platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
RSS
rss_icon
Länkar
ESS Group förbereder sin största hotellsatsning någonsin

Nu satsar ESS Group ytterligare på sin hemmaplan, Göteborg. Intill det klassiska Canon-huset i Gårda byggs ett hotell som blir 27 våningar med 233 rum, pooler 100 meter upp i luften, en musikscen, aktiviteter, barer och restauranger som tillsammans bildar en slags spa-klubb. I byggnaden ska det även finnas över 1 000 kontorsplatser.

Exteriören i den 108 meter höga byggnaden blir helt i glas och allt beräknas vara färdigt år 2022. Samarbetet, bygget och satsningen görs tillsammans med NCC och Platzer.

– Göteborgs största destination är utan tvivel Liseberg. Men vi känner att staden saknar en lekplats för oss lite mer vuxna. Så det har vi tänkt att skapa. Hela byggnaden blir nästan som en egen liten stad och plats, säger Jonas Stenberg, vd för ESS Group.

– Vi ser oss som ett House of Brands, älskar innovation och brinner för att överträffa oss själva. Det roligaste med en lyckad hotellsatsning är att man vågar göra en ny och då gäller det att vrida upp ambitionen ytterligare och skapa en än mer fängslande upplevelse. Vi diskuterade faktiskt en egen valuta här igår, men det får vi återkomma om, precis som koncept och upplevelser.

ESS Groups resa startade för tio år sedan på stranden vid Ystad Saltsjöbad. Sedan dess har de utvecklat destinationer som Falkenberg Strandbad, Hotel Pigalle, Bellora, The Steam Hotel i Västerås, Villa Strandvägen i Ystad och MJ’S i Malmö.