platsannonser
nyheter
forskning som utvecklar
Ny studie: business events måste räknas i mer än bara antalet kaffekoppar
Understryker skillnaderna mellan hur regeringar värderar industrin.
Hotellnytt
Stordalens Quality Hotel
öppnar nytt hotell i Varberg.
Svenska Mässan, 15-16 oktober
Carolina Klüft sätter fokus
på FN:s globala hållbarhetsmål på Nordic Property Expo.
Hotellnytt
Bjarke Ingels Group designar nytt H. C. Andersen Hotel för Tivoli i Köpenhamn
Spektakulär utveckling av Köpenhamns ikoniska nöjespark.
Nytt jobb
Jacob Dahlberg
blir ny vd och General Manager för Frösö Park Hotel.
hållbarhetsarbetet
Ny rankning:
Kommunerna som är bäst på klimatanpassning i Sverige.
möten och affärer
Meetagain och Traveko
går samman. Nya namnet inte klart.
nytt jobb
Scandic
rekryterar ny HR- och hållbarhetsdirektör.
hotellnytt
Scandic
öppnar nytt hotell i Köpenhamn.
kunskapsmöte
350 djurparksveterinärer
är samlade på Vildmarkshotellet i Kolmården.
RSS
rss_icon
Länkar
10:e kongressen för Europeiska FACEnetwork kommer till Kristianstad 10-12 oktober

Den 10:e kongressen med FACEnetwork (Farmhouse and artisan cheese and dairy producers European network) kommer att genomföras i Kristianstad, mellan 10 och 12 oktober 2018.

Det kommer att bli ett tredagars event, inklusive gårdsbesök, en kongressdel, tekniska workshops och andra möten, och sist men inte minst, den traditionella buffén av europeiska ostar.

Sedan 2009 grupperar FACEnetwork sammanslutningar som representerar bondgårds- och hantverkare samt tekniska centra som är specifikt inblandade i denna sektor i syfte att försvara mångfalden av hantverkare och utveckla gemensamma projekt som är användbara för utvecklingen av denna sektor.

Hittills har föreningen 33 medlemsorganisationer med säte i 17 europeiska länder: Österrike, Tyskland, Finland, Frankrike, Irland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Spanien, Storbritannien, Belgien, Slovenien, Bulgarien, Grekland och Sverige, där alltså föreningens tionde årsmöte och kongress kommer att äga rum i år.

Organisationen representerar direkt 3000 producenter (medlemmar av FACEnetwork). Målen för föreningen FACEnetwork är följande:

 

• Att identifiera de problem som uppstår i de olika länderna

• Att utbyta information för att hjälpa alla att göra framsteg utifrån dessa problem

• Att ta gemensamma ståndpunkter och försvara dem på europeisk nivå.

• Att definiera och leda projekt som syftar till att besvara frågorna

 

Varje år kommer cirka 100 deltagare, medlemmar i FACEnetwork och andra intresserade personer till den årliga kongressen med syfte att lära sig om de senaste studieresultaten, utbyta kunskaper inom ramen för grupparbeten, besöka lokala mejerier och inte minst prova ost.