platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
nytt jobb
Pointpeople växer och blir fler
rekryterar Elisabeth Schmidt som coach.
ny kunskap
Ny rapport:
Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin
Wow feeling
Framtidens trygghet i fokus
när Helsingborgs stad samarbetar med amerikanska MIT Senseable City Lab.
RSS
rss_icon
Länkar
Christina Kilström Stockholmsmässans nya marknadsdirektör

Nu är sista pusselbiten klar i vd Patric Sjöbergs koncernledning. Stockholmsmässans nya marknadsdirektör heter Christina Kilström, och den 15 oktober tar hon klivet från Vattenfall till Nordens största mötesanläggning. Hon blir ansvarig för en helt nyskapad organisation, med centraliserad marknadsavdelning och ett Design Center som inhousebyrå.

Det är bara två veckor sedan nyheten om Stockholmsmässans stora omorganisation gick ut, med en helt ny koncernledning och tre operativa avdelningar för att få mer kraft i den kommersiella utvecklingen. Då saknades ett namn i den blivande ledningsgruppen, men nu är det alltså klart att företagets nya CMO heter Christina Kilström.

– Christina har gedigen erfarenhet av marknadsföring, marknadskommunikation och designutveckling. Hon är van att leda förändringsarbete och har en spännande erfarenhet från olika bolag. Jag ser fram emot att få hälsa henne välkommen till oss på Stockholmsmässan, säger vd Patric Sjöberg.

Christina Kilström kommer närmast från en tjänst som Nordic Director Customer Experience på Vattenfall Consumer Sales. Hon har även erfarenhet som CMO på eBay Sweden/Tradera och som Marketing Manager på Coca-Cola Sweden. Arbetet på Stockholmsmässan blir hennes första inom besöksnäringen, något som hon ser fram emot.

– Det sker en spännande utveckling i besöksnäringen tack vare digitalisering och förändrande kundbehov, och jag ser fram emot att jobba för att Stockholm ska bli en ännu starkare global mötesplats. Stockholmsmässan är ett kunnigt och roligt bolag med en tydlig vision, och jag tycker det ska bli både spännande och utmanande att få bidra till att designa framtidens mötesupplevelser och affärer, säger Christina Kilström.

Som så många andra bolag nuförtiden har Stockholmsmässan satsat på att bygga upp sin marknadsorganisation till en komplett inhousebyrå som jobbar med marknadsstrategier, content och design både för de egna eventen och som erbjudande till utställare och arrangörer.

– I dagens digitaliserade och snabbrörliga kommunikationslandskap är det en fördel att ta greppet på marknadsföringen internt, och den kraftsamling vi gör nu under Christinas ledning kommer att gynna både Stockholmsmässan och våra kunder, säger Patric Sjöberg.

 

Bilden: Christina Kilström börjar som ny CMO på Stockholmsmässan den 15 oktober.