platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Jönköping satsar på utbildning: Varje möte ska bli bättre

Tänk om alla möten i en destination genomsyrades av ”Varje möte lite bättre”. Vad skulle hända med tillväxten? Många aspekter har betydelse för hur människor uppfattar en ny destination. Nu har Destination Jönköping dragit igång en mötesrådgivningsutbildning där aktörer inom besöksnäringen får veta mer kring hur man skapar bra värdskap.

Under sex kurstillfällen får deltagarna fördjupad kunskap inom bland annat möteskultur och värdskap, mötesrådgivning och mötesledarens roll.

En av deltagarna, Christina Frisk, projektledare på Elmia ser ett stor värde i att delta i utbildningen.

– Jag har varit en del av branschen i ungefär 30 år och kan väldigt mycket kring värdskap, men jag ser ett stor värde i att kontinuerligt uppdatera sig och få nya synsätt. Det är lätt att man lutar sig tillbaka och förlitar sig på gamla kunskaper, men allt är föränderligt, speciellt med tanke på all digitalisering, vilket gör att det är viktigt att hålla sig uppdaterad, säger Christina.

Syftet med utbildningen är att fortsätta utveckla Jönköpings position som en ledande mötesdestination i Sverige.

– Jönköping står sig riktigt bra i konkurrensen som event – och mötesstad säger Ante Jankovic, Maneger Jönköping Convention Bureau, Destination Jönköping. Nu vill vi fortsätta utveckla näringen för att både behålla vår position men även utvecklas än mer fortsätter han. Målet med utbildningen är bl a att vår besöksnäring genom kompetenshöjning ska levererera bästa kundbemötande och möteskvalité och att vi ska öka genomförandekraften i destinationen, säger Ante.

Att delar från besöksnäringen även får möjlighet att träffas och byta upplevelser och prata om värdskap är en viktig del i utbildningen.

– Jag rekommenderar utbildningen till de som befinner sig i liknande bransch och bemöter människor. Vi jobbar ju alla här för samma destination, det är viktigt att se oss alla som kollegor som jobbar mot samma mål; att kunden ska vara nöjd och glad, säger Christina Frisk, projektledare på Elmia

Utbildningen samarrangeras av Jönköping Convention Bureau och företaget gr8 meetings.

 

Bilden: Kicki Grunditz, en av utbildningens föreläsare.