platsannonser
nyheter
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Globalt erbjudande avgörande – Telenor utökar avtalet med Egencia

Egencias integrerade globala plattform var en avgörande faktor för Telenor för att utöka avtalet med sin affärsresebyrå till ytterligare marknader. Det nya avtalet inkluderar marknader i Singapore och inom de övriga nordiska länderna.

Telenor, en av världens största mobiloperatörer, ligger långt fram när det gäller innovativa digitala lösningar, vilket innebär att deras travel managementföretag, TMC, måste kunna matcha Telenors ambitioner.

– Vi erbjuder användarvänliga och fullt integrerade lösningar där resenären själv kan göra sina bokningar online från flera olika plattformar. Telenor finns på många olika marknader över hela världen och därför är ett system som fungerar på alla marknader och mellan verksamheterna väldigt viktigt för dem, säger Carl Moltzau, Account Management Director hos Egencia Norge.

Telenor har varit kund hos Egencia i Norge under de senaste 15 åren, men har använt sig av andra affärsresebyråer på andra marknader.

– Utan tvekan är det vår starka relation med Telenor i Norge som har banat väg för det globala avtalet. Förra året tog vi, tillsammans med Telenor, fram tekniska lösningar utifrån företagets behov. Resultatet av det är att de nu vill att vi ska använda samma lösning på alla deras marknader, även i Sverige, säger Urban Lingmerth som är chef för global försäljning hos Egencia Sverige.