platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
Event
Expo 2020 Dubai
skjuts upp i ett år.
språnget
Nordens största event
på temat omvärldsanalys omvandlas till Virtual IntelliSummit 2020.
beredskapen byggs ut
Idag står de första 140 vårdplatserna klara
– Stockholmsmässan fortsätter bygga.
70 av 90 permitteras
Elmia AB
omgrupperar under pandemitiden.
16-17 juni 2020
Internationell kongress
om 3D-printing till Örebro.
bra initiativ
Turistrådet Västsverige
hjälper besöksnäringen att behålla anställda.
omställningen är här
Internationell konferens
för framtidens handel kommer till Stockholm.
500 000 drabbade
EXPO2020 i fara
- hotell och restauranger är nere på 20 procents beläggning.
08.45 - 11.00
Upplev Trädgårdsmässan LIVE
hemifrån i morgon.
ett gött initiativ
”För ditt Göteborg”
stöttar lokala besöksnäringen.
RSS
rss_icon
Länkar
Globalt erbjudande avgörande – Telenor utökar avtalet med Egencia

Egencias integrerade globala plattform var en avgörande faktor för Telenor för att utöka avtalet med sin affärsresebyrå till ytterligare marknader. Det nya avtalet inkluderar marknader i Singapore och inom de övriga nordiska länderna.

Telenor, en av världens största mobiloperatörer, ligger långt fram när det gäller innovativa digitala lösningar, vilket innebär att deras travel managementföretag, TMC, måste kunna matcha Telenors ambitioner.

– Vi erbjuder användarvänliga och fullt integrerade lösningar där resenären själv kan göra sina bokningar online från flera olika plattformar. Telenor finns på många olika marknader över hela världen och därför är ett system som fungerar på alla marknader och mellan verksamheterna väldigt viktigt för dem, säger Carl Moltzau, Account Management Director hos Egencia Norge.

Telenor har varit kund hos Egencia i Norge under de senaste 15 åren, men har använt sig av andra affärsresebyråer på andra marknader.

– Utan tvekan är det vår starka relation med Telenor i Norge som har banat väg för det globala avtalet. Förra året tog vi, tillsammans med Telenor, fram tekniska lösningar utifrån företagets behov. Resultatet av det är att de nu vill att vi ska använda samma lösning på alla deras marknader, även i Sverige, säger Urban Lingmerth som är chef för global försäljning hos Egencia Sverige.