platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan omorganiserar och anställer produktionsdirektör

ANETTE Ternström Andersson, med lång erfarenhet från några av huvudstadens största och mest välkända arenor, kommer att börja som produktionsdirektör på Stockholmsmässan. Tjänsten är nyskapad som en del i en större omorganisation med målet att öka företagets kommersiella kraft. Samtidigt blir Camilla Hållbro, tidigare chef för Eventservice, ny kommersiell direktör.

Nordens största mötesanläggning, Stockholmsmässan i Älvsjö, har under många år varit känd för sin höga kvalitet och får mycket goda betyg från såväl besökare som utställare och arrangörer. Det är förstås något som vd Patric Sjöberg är mycket stolt över, men samtidigt ser han behov av att få ännu större kraft i den kommersiella utvecklingen.

– Vi verkar på en stentuff marknad där konkurrensen ökar för varje dag, och därför ändrar jag nu Stockholmsmässans organisation och inrättar tre nya tjänster som ska leda det operativa arbetet. Det här kommer att ge oss ökad kraft i den framtida utvecklingen och jag är mycket glad över att ha hittat så kompetenta personer till de här viktiga posterna, säger Patric Sjöberg.

Den kommersiella avdelningen kommer att ledas av Camilla Hållbro. Camilla har arbetat på Stockholmsmässan sedan 2009 och ansvarat för affärsområdet Eventservice, som under hennes ledning haft en mycket god utveckling både kommersiellt och när det gäller produktions­effektivitet. I dag står kringtjänsterna för en tredjedel av företagets omsättning.

– Det här är en fantastisk utmaning, att tillsammans med ett starkt kommersiellt ledningsteam få stärka Stockholmsmässans position och expandera, både på befintliga marknader och samtidigt affärsutveckla på de nya spännande marknader som vi är nyfikna på, säger Camilla Hållbro.

Chef för den nya produktionsavdelningen blir Anette Ternström Andersson, nykomling på Stockholmsmässan men en mycket erfaren branschräv med bland annat tolv år på Stockholm Globe Arenas och fem år på Friends Arena i bagaget.

– Jag ser verkligen fram emot att komma till Stockholmsmässan. Det är ett otroligt kompetent och professionellt företag, dessutom med ett uppdrag att utveckla Stockholm som destination och besöksstad vilket jag personligen tycker är jätteroligt, säger Anette Ternström Andersson.

Rekryteringen pågår av en tredje ny tjänst, som marknadsdirektör i Stockholmsmässans koncernledning. Hela omorganisationen träder i kraft den 1 september och i samband med detta har Helena Linden, tidigare chef för affärsområdet Stormässor, valt att lämna Stockholmsmässan.

 

Bilden: Från vänsterAnette Ternström Andersson, ny produktionsdirektör på Stockholmsmässan. Camilla Hållbro, nyutnämnd kommersiell direktör. Patric Sjöberg, vd.