platsannonser
nyheter
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion Hotel matchar massiv expansion med ny Head of Marketing & Communication

Sofia Wulff tillträder den 1 juni positionen som Head of Marketing & Communication för Clarion Hotel i Norden.

Hon blir därmed en nyckelspelare för att säkra och bygga varumärket och upplevelsen Clarion Hotel. Rekryteringen sker i en tid då hotellkedjan är under stor förändring. Enbart 2019 investeras det flera miljarder i att utveckla och expandera Clarion Hotel.

”Sofia har både en bred professionell bakgrund inom marketing och design, samt kommersiell erfarenhet och kunskap inom produktutveckling och hållbarhetsfrågor. Hon har en personlighet som fint passar in i en så kulturellt stark verksamhet som den som Clarion Hotel och Nordic Choice Hotels har. Jag gläder mig åt att få uppleva hennes arbete och engagemang gentemot våra hotell och att få välkomna henne in i vår nordiska ledningsgrupp”, säger Christen Bagger, Senior Vice President Clarion Hotel.

Sofia kommer senast från egen firma inom marknad, branding och affärsutveckling. Tidigare har hon varit marknadsdirektör för Comwell Hotels, kommersiell chef på Metronome och PR & marknadschef för Garmin i Danmark.

”Jag ser fram emot att komma tillbaka till hotellbranschen och vara med att sätta min kreativa prägel när jag tillsammans med marknadsavdelningen ska stärka kännedomen om Clarion ytterligare. Det är satt ambitiösa planer för både expansion och utveckling och jag tror att vi kommer att överträffa dem”, säger

Sofia är utbildad designer, bor i Köpenhamn med sin 15-åriga dotter och har en förkärlek till vackra och charmiga veteranbilar. Något som också avspeglas i hennes livsstil.

 

Bilden: Sofia Wulff, tillträdande Head of Marketing & Communication för Clarion Hotel i Norden