platsannonser
Projektledare
till Event in Skåne, Malmö.
nyheter
växande turism
Ökad kryssningstrafik till Malmö
Nio fartyg till Malmö i år.
hotellindustri i förändring
Var femte svensk
vill ha hotellrum med kök.
kunskapsstatistik
UIA placerar Sydkorea och Seoul
högst upp på listan för första gången någonsin.
hotell
Elite Hotels
är tilltänkt operatör för kulturhushotellet i Skellefteå.
events kapar möten
Nytt stort ridsportevenemang
till Stockholm 2019.
på nytt jobb
Jessica Norberg
ny hotelldirektör på Haymarket by Scandic.
Hotellnytt
Scandic tecknar avtal
för nytt hotell i Helsingfors.
Umeå
Konferens med fokus på glädje i matematiken
lockar 800 deltagare från 49 länder.
möten skapar events
Estlands största vetenskapliga kongress någonsin,
EGOS, öppnar idag.
events skapar möten
Halmstad står som värdstad
för SM-veckan 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Globalt erbjudande avgörande – Telenor utökar avtalet med Egencia

Egencias integrerade globala plattform var en avgörande faktor för Telenor för att utöka avtalet med sin affärsresebyrå till ytterligare marknader. Det nya avtalet inkluderar marknader i Singapore och inom de övriga nordiska länderna.

Telenor, en av världens största mobiloperatörer, ligger långt fram när det gäller innovativa digitala lösningar, vilket innebär att deras travel managementföretag, TMC, måste kunna matcha Telenors ambitioner.

– Vi erbjuder användarvänliga och fullt integrerade lösningar där resenären själv kan göra sina bokningar online från flera olika plattformar. Telenor finns på många olika marknader över hela världen och därför är ett system som fungerar på alla marknader och mellan verksamheterna väldigt viktigt för dem, säger Carl Moltzau, Account Management Director hos Egencia Norge.

Telenor har varit kund hos Egencia i Norge under de senaste 15 åren, men har använt sig av andra affärsresebyråer på andra marknader.

– Utan tvekan är det vår starka relation med Telenor i Norge som har banat väg för det globala avtalet. Förra året tog vi, tillsammans med Telenor, fram tekniska lösningar utifrån företagets behov. Resultatet av det är att de nu vill att vi ska använda samma lösning på alla deras marknader, även i Sverige, säger Urban Lingmerth som är chef för global försäljning hos Egencia Sverige.