platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
hotellnytt
Countryside Hotels
slog försäljningsrekord trots pandemi.
+200 talare
Ny konferens och mässa
för framtidens sjukvård arrangeras i Stockholm 25 – 26 januari 2023
nytt jobb
Scandic värvar hotelldirektör
– Roger Pettersson tar över ansvaret för Scandichotellen i Umeå.
29 april - 1 maj
eCarExpo i Friends Arena
laddar om i april.
Almedalsleverantör
Uppstickaren Univid ska bli störst på digitala event
– backas av tunga investerare.
hotellnytt
Norrqvarn Hotell & Konferens
får ny ägare.
ljus i mörkret
Karlstad CCC satte försäljningsrekord i december
sålde för nästan tio miljoner kronor.
tråkigt beslut
Allt för sjön 2022 ställer in
planerar för mars 2023.
kan bli 23,000 deltagare
Arton internationella kongresser
valde Seoul som destinationen.
+ Världsmiljödagen
Stockholmsmässan
platsen för FN:s miljömöte Stockholm+50.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordic Choice Hotels genomför Nordens största gästundersökning

Just nu pågår Nordens största hotellgästundersökning någonsin. Under två veckor genomförs djupintervjuer med 100 000 hotellgäster om deras syn på hur hotellnäringen kan utvecklas i framtiden.

Nu tar Nordic Choice Hotels ytterligare ett steg mot att skapa världens bästa hotellupplevelse. Till sin hjälp har de hotellens verkliga experter – gästerna. Mellan den 4:e och 15:e juni kommer besökarna på samtliga Comfort, Quality och Clarion hotell få tillfälle att dela med sig av sina synpunkter om vad som skapar en hotellupplevelser utöver det vanliga. I receptionsområdet kommer gästerna att mötas av hotellets egna personal som står beredda att fånga upp kreativa idéer, inspel och förslag på förbättringar.

– Nordic Choice Hotels växer så det knakar och för att i samma takt fortsätta utveckla gästupplevelsen så träffar vi dessa veckor 100 000 gäster. De är de viktigaste vi har och de har massor av tankar och idéer om hur de vill att hotellen ska utvecklas. För oss är detta en ypperlig möjlighet att lära känna de som bor på våra hotell ännu bättre och samtidigt få tips och råd om vad vi bör satsa på i framtiden, säger Katalin Paldeak, Chief Operating Officer Nordic Choice Hotels.

Ambitionen är att göra gästerna till medskapare av nya hotellupplevelser – insikter som sedan ska användas i utvecklingsarbetet för framtidens Nordic Choice Hotels. Dessa två veckor är ett komplement till de traditionella gästundersökningar, som ofta sker via ett formulär eller digitalt utskick, som alla gäster erbjuds i samband med deras hotellvistelser.