platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
hotellnytt
Scandic Arlandastad slår upp dörrarna
med mötesarenan Scandinavian XPO som granne.
tar steget ut i världen
Sylvia Nylin
lämnar Svenska Möten.
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion Hotel matchar massiv expansion med ny Head of Marketing & Communication

Sofia Wulff tillträder den 1 juni positionen som Head of Marketing & Communication för Clarion Hotel i Norden.

Hon blir därmed en nyckelspelare för att säkra och bygga varumärket och upplevelsen Clarion Hotel. Rekryteringen sker i en tid då hotellkedjan är under stor förändring. Enbart 2019 investeras det flera miljarder i att utveckla och expandera Clarion Hotel.

”Sofia har både en bred professionell bakgrund inom marketing och design, samt kommersiell erfarenhet och kunskap inom produktutveckling och hållbarhetsfrågor. Hon har en personlighet som fint passar in i en så kulturellt stark verksamhet som den som Clarion Hotel och Nordic Choice Hotels har. Jag gläder mig åt att få uppleva hennes arbete och engagemang gentemot våra hotell och att få välkomna henne in i vår nordiska ledningsgrupp”, säger Christen Bagger, Senior Vice President Clarion Hotel.

Sofia kommer senast från egen firma inom marknad, branding och affärsutveckling. Tidigare har hon varit marknadsdirektör för Comwell Hotels, kommersiell chef på Metronome och PR & marknadschef för Garmin i Danmark.

”Jag ser fram emot att komma tillbaka till hotellbranschen och vara med att sätta min kreativa prägel när jag tillsammans med marknadsavdelningen ska stärka kännedomen om Clarion ytterligare. Det är satt ambitiösa planer för både expansion och utveckling och jag tror att vi kommer att överträffa dem”, säger

Sofia är utbildad designer, bor i Köpenhamn med sin 15-åriga dotter och har en förkärlek till vackra och charmiga veteranbilar. Något som också avspeglas i hennes livsstil.

 

Bilden: Sofia Wulff, tillträdande Head of Marketing & Communication för Clarion Hotel i Norden