platsannonser
Sigtunahöjden söker
Inhouse sales & booking.
nyheter
många stjärnor på plats
Summer Design Week i Stockholm
bjuder in till designfest.
hotellnytt
Hotellikonen gör comeback
– Raffles Singapore öppnar igen.
Skapa kreativa möten
Elite Hotel satsar stort
på konferens i höga kusten.
forskning skapar möten
Tio miljoner
till forskning om hjärnans utveckling.
nya jobb
Easyfairs
stärker sin säljorganisation.
nytt jobb
Ny vd utsedd
för Meet in Reykjavík - Reykjavík Convention Bureau.
hotellnytt
Stordalen köper finsk lyxhotellkedja
nu totalt över 200 hotell.
möten och affärer
Claes Berglund
köper kongressbolaget Reachem.
nytt jobb
Oscar Durling
till Nobis Hotel Stockholm.
innovativ utveckling
Wikimania i Stockholm 14-18 augusti.
1000 deltagare från 40 länder.
RSS
rss_icon
Länkar
Skånska mat- och dryckesevenemang ska nå internationell världsklass

Tourism in Skåne bjuder nu in till The Gastrolution of Skåne, en treårig satsning för att utveckla evenemang genom ökad digitalisering och marknadsföring, och med ett stort fokus på hållbarhet. Projektet ska göra skånska mat- och dryckesevenemang mer tillgängliga och attraktiva för de internationella besökarna.

Projektet vänder sig till alla som på något sätt är involverade i mat- och dryckesevenemang i Skåne. Det kan vara som arrangör, mathantverkare, restaurang, gårdsbutik, destinationsutvecklare eller någon som helt enkelt brinner för spännande idéer om att skapa något nytt!

Den 31 januari är det kick-off för projektet på Mötesplats Tejarp i Klågerup. Redan är det över 100 personer anmälda, men det finns några platser kvar.

På kick-offen berättar Tourism in Skåne mer om vad projektet kan erbjuda men ger också deltagarna möjlighet att påverka innehållet baserat på vilken kunskap som behövs för att driva arbetet framåt inom befintliga evenemang. På plats är bland annat Lisa Lemke, tv-kock och matkreatör, som kommer att dela med sig av hur det gick till när hennes matdröm gick i uppfyllelse. Simon Strandvik från Greentime presenterar också verktyget Hållbart evenemang, som kommer att erbjudas alla deltagare.

"Tillsammans ska vi sätta Skåne på den gastronomiska världskartan genom att ta vara på kraften och mångfalden hos de skånska mat- och dryckesevenemangen", säger Sofie Broomé, projektledare för The Gastrolution of Skåne.

The Gastrolution of Skåne erbjuder utbildningar inom hållbarhet, digitalisering, storytelling, marknads- och målgruppskunskap i form av seminarier, workshops och studieresor. Det kommer även finnas möjlighet till individuell coachning och utvärdering av evenemang.

Projektet The Gastrolution of Skåne är ett projekt som beviljats stöd av Jordbruksverket inom landsbygdsprogrammet 2014 – 2020 och finansieras delvis med pengar från Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling. Tourism in Skåne är projektägare och samverkanspartners är LRF, Region Skåne/Regional Utveckling och Event in Skåne.