platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
mässor skapar möten
Fastighetsmässan firar tio år i Malmö
har ökat utställare med 218 procent och besökare med 410 procent.
innovativ utveckling
Blique by Nobis
låter Sveriges första professionella lägenhetstestare checka in.
Nytt rekordår
Gästnätterna i Halmstad ökar
över tre miljoner totalt för första gången.
Omvärldsanalys
Helsingborg skapar ny näringslivsstrategi
ska bli en av Europas mest innovativa städer.
nytt jobb
Kristofer Skoglund
Ny commercial director på Yasuragi.
Jubileum
Milgårdarna fyller 40 år
Firar med hållbar inspirationsdag den 5 mars.
Vintagelife
Zorn, vintage, historisk mat och kända profiler
– nu öppnar Antikmässan.
Hållbarhet på riktigt
Nu går hotell- och restaurangbranschen
ihop för en knarkfri framtid.
bra innovation
Slipp väntan på notan
på Pontus in the air.
RSS
rss_icon
Länkar
Get Together öppnar i Stockholm – 
ny aktör inom gruppresor och event

Get Together är en ny aktör inom företagsresor och event i Skandinavien. Företaget är en sammanslagning mellan svenska Scandinavian Incentives och norska G Travel Group & Meeting. Utöver de åtta kontoren i Norge öppnar man nu ett nionde lokalkontor i Stockholm.

Get Togethers verksamhet kommer att vila på en gedigen spetskompetens inom fyra viktiga områden, där kontoren i Sverige och Norge stärker varandra: Destination Management, affärs- och gruppresearrangemang, event och möten. Man kommer att erbjuda allt från planering till genomförande av både mindre och större arrangemang.

"Vi kommer att arbeta brett med DMC, resor, event och möten", säger Ammi Arrhenius, chef för kontoret i Stockholm. "I våra tjänster ingår allt från bokning av flyg, hotell och konferensrum till måltider och underhållning. Vi sköter också allt praktiskt kring anmälningar, deltagaradministration, budgetering, konceptutveckling och genomförande. Vårt fokus ligger på hela Skandinavien, där vi kan erbjuda bred kompetens på alla fyra områden."

Inom Get Together ser man att det finns utrymme för ett större event- och incentivebolag att etablera sig på den svenska marknaden.

"Vårt mål är att bli en av Sveriges och Skandinaviens ledande DMC:er och Stockholmsregionen är en viktig knutpunkt för det", säger företagets vd Håkon Wåge-Lorentzen. I ryggen har vi Scandinavian Incentives starka varumärke i kombination med G Travels breda nätverk. Tillsammans kan vi lösa det allra mesta inom vårt kompetensområde i Skandinavien.

Ammi Arrhenius har tidigare jobbat som chef på Tumlare Sverige och har även jobbat med grupp och event på bland annat Sheraton Hotel i Stockholm samt med PCO verksamhet på MCI/StoCon.

"Affärsresenärer från Europa och övriga världen ser på Skandinavien som en helhet, inte som enskilda länder. Därför blir det en extra fördel att vara fast förankrad i både Sverige och Norge", säger Ammi Arrhenius.

Get Togethers lokaler ligger i centrala Stockholm.