platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
60 hektar mark
Jägersro nya travbana
närmare byggstart.
kunskapskälla
Ny rapport:
Eventindustrin bidrag stort till ekonomin.
affärer & möten
Satsning vid Höga Kusten:
Sydkoreas största hotellgrupp vill investera i anläggningar.
14 000 besökare
IBTM World 2019
utsågs till bästa internationella mässa.
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group

Nu blir det ännu enklare och smidigare för Nordic Choice Hotels gäster att boka paketlösningar. Hotellkoncernen har inlett ett samarbete med Nordic Travel och Visit Group som gör det möjligt att boka skräddarsydda paketlösningar på ett och samma ställe dygnet runt.

Efterfrågan på paketresor på större destinationer har ökat från privatpersoner. Det som framför allt efterfrågas är smidiga paketlösningar inom områdena familj, evenemang, sport, storstad samt äventyr- och friluftsliv.

”Nordic Choice Hotels växer på större destinationer där paketering är viktigt. Reseanledningar är den största drivkraften för boende under weekend perioder och regionens styrka blir därför hotellens reseanledningar. Genom paketerade lokala unika reseanledningar online skapar vi ökad weekend trafik. Tack vare samarbetet med Nordic Travel och Visit Group kan våra gäster och medlemmar nu hitta och boka hela reseupplevelsen via vår hemsida”, säger Lisa Farrar, Chief Digital Officer på Nordic Choice Hotels.

Bokningslösningen går under namnet ”Packtivity By Nordic Choice”. Samarbetet innebär i praktiken att Visit Group levererar den tekniska lösningen som bygger på reservationsplattformen Citybreak, Nordic Travel hanterar butiken och Nordic Choice Hotels levererar själva boendet. Bokningssystemet kommer att vara väl integrerat med Nordic Choice Hotels egna bokningssystem och gästerna kan enkelt göra bokningen för hela vistelsen via Nordic Choice Hotels hemsida. Förutom att underlätta den digitala gästresan innebär samarbetet även en tidsbesparing för de enskilda hotellen som tidigare själva har agerat mellanhand och sytt ihop egna paketlösningar.

”Tillsammans med Nordic Choice Hotels vill vi hitta aktiviteter som är en anledning till att resa och skapa upplevelser anpassade till våra gäster. I anslutning till Nordic Choice Hotels hemsida ska vi servera gästerna det de efterfrågar och hela paketet ska vara bokat och klart innan gästen checkar in på hotellet”, säger Mats Persson, CEO Nordic Travel.

”Det känns otroligt spännande att samarbeta med ett sådant stort och attraktivt varumärke som Nordic Choice Hotels är. Det är en win-win för såväl gästerna som för hotellen och våra externa partners då samarbetet är både kostnadseffektivt och tidsbesparande”, säger Carl-Johan Holmén, COO, Visit Group.

Den nya bokningslösningen av paketerade resor kommer att vara i drift på Nordic Choice Hotels från början av april och kommer i ett första steg att rullas ut i Stockholm och Oslo. Till sommaren 2019 kommer även de större storstadsregionerna i Sverige och Norge att rullas ut och på sikt även Nordic Choice Hotels destinationer i Danmark, Finland och Baltikum.

 

Bilden: Stockholm är en av de städer där Nordic Choice Hotels gäster smidigt kan boka paketlösningar via hemsidan. Foto: © iStock.com/bbsferrari