platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Susanne Hallencreutz ska utveckla Stockholmsmässans affärer

Den 5 november börjar Susanne Hallencreutz som affärsutvecklingschef på Stockholmsmässan.

– Jag är väldigt glad över att få välkomna Susanne till vår kommersiella ledning. Hon har en diger bakgrund och en bred kompetens, och kommer att bidra starkt i vårt utvecklingsarbete, säger Camilla Hållbro som är kommersiell direktör.

Stockholmsmässans förstärker sin kommersiella ledningsgrupp med en nyinrättad befattning som chef för Nya affärer och affärsutveckling. Den nya tjänsten är ännu i ett steg i den pågående omorganisationen, som syftar till få än större kraft i den kommersiella utvecklingen på Nordens största mötesanläggning.

Till den nya tjänsten har företaget fått ett riktigt toppnamn och ett välkänt namn i branschen. Susanne Hallencreutz har en lång och gedigen karriär inom mässor och konferenser, och har arbetat i flera olika chefsroller på ett flertal mässföretag. Hon har varit över 11 år på Artexis Easyfairs, bland annat som nordisk marknadschef och som COO för Easyfairs Göteborg, där hon ledde och utvecklade ett flertal nordiska mässvarumärken. Närmast kommer Susanne från Svenska Mässan, där hon har arbetat som marknadschef för Svenska Mässans egenarrangerade mässor och möten.

– Det känns otroligt spännande och utmanande att få förmånen att axla denna viktiga roll inom Stockholmsmässan. Jag ser fram emot att utveckla erbjudandet i syfte att skapa nya affärsmöjligheter som ger affärsnytta för kunderna, säger Susanne Hallencreutz.

– Vi är mitt uppe i en mycket spännande utvecklingsfas på Stockholmsmässan där kommersiellt tänk och nya affärer är i fokus, och med Susanne ombord kommer vi nu kunna sätta ännu större fart på den processen. Jag och den övriga ledningsgruppen ser verkligen fram emot den 5 november, säger Camilla Hållbro.