platsannonser
nyheter
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
RSS
rss_icon
Länkar
Susanne Hallencreutz ska utveckla Stockholmsmässans affärer

Den 5 november börjar Susanne Hallencreutz som affärsutvecklingschef på Stockholmsmässan.

– Jag är väldigt glad över att få välkomna Susanne till vår kommersiella ledning. Hon har en diger bakgrund och en bred kompetens, och kommer att bidra starkt i vårt utvecklingsarbete, säger Camilla Hållbro som är kommersiell direktör.

Stockholmsmässans förstärker sin kommersiella ledningsgrupp med en nyinrättad befattning som chef för Nya affärer och affärsutveckling. Den nya tjänsten är ännu i ett steg i den pågående omorganisationen, som syftar till få än större kraft i den kommersiella utvecklingen på Nordens största mötesanläggning.

Till den nya tjänsten har företaget fått ett riktigt toppnamn och ett välkänt namn i branschen. Susanne Hallencreutz har en lång och gedigen karriär inom mässor och konferenser, och har arbetat i flera olika chefsroller på ett flertal mässföretag. Hon har varit över 11 år på Artexis Easyfairs, bland annat som nordisk marknadschef och som COO för Easyfairs Göteborg, där hon ledde och utvecklade ett flertal nordiska mässvarumärken. Närmast kommer Susanne från Svenska Mässan, där hon har arbetat som marknadschef för Svenska Mässans egenarrangerade mässor och möten.

– Det känns otroligt spännande och utmanande att få förmånen att axla denna viktiga roll inom Stockholmsmässan. Jag ser fram emot att utveckla erbjudandet i syfte att skapa nya affärsmöjligheter som ger affärsnytta för kunderna, säger Susanne Hallencreutz.

– Vi är mitt uppe i en mycket spännande utvecklingsfas på Stockholmsmässan där kommersiellt tänk och nya affärer är i fokus, och med Susanne ombord kommer vi nu kunna sätta ännu större fart på den processen. Jag och den övriga ledningsgruppen ser verkligen fram emot den 5 november, säger Camilla Hållbro.