nyheter
flygnytt
SAS öppnar ny linje
från Luleå till London.
hotellnytt
Lunds största hotell
väljer BWH Hotel Group.
24-26 augusti
Trender, framtidsspaningar och kunskap
– Formex bjuder på digitala aktiviteter i augusti.
digifysiska hybridmöten
Coeo tar in fyra miljoner i kapital
för att digitalisera mötesindustrin.
ny global rapport
Bristfällig krishantering
i många organisationer.
teknikdrivet bolag
Wihlborgs hyr ut till Regin
som öppnar innovationscenter på Ideon i Lund.
Upp Till €60,000 PER EVENT
Vienna Convention Bureau
startar en mötesfond på 40 miljoner kronor.
Reseindustrinytt
Expedia säljer Egencia
till American Express Global Business Travel.
30 juni-2 juli 2021.
SM-veckan sommar i Halmstad ställs in igen
men genomför seminarier och föreläsningar digitalt.
hotellnytt
Hotel Gamla Stan
blir del av BWH Hotel Group,
RSS
rss_icon
Länkar
Get Together öppnar i Stockholm – 
ny aktör inom gruppresor och event

Get Together är en ny aktör inom företagsresor och event i Skandinavien. Företaget är en sammanslagning mellan svenska Scandinavian Incentives och norska G Travel Group & Meeting. Utöver de åtta kontoren i Norge öppnar man nu ett nionde lokalkontor i Stockholm.

Get Togethers verksamhet kommer att vila på en gedigen spetskompetens inom fyra viktiga områden, där kontoren i Sverige och Norge stärker varandra: Destination Management, affärs- och gruppresearrangemang, event och möten. Man kommer att erbjuda allt från planering till genomförande av både mindre och större arrangemang.

"Vi kommer att arbeta brett med DMC, resor, event och möten", säger Ammi Arrhenius, chef för kontoret i Stockholm. "I våra tjänster ingår allt från bokning av flyg, hotell och konferensrum till måltider och underhållning. Vi sköter också allt praktiskt kring anmälningar, deltagaradministration, budgetering, konceptutveckling och genomförande. Vårt fokus ligger på hela Skandinavien, där vi kan erbjuda bred kompetens på alla fyra områden."

Inom Get Together ser man att det finns utrymme för ett större event- och incentivebolag att etablera sig på den svenska marknaden.

"Vårt mål är att bli en av Sveriges och Skandinaviens ledande DMC:er och Stockholmsregionen är en viktig knutpunkt för det", säger företagets vd Håkon Wåge-Lorentzen. I ryggen har vi Scandinavian Incentives starka varumärke i kombination med G Travels breda nätverk. Tillsammans kan vi lösa det allra mesta inom vårt kompetensområde i Skandinavien.

Ammi Arrhenius har tidigare jobbat som chef på Tumlare Sverige och har även jobbat med grupp och event på bland annat Sheraton Hotel i Stockholm samt med PCO verksamhet på MCI/StoCon.

"Affärsresenärer från Europa och övriga världen ser på Skandinavien som en helhet, inte som enskilda länder. Därför blir det en extra fördel att vara fast förankrad i både Sverige och Norge", säger Ammi Arrhenius.

Get Togethers lokaler ligger i centrala Stockholm.