nyheter
flygnytt
Peab lägger ner driften
Ängelholm Helsingborg Airport tills vidare.
Omställning
Så blir Bokmässan 2020
ställs om till en digital bildningshubb.
framtiden kommer närmare
Eskilstuna kongresshus
står klart 2026.
stor utbyggnad på G
Chalmers Konferens & Restauranger
tar över Universeums restaurang- och eventverksamhet.
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
Handelskammarens pris
Philippe Longchamps
är Sveriges bästa lärare 2020.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
RSS
rss_icon
Länkar
BraMässors ägare lanserar Scandinavian Exhibition Group

Ägarna bakom mässbolaget BraMässor Sverige AB, Björn Delin och Bo Magnusson samt Peter Näsman, ägaren bakom LifeStyle Events, samlar nu sina mäss- och konferensbolag i ett nystartat koncernbolag, Scandinavian Exhibition Group. Koncernen består av, förutom själva ägarbolaget, BraMässor Sverige AB, Traveko Scandinavia, Lifestyle Events samt Oxbridge Live Media. Tillsammans beräknas dessa bolag år 2017 omsätta drygt 40 miljoner kronor.

– Vi växer väldigt kraftigt nu genom organisk tillväxt, nya lanseringar och samarbeten samt via förvärv och vi hade ett stort behov av att strukturera upp vår verksamhet, säger Björn Delin vd för Scandinavian Exhibition Group och även vd för BraMässor. Vi har därför valt att samla våra bolag i ett ägarbolag för att göra det enklare för samarbetspartners, kunder, finansiella aktörer etc. att se och förstå vår verksamhet.

Tanken bakom Scandinavian Exhibition Group är att ha ett övergripande ägarbolag där bolagen i gruppen ska ha en stor frihet att agera självständigt och utvecklas, men också att bolagen ska kunna samarbeta i arbetet med olika mässor, konferenser och andra event. Ambitionen är också att fortsätta växa.

– Vår ambition är tydlig, avslutar Björn Delin. Vi vill fortsätta att växa kraftigt genom förvärv och nya samarbeten och tydligt ta en position på den svenska och nordiska mäss- och konferensmarknaden. Strukturen med ett koncernbolag hjälper oss att ut mot marknaden visa hur de olika bolagen hänger ihop samt underlätta vid kommande förvärv.

 

Bilden: Björn Delin vd för Scandinavian Exhibition Group och även vd för BraMässor.