platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
flygindustrin
Emirates finkammar världen
efter kabinpersonal – besöker trettio städer under sex veckor.
Helsingborg
Samhällstung vecka
med flera ministrar till H22 City Expo.
mot nytt uppdrag
Marie Jacobsson,
lämnar Meetx.
Turismen fördubblades mellan 2000-2018
Så vill metropolerna
få bukt med partyturismen.
Steg framåt
Sveriges DMO:er
tar nya kliv som aktiv och enad part inom svensk besöksnäring.
möten och säkerhet
Stockholmsmässan
är den första säkerhetscertifierade mötesplatsen i Norden enligt Shore-standarden.
Nytt jobb
Catarina Halldén
blir hotelldirektör för nya Quality Hotel Match i Jönköping.
Nytt jobb
Maria Skarve,
ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten.
Nytt jobb
Carina Eriksson
- ny hotelldirektör på Scandic Västerås.
RSS
rss_icon
Länkar
BraMässors ägare lanserar Scandinavian Exhibition Group

Ägarna bakom mässbolaget BraMässor Sverige AB, Björn Delin och Bo Magnusson samt Peter Näsman, ägaren bakom LifeStyle Events, samlar nu sina mäss- och konferensbolag i ett nystartat koncernbolag, Scandinavian Exhibition Group. Koncernen består av, förutom själva ägarbolaget, BraMässor Sverige AB, Traveko Scandinavia, Lifestyle Events samt Oxbridge Live Media. Tillsammans beräknas dessa bolag år 2017 omsätta drygt 40 miljoner kronor.

– Vi växer väldigt kraftigt nu genom organisk tillväxt, nya lanseringar och samarbeten samt via förvärv och vi hade ett stort behov av att strukturera upp vår verksamhet, säger Björn Delin vd för Scandinavian Exhibition Group och även vd för BraMässor. Vi har därför valt att samla våra bolag i ett ägarbolag för att göra det enklare för samarbetspartners, kunder, finansiella aktörer etc. att se och förstå vår verksamhet.

Tanken bakom Scandinavian Exhibition Group är att ha ett övergripande ägarbolag där bolagen i gruppen ska ha en stor frihet att agera självständigt och utvecklas, men också att bolagen ska kunna samarbeta i arbetet med olika mässor, konferenser och andra event. Ambitionen är också att fortsätta växa.

– Vår ambition är tydlig, avslutar Björn Delin. Vi vill fortsätta att växa kraftigt genom förvärv och nya samarbeten och tydligt ta en position på den svenska och nordiska mäss- och konferensmarknaden. Strukturen med ett koncernbolag hjälper oss att ut mot marknaden visa hur de olika bolagen hänger ihop samt underlätta vid kommande förvärv.

 

Bilden: Björn Delin vd för Scandinavian Exhibition Group och även vd för BraMässor.