nyheter
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
RSS
rss_icon
Länkar
Halmstad firar 400 år med nytt evenemang

2019 har Halmstads stadskärna och Halmstads slott 400-års jubileum. Det firas 28-29 juni med det nya evenemanget Art of Living. Lär av historien, fantisera om framtiden, skapa i nuet är ledorden för evenemanget som bjuder på aktiviteter inom bland annat mat, musik och historia.

Evenemanget äger rum på flera olika platser i Halmstads stadskärna, bland annat på Stora torg och i Norre Katts park. På Halmstads slott återuppstår det populära Gästabudet, en historisk föreställning om kungamötet 1619 mellan Kristian IV av Danmark och Sveriges Gustav II Adolf.

Art of Living arrangeras av Halmstad City tillsammans med Nordic Surfers, som ligger bakom surffestivalen Hallifornia i Varberg.

"Det känns fantastiskt kul att lansera ett nytt och fräscht evenemangskoncept i Halmstad. Det finns mycket kunskap och många eldsjälar i Halmstad som vi hoppas ska vilja delta i den första upplagan av Art of Living", säger Sanna Westerberg, verksamhetschef Halmstads City.

Art of Living arrangeras på uppdrag av Destination Halmstad med stöd av Näringslivsavdelningen på Region Halland och Kulturförvaltningen i Halmstads Kommun. Målsättningen är att utveckla ett återkommande och hållbart evenemang i området kring stadskärnan. Många olika aktörer är redan involverade i förberedelserna, men Erik Ruth, vd för Nordic Surfers, uppmanar fler att engagera sig och vara med och skapa något nytt i Halmstad.

"Vi försöker hitta Halmstads identitet genom att ta tillvara på de tillgångar och de drivkrafter som finns här. Tanken är att Art of Living ska bli ett återkommande evenemang över minst fem års tid. För att lyckas med det krävs att lokala aktörer är med och driver projektet", säger Erik Ruth.

 

Läs mer på art-of-living.se

 

Bilden: Hårt beskuren vacker bild.