platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
Easyfairs utser Joachim Warnberg till vd för Easyfairs Nordic

Den internationella event- och mässarrangören Easyfairs har utsett Joachim Warnberg till ny vd för Easyfairs Nordic. Joachim Warnberg är svensk medborgare och kommer närmast från Köpenhamnsbaserade ISS Facility Services där han ansvarade för företagets kommersiella verksamheter i Norden och därefter som Head of Group Strategy & Transformation. Innan dess tillbringade han 15 år på Accenture Sweden AB som Partner and Strategy Consulting Practice Lead. Avgående vd Peter Wanderydz fortsätter som Senior Advisor.

Från den 10 september ska Warnberg leda en organisation som fått erfara en anmärkningsvärd tillväxt under ledning av avgående vd Peter Wanderydz, som startade Easyfairs Sweden AB 2003. Easyfairs Nordic har nu 137 heltidsanställda medarbetare på kontoren i Göteborg, Kista, Malmö och Helsingfors, samt tre mässanläggningar i Malmö, Kista och Göteborg med en nettoyta på 50 000 m2. Dessutom arrangeras 60 egna events med representanter från ledande nordiska varumärken inom flera olika sektorer såsom catering (Fastfood & Café – Restaurangexpo), förpackning (Empack), fastigheter (Fastighetsmässan) samt elinstallationer och belysning (Elmässan). Idag har företaget verksamhet på hela den skandinaviska halvön samt i Finland.

– Det har varit 15 spännande och otroligt roliga år, kommenterade Peter Wanderydz. Jag är oerhört stolt över vad vi har åstadkommit, men nu är det dags att lämna över till en ny ledning och jag välkomnar Joachim varmt. Vi kommer att ha ett tätt samarbete för att säkerställa kontinuiteten och jag ska göra vad jag kan för att hjälpa honom att lyckas med sitt uppdrag. Förutom rollen som rådgivare i den nordiska regionen kommer Wanderydz även att fungera som Senior Advisor i Easyfairs-koncernen och utföra specifika uppdrag på koncernnivå under de kommande två åren.

Joachim Warnberg uppskattar utmaningen som det innebär att arbeta i mässbranschen. – Jag ser fram emot att bygga vidare på de framgångar som Peter Wanderydz och hans team på Easyfairs Nordic skapat och att utveckla bolaget ytterligare. En av mina första uppgifter blir att se till att det blir en lyckad lansering av vår nya anläggning i utkanten av Göteborg, berättar han. Mässanläggningen i Åby kommer att erbjuda en inomhusyta på 15 000 kvadratmeter och beräknas öppna i början av 2019.

Easyfairs grundare och koncernchef Eric Everard välkomnar Joachim Warnberg med följande ord:

– Joachim har 20 års erfarenhet av ledningsarbete inom tjänstesektorn och en systematisk, pålitlig och professionell approach som kommer att bli en stor tillgång för oss. Jag är övertygad om att hans analytiska sinnelag kommer att bidra till fortsatt tillväxt och optimerad verksamhet på den nordiska marknaden.

– Jag vill samtidigt passa på att tacka Peter för hans outtröttliga arbete med att bygga upp organisationen. Peter är framför allt en fantastisk entreprenör som har förkroppsligat Easyfairs-andan ända sedan den dag vi påbörjade den här otroliga resan. Jag ser fram emot att samarbeta med honom på koncernnivå, tillade Everard.

----------------------------------------------------------------------------------------------------Om Easyfairs

I linje med företagets mission ”Visit the future” gör Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i det optimala formatet.

Koncernen organiserar för närvarande 218 mässor i 17 olika länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Gent, Antwerpen, Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Stockholm, Göteborg och Malmö).

Koncernen sysselsätter över 750 medarbetare och omsatte under verksamhetsåret 2016–2017 drygt 160 miljoner euro.