platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Egencia lanserar en Analytics Studio

Egencia lanserar nu Egencia Analytics Studio, en förstärkt plattform för datavisualisering och analys för att hjälpa företag att bättre förstå allt som rör affärsresande. Företagens reseansvariga kan nu visuellt granska data för att få fram nya insikter om företagets resor, identifiera nya besparingsmöjligheter och minska resekostnader inom alla reskategorier såsom flyg, hotell, tåg och hyrbil.

– Vi lever i en värld där vi omges av data, men det är egentligen bara till nytta när man kan använda data till att fatta bättre beslut, säger Alex Kaluzny, CTO, Egencia. Men att förstå data och använda den för att fatta beslut som gynnar ditt företag, är bara början - vi fortsätter att utveckla Egencia Analytics Studio för att kunna erbjuda våra kunder möjligheten att analysera data och förespå framtiden.

Att vara en datadriven organisation är nyckeln till att förbli konkurrenskraftig. Men nuvarande resehanterings- och rapporteringssystem kräver att ansvariga spenderar timmar på att hantera filer och att kombinera och matcha offline- och online-data. Målet är att få fram värdefulla insikter men det krävs i slutändan nästan alltid hjälp från dataspecialister. Egencia Analytics Studio erbjuder en konsoliderad vy genom visuella renderingar, filter och anpassningsbara widgets. De reseansvariga kan bland annat visualisera vilken effekt de bokningar som sker tidigt har kopplat till företagets resepolicy och restyp (internationell, inrikes, etc.).

Företagens reseansvariga kan genom Egencia Analytics Studio skapa förstklassiga rapporter som kan delas med finans-, inköps- och personalavdelningar. Genom att snabbt och precist förse dessa team med information, kan reseansvarigas inverkan på företaget öka.

Egencia Analytics Studio kommer att visas upp i monter 1434 på GBTA i San Diego den 13–15 augusti.

 

Bilden: Alex Kaluzny, CTO, Egencia.