platsannonser
nyheter
events skapa möten
VM i Halmstad
blev tidernas mest sedda lagtävling i bordtennis.
Från #metoo till handling
Stort intresse
för skoglig jämställdhetskonferens på Nolia i Umeå.
Möte om framtiden
Ny nationell konferens
om kretsloppsodling och Food Tech som framtidsnäring.
nytt jobb
Nordic Choice Hotels
får ny hållbarhetschef.
iCapital Awards
Umeå eller Göteborg
kan bli Europas huvudstad för innovation.
mat och möten
Restaurang Quan
förstärker Elite Hotels i Malmö.
Möten på hög nivå
Ny mötesplats
öppnar högst upp i femte Hötorgsskrapan.
mat och möten
Niclas Jansson, Sigtunahöjden,
vann internationell kocktävling.
Sverige långt framme
Svenska Möten
vinner europeiskt innovationspris.
nytt möteskoncept
Åby Arena i Göteborg
öppnar våren 2019.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordic Choice Hotels genomför Nordens största gästundersökning

Just nu pågår Nordens största hotellgästundersökning någonsin. Under två veckor genomförs djupintervjuer med 100 000 hotellgäster om deras syn på hur hotellnäringen kan utvecklas i framtiden.

Nu tar Nordic Choice Hotels ytterligare ett steg mot att skapa världens bästa hotellupplevelse. Till sin hjälp har de hotellens verkliga experter – gästerna. Mellan den 4:e och 15:e juni kommer besökarna på samtliga Comfort, Quality och Clarion hotell få tillfälle att dela med sig av sina synpunkter om vad som skapar en hotellupplevelser utöver det vanliga. I receptionsområdet kommer gästerna att mötas av hotellets egna personal som står beredda att fånga upp kreativa idéer, inspel och förslag på förbättringar.

– Nordic Choice Hotels växer så det knakar och för att i samma takt fortsätta utveckla gästupplevelsen så träffar vi dessa veckor 100 000 gäster. De är de viktigaste vi har och de har massor av tankar och idéer om hur de vill att hotellen ska utvecklas. För oss är detta en ypperlig möjlighet att lära känna de som bor på våra hotell ännu bättre och samtidigt få tips och råd om vad vi bör satsa på i framtiden, säger Katalin Paldeak, Chief Operating Officer Nordic Choice Hotels.

Ambitionen är att göra gästerna till medskapare av nya hotellupplevelser – insikter som sedan ska användas i utvecklingsarbetet för framtidens Nordic Choice Hotels. Dessa två veckor är ett komplement till de traditionella gästundersökningar, som ofta sker via ett formulär eller digitalt utskick, som alla gäster erbjuds i samband med deras hotellvistelser.