nyheter
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
RSS
rss_icon
Länkar
Bodén & Co producerar Stockholmsmässans nya hallinvigning
Bodén & Co vann uppdraget att producera invigningen av Stockholmsmässans nya utställningshall på 10 000 kvadratmeter, designad av Alessandro Ripellino. Mässhallen i Älvsjö är byggd både för dagens och framtidens möten.

– Efter att ha gjort en Byråupphandling för invigningen valde vi Bodén & Co. De är duktiga på att kombinera kreativt tänk med med praktiska lösningar som fungerar när man ska ordna en stor invigning för många hundra personer, säger Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg.

Invigningsfesten den 24 februari 2010 arrangeras av Bodén & Co, som 2006 producerade den omtalade och prisbelönta invigningen av Rica Talk Hotel bredvid mässan.

– Ambitionen är att skapa ett möte och en fest i världsklass. Vi kommer att bjuda på en interaktiv festupplevelse som ger alla gäster nya spännande insikter om framtidens möten. Gästerna kommer alltså genom olika typer av interaktion skapa mycket av innehållet på festen, säger Joakim Bodén, vd på Bodén & Co.

Invigningstemat för den nya supermässhallen är ”Beyond”, med fokus på framtidens möten, där deltagarnas alla sinnen ska stimuleras på oväntade sätt. Till invigningsfesten väntas drygt 1 000 VIP-gäster från hela Europa. Stockholms Stads ambition är att vara den ledande destinationen i norra Europa vilket går hand i hand med Stockholmsmässans arbete med att förstärka sin position som den ledande mässanläggningen i norra Europa.

– För att Stockholmsmässan ska fortsätta att vara en ledande aktör i norra Europa måste vi ligga steget före. Med vår nya mässhall vill vi låta besökarna få vara delaktiga fullt ut i de möten som arrangeras här, säger Patric Sjöberg.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Fakta om Bodén & CO:

Bodén & Co är ett kommunikationsföretag som jobbar med event, film och research. Uppdragsgivare är några av landets ledande företag och organisationer. Bodén & Co strävar efter att vara inspirationsskapande för sina kunder och fokus ligger på det personliga mötet mellan människor. Byrån etablerades 1991 och har idag ett 25-tal medarbetare. 2008 var byråintäkten 26 miljoner kronor och omsättningen 74 miljoner kronor.

Bilden: Joakim Bodén, vd på Bodén & Co.