platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nya kunskaper
Fokus på inkluderande och jämställd arbetsplats
på Personal & Chef.
god och möten
Gothia Towers officiell partner
till Scandinavian Invitation.
omvärldskunskap
Svenskt fjällhotell på listan över världens mest romantiska platser
– före resmål som Seychellerna, Antigua och Zanzibar.
statistik
Rekordår för Swedish Lapland
ökar med fem procent i antalet gästnätter 2018.
statistik
Antalet besökare fortsätter att öka i Stockholm
14.5 miljoner besökare 2018 ger ökning på 3,5 %.

Stjärnuppställning
på Exclusively Corporate hos IMEX.
Awards
Lunds lokala mötesambassadörer hyllas
Johan Wester och Ulla Boström Hjort prisades.
statistik
Skåne växer snabbast
och har nu passerat sex miljoner gästnätter.
Hotellnytt
Scandic säljer Hasselbacken
till Pop House AB.
events skapar möten
Vetenskapsfestivalen får fyra miljoner från Stenastiftelsen
70 000 besökare 2018.
RSS
rss_icon
Länkar
10:e kongressen för Europeiska FACEnetwork kommer till Kristianstad 10-12 oktober

Den 10:e kongressen med FACEnetwork (Farmhouse and artisan cheese and dairy producers European network) kommer att genomföras i Kristianstad, mellan 10 och 12 oktober 2018.

Det kommer att bli ett tredagars event, inklusive gårdsbesök, en kongressdel, tekniska workshops och andra möten, och sist men inte minst, den traditionella buffén av europeiska ostar.

Sedan 2009 grupperar FACEnetwork sammanslutningar som representerar bondgårds- och hantverkare samt tekniska centra som är specifikt inblandade i denna sektor i syfte att försvara mångfalden av hantverkare och utveckla gemensamma projekt som är användbara för utvecklingen av denna sektor.

Hittills har föreningen 33 medlemsorganisationer med säte i 17 europeiska länder: Österrike, Tyskland, Finland, Frankrike, Irland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Spanien, Storbritannien, Belgien, Slovenien, Bulgarien, Grekland och Sverige, där alltså föreningens tionde årsmöte och kongress kommer att äga rum i år.

Organisationen representerar direkt 3000 producenter (medlemmar av FACEnetwork). Målen för föreningen FACEnetwork är följande:

 

• Att identifiera de problem som uppstår i de olika länderna

• Att utbyta information för att hjälpa alla att göra framsteg utifrån dessa problem

• Att ta gemensamma ståndpunkter och försvara dem på europeisk nivå.

• Att definiera och leda projekt som syftar till att besvara frågorna

 

Varje år kommer cirka 100 deltagare, medlemmar i FACEnetwork och andra intresserade personer till den årliga kongressen med syfte att lära sig om de senaste studieresultaten, utbyta kunskaper inom ramen för grupparbeten, besöka lokala mejerier och inte minst prova ost.