platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
+ Världsmiljödagen
Stockholmsmässan
platsen för FN:s miljömöte Stockholm+50.
Ingenting är omöjligt
Spektakulär Expo2020-kampanj
med A380 över Dubai.
hotellnytt
Succén med spektakulära pop-up hotellrum fortsätter
Berengia förvandlar hotellrum till stor upplevelse.
hotellnytt
Nyöppnade Ten Hotel
väljer BWH Hotel Group som hotellpartner.
Minst 70 konferenser
Konferensrusch till Helsingborg när H22 City Expo öppnar
– största konferensen räknar med över 2600 deltagare.
hotellnytt
Scandic
öppnar klimatneutralt hotell i Sundsvall 2024.
hotellnytt
Elite Hotels lanserar nytt restaurangkoncept
tillsammans med framstående krogprofiler.
11-12 maj 2022
Internationell Hi-Tech konferens och mässa
kommer till Stockholm.
flygindustrin
Kina blockerar vissa flyg från USA
när försiktighetsåtgärderna vid Covid ökar.
Restriktionerna blir fler
eCarExpo på Friends Arena
4-6 februari ställs in.
RSS
rss_icon
Länkar
Susanne Hallencreutz ska utveckla Stockholmsmässans affärer

Den 5 november börjar Susanne Hallencreutz som affärsutvecklingschef på Stockholmsmässan.

– Jag är väldigt glad över att få välkomna Susanne till vår kommersiella ledning. Hon har en diger bakgrund och en bred kompetens, och kommer att bidra starkt i vårt utvecklingsarbete, säger Camilla Hållbro som är kommersiell direktör.

Stockholmsmässans förstärker sin kommersiella ledningsgrupp med en nyinrättad befattning som chef för Nya affärer och affärsutveckling. Den nya tjänsten är ännu i ett steg i den pågående omorganisationen, som syftar till få än större kraft i den kommersiella utvecklingen på Nordens största mötesanläggning.

Till den nya tjänsten har företaget fått ett riktigt toppnamn och ett välkänt namn i branschen. Susanne Hallencreutz har en lång och gedigen karriär inom mässor och konferenser, och har arbetat i flera olika chefsroller på ett flertal mässföretag. Hon har varit över 11 år på Artexis Easyfairs, bland annat som nordisk marknadschef och som COO för Easyfairs Göteborg, där hon ledde och utvecklade ett flertal nordiska mässvarumärken. Närmast kommer Susanne från Svenska Mässan, där hon har arbetat som marknadschef för Svenska Mässans egenarrangerade mässor och möten.

– Det känns otroligt spännande och utmanande att få förmånen att axla denna viktiga roll inom Stockholmsmässan. Jag ser fram emot att utveckla erbjudandet i syfte att skapa nya affärsmöjligheter som ger affärsnytta för kunderna, säger Susanne Hallencreutz.

– Vi är mitt uppe i en mycket spännande utvecklingsfas på Stockholmsmässan där kommersiellt tänk och nya affärer är i fokus, och med Susanne ombord kommer vi nu kunna sätta ännu större fart på den processen. Jag och den övriga ledningsgruppen ser verkligen fram emot den 5 november, säger Camilla Hållbro.