platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
flera nya avtal
Rekordår för Svenska Möten
ökar med nio procent jämfört med 2018.
Omvärldsanalys
Haag internationella kongresser
växte med 48 procent under 2019.
Evenemang skapar möten
​Lund växer som evenemangsstad
arrangörer kan få evenemangsstöd.
nytt jobb
Darren John
gör om Råbaren till TAKs Izakaya.
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
RSS
rss_icon
Länkar
Easyfairs utser Joachim Warnberg till vd för Easyfairs Nordic

Den internationella event- och mässarrangören Easyfairs har utsett Joachim Warnberg till ny vd för Easyfairs Nordic. Joachim Warnberg är svensk medborgare och kommer närmast från Köpenhamnsbaserade ISS Facility Services där han ansvarade för företagets kommersiella verksamheter i Norden och därefter som Head of Group Strategy & Transformation. Innan dess tillbringade han 15 år på Accenture Sweden AB som Partner and Strategy Consulting Practice Lead. Avgående vd Peter Wanderydz fortsätter som Senior Advisor.

Från den 10 september ska Warnberg leda en organisation som fått erfara en anmärkningsvärd tillväxt under ledning av avgående vd Peter Wanderydz, som startade Easyfairs Sweden AB 2003. Easyfairs Nordic har nu 137 heltidsanställda medarbetare på kontoren i Göteborg, Kista, Malmö och Helsingfors, samt tre mässanläggningar i Malmö, Kista och Göteborg med en nettoyta på 50 000 m2. Dessutom arrangeras 60 egna events med representanter från ledande nordiska varumärken inom flera olika sektorer såsom catering (Fastfood & Café – Restaurangexpo), förpackning (Empack), fastigheter (Fastighetsmässan) samt elinstallationer och belysning (Elmässan). Idag har företaget verksamhet på hela den skandinaviska halvön samt i Finland.

– Det har varit 15 spännande och otroligt roliga år, kommenterade Peter Wanderydz. Jag är oerhört stolt över vad vi har åstadkommit, men nu är det dags att lämna över till en ny ledning och jag välkomnar Joachim varmt. Vi kommer att ha ett tätt samarbete för att säkerställa kontinuiteten och jag ska göra vad jag kan för att hjälpa honom att lyckas med sitt uppdrag. Förutom rollen som rådgivare i den nordiska regionen kommer Wanderydz även att fungera som Senior Advisor i Easyfairs-koncernen och utföra specifika uppdrag på koncernnivå under de kommande två åren.

Joachim Warnberg uppskattar utmaningen som det innebär att arbeta i mässbranschen. – Jag ser fram emot att bygga vidare på de framgångar som Peter Wanderydz och hans team på Easyfairs Nordic skapat och att utveckla bolaget ytterligare. En av mina första uppgifter blir att se till att det blir en lyckad lansering av vår nya anläggning i utkanten av Göteborg, berättar han. Mässanläggningen i Åby kommer att erbjuda en inomhusyta på 15 000 kvadratmeter och beräknas öppna i början av 2019.

Easyfairs grundare och koncernchef Eric Everard välkomnar Joachim Warnberg med följande ord:

– Joachim har 20 års erfarenhet av ledningsarbete inom tjänstesektorn och en systematisk, pålitlig och professionell approach som kommer att bli en stor tillgång för oss. Jag är övertygad om att hans analytiska sinnelag kommer att bidra till fortsatt tillväxt och optimerad verksamhet på den nordiska marknaden.

– Jag vill samtidigt passa på att tacka Peter för hans outtröttliga arbete med att bygga upp organisationen. Peter är framför allt en fantastisk entreprenör som har förkroppsligat Easyfairs-andan ända sedan den dag vi påbörjade den här otroliga resan. Jag ser fram emot att samarbeta med honom på koncernnivå, tillade Everard.

----------------------------------------------------------------------------------------------------Om Easyfairs

I linje med företagets mission ”Visit the future” gör Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i det optimala formatet.

Koncernen organiserar för närvarande 218 mässor i 17 olika länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Gent, Antwerpen, Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Stockholm, Göteborg och Malmö).

Koncernen sysselsätter över 750 medarbetare och omsatte under verksamhetsåret 2016–2017 drygt 160 miljoner euro.