nyheter
Ska Sverige öppna sist?
​Nödrop från mötesindustrin!
Öppet brev till regeringen, riksdag, media och övriga intressenter.
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
RSS
rss_icon
Länkar
Susanne Hallencreutz ska utveckla Stockholmsmässans affärer

Den 5 november börjar Susanne Hallencreutz som affärsutvecklingschef på Stockholmsmässan.

– Jag är väldigt glad över att få välkomna Susanne till vår kommersiella ledning. Hon har en diger bakgrund och en bred kompetens, och kommer att bidra starkt i vårt utvecklingsarbete, säger Camilla Hållbro som är kommersiell direktör.

Stockholmsmässans förstärker sin kommersiella ledningsgrupp med en nyinrättad befattning som chef för Nya affärer och affärsutveckling. Den nya tjänsten är ännu i ett steg i den pågående omorganisationen, som syftar till få än större kraft i den kommersiella utvecklingen på Nordens största mötesanläggning.

Till den nya tjänsten har företaget fått ett riktigt toppnamn och ett välkänt namn i branschen. Susanne Hallencreutz har en lång och gedigen karriär inom mässor och konferenser, och har arbetat i flera olika chefsroller på ett flertal mässföretag. Hon har varit över 11 år på Artexis Easyfairs, bland annat som nordisk marknadschef och som COO för Easyfairs Göteborg, där hon ledde och utvecklade ett flertal nordiska mässvarumärken. Närmast kommer Susanne från Svenska Mässan, där hon har arbetat som marknadschef för Svenska Mässans egenarrangerade mässor och möten.

– Det känns otroligt spännande och utmanande att få förmånen att axla denna viktiga roll inom Stockholmsmässan. Jag ser fram emot att utveckla erbjudandet i syfte att skapa nya affärsmöjligheter som ger affärsnytta för kunderna, säger Susanne Hallencreutz.

– Vi är mitt uppe i en mycket spännande utvecklingsfas på Stockholmsmässan där kommersiellt tänk och nya affärer är i fokus, och med Susanne ombord kommer vi nu kunna sätta ännu större fart på den processen. Jag och den övriga ledningsgruppen ser verkligen fram emot den 5 november, säger Camilla Hållbro.