platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Bodén & Co producerar Stockholmsmässans nya hallinvigning
Bodén & Co vann uppdraget att producera invigningen av Stockholmsmässans nya utställningshall på 10 000 kvadratmeter, designad av Alessandro Ripellino. Mässhallen i Älvsjö är byggd både för dagens och framtidens möten.

– Efter att ha gjort en Byråupphandling för invigningen valde vi Bodén & Co. De är duktiga på att kombinera kreativt tänk med med praktiska lösningar som fungerar när man ska ordna en stor invigning för många hundra personer, säger Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg.

Invigningsfesten den 24 februari 2010 arrangeras av Bodén & Co, som 2006 producerade den omtalade och prisbelönta invigningen av Rica Talk Hotel bredvid mässan.

– Ambitionen är att skapa ett möte och en fest i världsklass. Vi kommer att bjuda på en interaktiv festupplevelse som ger alla gäster nya spännande insikter om framtidens möten. Gästerna kommer alltså genom olika typer av interaktion skapa mycket av innehållet på festen, säger Joakim Bodén, vd på Bodén & Co.

Invigningstemat för den nya supermässhallen är ”Beyond”, med fokus på framtidens möten, där deltagarnas alla sinnen ska stimuleras på oväntade sätt. Till invigningsfesten väntas drygt 1 000 VIP-gäster från hela Europa. Stockholms Stads ambition är att vara den ledande destinationen i norra Europa vilket går hand i hand med Stockholmsmässans arbete med att förstärka sin position som den ledande mässanläggningen i norra Europa.

– För att Stockholmsmässan ska fortsätta att vara en ledande aktör i norra Europa måste vi ligga steget före. Med vår nya mässhall vill vi låta besökarna få vara delaktiga fullt ut i de möten som arrangeras här, säger Patric Sjöberg.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Fakta om Bodén & CO:

Bodén & Co är ett kommunikationsföretag som jobbar med event, film och research. Uppdragsgivare är några av landets ledande företag och organisationer. Bodén & Co strävar efter att vara inspirationsskapande för sina kunder och fokus ligger på det personliga mötet mellan människor. Byrån etablerades 1991 och har idag ett 25-tal medarbetare. 2008 var byråintäkten 26 miljoner kronor och omsättningen 74 miljoner kronor.

Bilden: Joakim Bodén, vd på Bodén & Co.