nyheter
ett steg i taget
Eskilstuna
ett steg närmare kongress- och kulturhus.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
hotellnytt
Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborgshotell
blir familjeresort i sommar.
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion Hotel matchar massiv expansion med ny Head of Marketing & Communication

Sofia Wulff tillträder den 1 juni positionen som Head of Marketing & Communication för Clarion Hotel i Norden.

Hon blir därmed en nyckelspelare för att säkra och bygga varumärket och upplevelsen Clarion Hotel. Rekryteringen sker i en tid då hotellkedjan är under stor förändring. Enbart 2019 investeras det flera miljarder i att utveckla och expandera Clarion Hotel.

”Sofia har både en bred professionell bakgrund inom marketing och design, samt kommersiell erfarenhet och kunskap inom produktutveckling och hållbarhetsfrågor. Hon har en personlighet som fint passar in i en så kulturellt stark verksamhet som den som Clarion Hotel och Nordic Choice Hotels har. Jag gläder mig åt att få uppleva hennes arbete och engagemang gentemot våra hotell och att få välkomna henne in i vår nordiska ledningsgrupp”, säger Christen Bagger, Senior Vice President Clarion Hotel.

Sofia kommer senast från egen firma inom marknad, branding och affärsutveckling. Tidigare har hon varit marknadsdirektör för Comwell Hotels, kommersiell chef på Metronome och PR & marknadschef för Garmin i Danmark.

”Jag ser fram emot att komma tillbaka till hotellbranschen och vara med att sätta min kreativa prägel när jag tillsammans med marknadsavdelningen ska stärka kännedomen om Clarion ytterligare. Det är satt ambitiösa planer för både expansion och utveckling och jag tror att vi kommer att överträffa dem”, säger

Sofia är utbildad designer, bor i Köpenhamn med sin 15-åriga dotter och har en förkärlek till vackra och charmiga veteranbilar. Något som också avspeglas i hennes livsstil.

 

Bilden: Sofia Wulff, tillträdande Head of Marketing & Communication för Clarion Hotel i Norden