platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
hållbarhet gäller alla
Sveriges flygindustri
uppmanar passagerare att flyga säkert, dricka ansvarsfullt.
16-17 juni 2020
Internationell kongress
om 3D-printing till Örebro.
flera nya avtal
Rekordår för Svenska Möten
ökar med nio procent jämfört med 2018.
Omvärldsanalys
Haag internationella kongresser
växte med 48 procent under 2019.
Evenemang skapar möten
​Lund växer som evenemangsstad
arrangörer kan få evenemangsstöd.
nytt jobb
Darren John
gör om Råbaren till TAKs Izakaya.
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
RSS
rss_icon
Länkar
BraMässors ägare lanserar Scandinavian Exhibition Group

Ägarna bakom mässbolaget BraMässor Sverige AB, Björn Delin och Bo Magnusson samt Peter Näsman, ägaren bakom LifeStyle Events, samlar nu sina mäss- och konferensbolag i ett nystartat koncernbolag, Scandinavian Exhibition Group. Koncernen består av, förutom själva ägarbolaget, BraMässor Sverige AB, Traveko Scandinavia, Lifestyle Events samt Oxbridge Live Media. Tillsammans beräknas dessa bolag år 2017 omsätta drygt 40 miljoner kronor.

– Vi växer väldigt kraftigt nu genom organisk tillväxt, nya lanseringar och samarbeten samt via förvärv och vi hade ett stort behov av att strukturera upp vår verksamhet, säger Björn Delin vd för Scandinavian Exhibition Group och även vd för BraMässor. Vi har därför valt att samla våra bolag i ett ägarbolag för att göra det enklare för samarbetspartners, kunder, finansiella aktörer etc. att se och förstå vår verksamhet.

Tanken bakom Scandinavian Exhibition Group är att ha ett övergripande ägarbolag där bolagen i gruppen ska ha en stor frihet att agera självständigt och utvecklas, men också att bolagen ska kunna samarbeta i arbetet med olika mässor, konferenser och andra event. Ambitionen är också att fortsätta växa.

– Vår ambition är tydlig, avslutar Björn Delin. Vi vill fortsätta att växa kraftigt genom förvärv och nya samarbeten och tydligt ta en position på den svenska och nordiska mäss- och konferensmarknaden. Strukturen med ett koncernbolag hjälper oss att ut mot marknaden visa hur de olika bolagen hänger ihop samt underlätta vid kommande förvärv.

 

Bilden: Björn Delin vd för Scandinavian Exhibition Group och även vd för BraMässor.