platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
skapar stark position
Hybrid+,
ny metod för mötesupplevelser lanseras av Göteborg & Co.
Hotellnytt
Scandic rapporterar starkt resultat
och kassaflöde för tredje kvartalet 2021.
öppnar maj 2022
Prisbelönt Auschwitz-utställning
kommer till Malmö.
Framtidens städer
Undersökning:
Lund är en av världens smartaste städer.
30 November–2 december
Följ med Meetings International till IBTM World i Barcelona
Var med när världen öppnar igen.
13–16 november 2022
Krakow blir värd för Icca-kongressen 2022
En enorm framgång inte bara för staden, utan för hela landet.
15 oktober klockan 16:00
Lunds Universitet
får 28 nya professorer.
18-24 oktober
Framtidsvecka: Lunds universitet spanar efter framtida genombrott
Vilka genombrott behövs för att vi ska kunna ta oss an framtiden på bästa sätt?
RSS
rss_icon
Länkar
Nordic Choice Hotels genomför Nordens största gästundersökning

Just nu pågår Nordens största hotellgästundersökning någonsin. Under två veckor genomförs djupintervjuer med 100 000 hotellgäster om deras syn på hur hotellnäringen kan utvecklas i framtiden.

Nu tar Nordic Choice Hotels ytterligare ett steg mot att skapa världens bästa hotellupplevelse. Till sin hjälp har de hotellens verkliga experter – gästerna. Mellan den 4:e och 15:e juni kommer besökarna på samtliga Comfort, Quality och Clarion hotell få tillfälle att dela med sig av sina synpunkter om vad som skapar en hotellupplevelser utöver det vanliga. I receptionsområdet kommer gästerna att mötas av hotellets egna personal som står beredda att fånga upp kreativa idéer, inspel och förslag på förbättringar.

– Nordic Choice Hotels växer så det knakar och för att i samma takt fortsätta utveckla gästupplevelsen så träffar vi dessa veckor 100 000 gäster. De är de viktigaste vi har och de har massor av tankar och idéer om hur de vill att hotellen ska utvecklas. För oss är detta en ypperlig möjlighet att lära känna de som bor på våra hotell ännu bättre och samtidigt få tips och råd om vad vi bör satsa på i framtiden, säger Katalin Paldeak, Chief Operating Officer Nordic Choice Hotels.

Ambitionen är att göra gästerna till medskapare av nya hotellupplevelser – insikter som sedan ska användas i utvecklingsarbetet för framtidens Nordic Choice Hotels. Dessa två veckor är ett komplement till de traditionella gästundersökningar, som ofta sker via ett formulär eller digitalt utskick, som alla gäster erbjuds i samband med deras hotellvistelser.