platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
mässor skapar möten
Fastighetsmässan firar tio år i Malmö
har ökat utställare med 218 procent och besökare med 410 procent.
innovativ utveckling
Blique by Nobis
låter Sveriges första professionella lägenhetstestare checka in.
Nytt rekordår
Gästnätterna i Halmstad ökar
över tre miljoner totalt för första gången.
Omvärldsanalys
Helsingborg skapar ny näringslivsstrategi
ska bli en av Europas mest innovativa städer.
nytt jobb
Kristofer Skoglund
Ny commercial director på Yasuragi.
Jubileum
Milgårdarna fyller 40 år
Firar med hållbar inspirationsdag den 5 mars.
Vintagelife
Zorn, vintage, historisk mat och kända profiler
– nu öppnar Antikmässan.
Hållbarhet på riktigt
Nu går hotell- och restaurangbranschen
ihop för en knarkfri framtid.
bra innovation
Slipp väntan på notan
på Pontus in the air.
RSS
rss_icon
Länkar
Halmstad firar 400 år med nytt evenemang

2019 har Halmstads stadskärna och Halmstads slott 400-års jubileum. Det firas 28-29 juni med det nya evenemanget Art of Living. Lär av historien, fantisera om framtiden, skapa i nuet är ledorden för evenemanget som bjuder på aktiviteter inom bland annat mat, musik och historia.

Evenemanget äger rum på flera olika platser i Halmstads stadskärna, bland annat på Stora torg och i Norre Katts park. På Halmstads slott återuppstår det populära Gästabudet, en historisk föreställning om kungamötet 1619 mellan Kristian IV av Danmark och Sveriges Gustav II Adolf.

Art of Living arrangeras av Halmstad City tillsammans med Nordic Surfers, som ligger bakom surffestivalen Hallifornia i Varberg.

"Det känns fantastiskt kul att lansera ett nytt och fräscht evenemangskoncept i Halmstad. Det finns mycket kunskap och många eldsjälar i Halmstad som vi hoppas ska vilja delta i den första upplagan av Art of Living", säger Sanna Westerberg, verksamhetschef Halmstads City.

Art of Living arrangeras på uppdrag av Destination Halmstad med stöd av Näringslivsavdelningen på Region Halland och Kulturförvaltningen i Halmstads Kommun. Målsättningen är att utveckla ett återkommande och hållbart evenemang i området kring stadskärnan. Många olika aktörer är redan involverade i förberedelserna, men Erik Ruth, vd för Nordic Surfers, uppmanar fler att engagera sig och vara med och skapa något nytt i Halmstad.

"Vi försöker hitta Halmstads identitet genom att ta tillvara på de tillgångar och de drivkrafter som finns här. Tanken är att Art of Living ska bli ett återkommande evenemang över minst fem års tid. För att lyckas med det krävs att lokala aktörer är med och driver projektet", säger Erik Ruth.

 

Läs mer på art-of-living.se

 

Bilden: Hårt beskuren vacker bild.