platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Och vinnaren är:
Sigtunahöjden
Årets Hållbara Företag 2019
Events skapar möten
Dreamhack Masters
återvänder till Malmö.
HOTELLNYTT
Nu öppnar Åby Hotel
i Göteborg/Mölndal.
omvärldsanalys
150 nya lyxhotell
öppnade i Grekland år 2018.
Hållbarhet
Framgångsrikt miljöarbete
på Meetx.
omvärldsanalys
Thomas Frostberg
om ekosystemet för innovation 2019.
mat och möten
Niclas Jansson, Sigtunahöjdens köksmästare,
vann internationell kocktävling.
nya uppdrag
Johan Svensson ny ordförande
för Countryside Hotels.
events skapar möten
Evenemang genererade 213 miljoner till Kristianstads näringsliv
Åhus Beachhandboll drog flest eventbesökare till Kristianstad 2018.
Digimania
Svensk framgång på Hannover Messe
skapar nya samarbeten för Svenska Mässan.
RSS
rss_icon
Länkar
​Staffan Ingvarsson blir ny vd för Stockholm Business Region

Staffan Ingvarsson, tidigare vd på Stokab, tillträder den 1 april som vd för Stockholm Business Region.

Staffan Ingvarsson har varit vd på Stockholms stads IT-infrastrukturbolag Stokab sedan 2015. Dessförinnan var han biträdande stadsdirektör, med ansvar för stadens strategiska digitaliseringsarbete och innan dess stabschef på stadsledningskontoret.

"Jag ser fram emot att få jobba med att skapa de bästa av förutsättningar för både det lokala näringslivet och de internationella företag, talanger och besökare vi arbetar för att attrahera till Stockholmsregionen", säger Staffan Ingvarsson.

Som vd för koncernen Stockholm Business Region har Staffan Ingvarsson övergripande ansvar för de två dotterbolagen Invest Stockholm och Visit Stockholm. Anna Gissler som haft rollen som tillförordnad vd för Stockholm Business Region sedan 1 juli 2018 går tillbaka som vd för Invest Stockholm.

 

Bilden: Staffan Ingvarsson

----------------------------------------------------------------------------------------------Stockholm Business Region

Stockholm Business Region är ett helägt bolag till Stockholms stad och del av Stockholms Stadshus AB. Bolaget arbetar tillsammans med sina två dotterbolag; Visit Stockholm och Invest Stockholm för att marknadsföra och utveckla Stockholm som etablerings- och besöksdestination under varumärket Stockholm – The Capital of Scandinavia. Stockholm Business Region har ett nära samarbete med näringsliv, akademi och andra institutioner samt organisationer, kommuner och myndigheter.