platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
nytt jobb
Pointpeople växer och blir fler
rekryterar Elisabeth Schmidt som coach.
ny kunskap
Ny rapport:
Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin
Wow feeling
Framtidens trygghet i fokus
när Helsingborgs stad samarbetar med amerikanska MIT Senseable City Lab.
RSS
rss_icon
Länkar
Get Together öppnar i Stockholm – 
ny aktör inom gruppresor och event

Get Together är en ny aktör inom företagsresor och event i Skandinavien. Företaget är en sammanslagning mellan svenska Scandinavian Incentives och norska G Travel Group & Meeting. Utöver de åtta kontoren i Norge öppnar man nu ett nionde lokalkontor i Stockholm.

Get Togethers verksamhet kommer att vila på en gedigen spetskompetens inom fyra viktiga områden, där kontoren i Sverige och Norge stärker varandra: Destination Management, affärs- och gruppresearrangemang, event och möten. Man kommer att erbjuda allt från planering till genomförande av både mindre och större arrangemang.

"Vi kommer att arbeta brett med DMC, resor, event och möten", säger Ammi Arrhenius, chef för kontoret i Stockholm. "I våra tjänster ingår allt från bokning av flyg, hotell och konferensrum till måltider och underhållning. Vi sköter också allt praktiskt kring anmälningar, deltagaradministration, budgetering, konceptutveckling och genomförande. Vårt fokus ligger på hela Skandinavien, där vi kan erbjuda bred kompetens på alla fyra områden."

Inom Get Together ser man att det finns utrymme för ett större event- och incentivebolag att etablera sig på den svenska marknaden.

"Vårt mål är att bli en av Sveriges och Skandinaviens ledande DMC:er och Stockholmsregionen är en viktig knutpunkt för det", säger företagets vd Håkon Wåge-Lorentzen. I ryggen har vi Scandinavian Incentives starka varumärke i kombination med G Travels breda nätverk. Tillsammans kan vi lösa det allra mesta inom vårt kompetensområde i Skandinavien.

Ammi Arrhenius har tidigare jobbat som chef på Tumlare Sverige och har även jobbat med grupp och event på bland annat Sheraton Hotel i Stockholm samt med PCO verksamhet på MCI/StoCon.

"Affärsresenärer från Europa och övriga världen ser på Skandinavien som en helhet, inte som enskilda länder. Därför blir det en extra fördel att vara fast förankrad i både Sverige och Norge", säger Ammi Arrhenius.

Get Togethers lokaler ligger i centrala Stockholm.