nyheter
nya regler 15 oktober
Sponsrings- och eventsverige:
Vi är redo att ansvarsfullt möta vår publik
populärvetenskap
Framtidsveckan:
Vetenskapsvecka, 12-18 oktober 2020, Lunds Universitet
erfarenhet ger kunskap
Att mötas utan att mötas
– nästa års upplaga av Mötesplats Samhällssäkerhet blir helt digital.
hotellnytt
Nyöppning
av klassiska Elite Hotel Savoy i Malmö.
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan
undertecknar Deklarationen för en stark demokrati.
finalspelet kvar i Uppsala
Gjensidige USM handboll
förlänger med Uppsala till 2023.
visst går det att ha möten
Countryside Hotels
lanserar Countryside Meetings – möten i avskilda miljöer.
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
när Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
RSS
rss_icon
Länkar
Globalt erbjudande avgörande – Telenor utökar avtalet med Egencia

Egencias integrerade globala plattform var en avgörande faktor för Telenor för att utöka avtalet med sin affärsresebyrå till ytterligare marknader. Det nya avtalet inkluderar marknader i Singapore och inom de övriga nordiska länderna.

Telenor, en av världens största mobiloperatörer, ligger långt fram när det gäller innovativa digitala lösningar, vilket innebär att deras travel managementföretag, TMC, måste kunna matcha Telenors ambitioner.

– Vi erbjuder användarvänliga och fullt integrerade lösningar där resenären själv kan göra sina bokningar online från flera olika plattformar. Telenor finns på många olika marknader över hela världen och därför är ett system som fungerar på alla marknader och mellan verksamheterna väldigt viktigt för dem, säger Carl Moltzau, Account Management Director hos Egencia Norge.

Telenor har varit kund hos Egencia i Norge under de senaste 15 åren, men har använt sig av andra affärsresebyråer på andra marknader.

– Utan tvekan är det vår starka relation med Telenor i Norge som har banat väg för det globala avtalet. Förra året tog vi, tillsammans med Telenor, fram tekniska lösningar utifrån företagets behov. Resultatet av det är att de nu vill att vi ska använda samma lösning på alla deras marknader, även i Sverige, säger Urban Lingmerth som är chef för global försäljning hos Egencia Sverige.