platsannonser
nyheter
events skapa möten
VM i Halmstad
blev tidernas mest sedda lagtävling i bordtennis.
Från #metoo till handling
Stort intresse
för skoglig jämställdhetskonferens på Nolia i Umeå.
Möte om framtiden
Ny nationell konferens
om kretsloppsodling och Food Tech som framtidsnäring.
nytt jobb
Nordic Choice Hotels
får ny hållbarhetschef.
iCapital Awards
Umeå eller Göteborg
kan bli Europas huvudstad för innovation.
mat och möten
Restaurang Quan
förstärker Elite Hotels i Malmö.
Möten på hög nivå
Ny mötesplats
öppnar högst upp i femte Hötorgsskrapan.
mat och möten
Niclas Jansson, Sigtunahöjden,
vann internationell kocktävling.
Sverige långt framme
Svenska Möten
vinner europeiskt innovationspris.
nytt möteskoncept
Åby Arena i Göteborg
öppnar våren 2019.
RSS
rss_icon
Länkar
Platsannons | torsdag 27 september 2018
Projektkoordinator till Akademikonferens i Uppsala

Akademikonferens är SLU:s, Uppsala universitets och Karolinska Institutets organisation för strategiskt och operativt stöd vid möten och evenemang. Vår uppgift är att stärka universitetens varumärke och sätta fokus på forskningen genom professionellt genomförda och framgångsrika möten. Vi söker aktivt upp möjligheter till värdskap för nya kongresser och konferenser och stödjer den som vill ta egna initiativ. Vi är idag 19 medarbetare och våra projektteam genomför cirka 100 evenemang per år.

Vi söker en projektkoordinator på heltid med anställning vid SLU, avdelningen för kommunikation och externa relationer med placering vid Akademikonferens.

 

Som projektkoordinator skall du tillsammans med projektledaren planera, genomföra och följa upp kongress-, konferens- och evenemangsprojekt. Arbetet är varierande och du kommer att vara med i många projekt parallellt. Konferenserna genomförs i olika lokaler och på olika orter i Sverige, med tyngdpunkt i Uppsala och Stockholm. Det dagliga arbetet sker på vårt kontor i Uppsala.

 

Som projektkoordinator ansvarar du för deltagaradministrationen i vårt webbaserade system. Du kommunicerar med deltagarna och sammanställer bokningar och beställningar till våra leverantörer och förbereder konferensmaterial. Under konferenserna arbetar du i sekretariatet och svarar för service till deltagarna och medverkanden. Vidare sammanställer du rapporter och deltar i möten och vår utveckling tillsammans med övriga medarbetare. Vi arbetar i kvalitetssäkrande processer.

 

Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete med större konferenser/evenemang. Erfarenhet från genomförande av vetenskapliga kongresser är meriterande.

 

Du har högskoleutbildning inom adekvat område (konferens/turism/hotell/besöksnäring) eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Dokumenterat goda kunskaper i Office-paketet och erfarenhet av ett komplext webbaserat deltagaradministrativt system är en förutsättning för att kunna utföra arbetsuppgifterna. Är du dessutom insatt i de senaste tekniska lösningarna för möteskommunikation är det en merit.

 

Som person är du handlingskraftig och noggrann. Du arbetar effektivt och målmedvetet och har genuin känsla för service och kundrelationer. Du trivs att arbeta i team. För att lyckas i rollen som projektkoordinator är det viktigt att du trivs med varierande uppgifter i ett högt tempo. Du talar och skriver såväl svenska som engelska flytande, ytterligare språkkunskaper är meriterande. Arbetet kan innebära möten och evenemang under kvällstid eller helger och kräver flexibilitet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Placering: Placeringsort är Uppsala, tjänsteresor kan förekomma. B körkort är ett krav.

Anställningsform: Tillsvidare. SLU tillämpar provanställning.

Omfattning: 100%

Tillträde: Snarast enligt ö.k.

Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast den 2018-10-14.

 

Fackliga kontaktpersoner

 

>> Länk till SLUs webb med annonsen

 

Kontaktpersoner

Tia Eriksson

Enhetschef

018-67 10 66

fornamn.efternamn@slu.se

 

Yenny Venegas

Verksamhetscontroller

018-67 22 90

fornamn.efternamn@slu.se

 

Ref SLU ua 2018.2.5.1-3466