga dotter och har en förkärlek till vackra och charmiga veteranbilar. Något som också avspeglas i hennes livsstil.

 

Bilden: Sofia Wulff, tillträdande Head of Marketing & Communication för Clarion Hotel i Norden