nyheter
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion Hotel matchar massiv expansion med ny Head of Marketing & Communication

Sofia Wulff tillträder den 1 juni positionen som Head of Marketing & Communication för Clarion Hotel i Norden.

Hon blir därmed en nyckelspelare för att säkra och bygga varumärket och upplevelsen Clarion Hotel. Rekryteringen sker i en tid då hotellkedjan är under stor förändring. Enbart 2019 investeras det flera miljarder i att utveckla och expandera Clarion Hotel.

”Sofia har både en bred professionell bakgrund inom marketing och design, samt kommersiell erfarenhet och kunskap inom produktutveckling och hållbarhetsfrågor. Hon har en personlighet som fint passar in i en så kulturellt stark verksamhet som den som Clarion Hotel och Nordic Choice Hotels har. Jag gläder mig åt att få uppleva hennes arbete och engagemang gentemot våra hotell och att få välkomna henne in i vår nordiska ledningsgrupp”, säger Christen Bagger, Senior Vice President Clarion Hotel.

Sofia kommer senast från egen firma inom marknad, branding och affärsutveckling. Tidigare har hon varit marknadsdirektör för Comwell Hotels, kommersiell chef på Metronome och PR & marknadschef för Garmin i Danmark.

”Jag ser fram emot att komma tillbaka till hotellbranschen och vara med att sätta min kreativa prägel när jag tillsammans med marknadsavdelningen ska stärka kännedomen om Clarion ytterligare. Det är satt ambitiösa planer för både expansion och utveckling och jag tror att vi kommer att överträffa dem”, säger

Sofia är utbildad designer, bor i Köpenhamn med sin 15-åriga dotter och har en förkärlek till vackra och charmiga veteranbilar. Något som också avspeglas i hennes livsstil.

 

Bilden: Sofia Wulff, tillträdande Head of Marketing & Communication för Clarion Hotel i Norden