nyheter
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordic Choice Hotels genomför Nordens största gästundersökning

Just nu pågår Nordens största hotellgästundersökning någonsin. Under två veckor genomförs djupintervjuer med 100 000 hotellgäster om deras syn på hur hotellnäringen kan utvecklas i framtiden.

Nu tar Nordic Choice Hotels ytterligare ett steg mot att skapa världens bästa hotellupplevelse. Till sin hjälp har de hotellens verkliga experter – gästerna. Mellan den 4:e och 15:e juni kommer besökarna på samtliga Comfort, Quality och Clarion hotell få tillfälle att dela med sig av sina synpunkter om vad som skapar en hotellupplevelser utöver det vanliga. I receptionsområdet kommer gästerna att mötas av hotellets egna personal som står beredda att fånga upp kreativa idéer, inspel och förslag på förbättringar.

– Nordic Choice Hotels växer så det knakar och för att i samma takt fortsätta utveckla gästupplevelsen så träffar vi dessa veckor 100 000 gäster. De är de viktigaste vi har och de har massor av tankar och idéer om hur de vill att hotellen ska utvecklas. För oss är detta en ypperlig möjlighet att lära känna de som bor på våra hotell ännu bättre och samtidigt få tips och råd om vad vi bör satsa på i framtiden, säger Katalin Paldeak, Chief Operating Officer Nordic Choice Hotels.

Ambitionen är att göra gästerna till medskapare av nya hotellupplevelser – insikter som sedan ska användas i utvecklingsarbetet för framtidens Nordic Choice Hotels. Dessa två veckor är ett komplement till de traditionella gästundersökningar, som ofta sker via ett formulär eller digitalt utskick, som alla gäster erbjuds i samband med deras hotellvistelser.