nyheter
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
RSS
rss_icon
Länkar
Globalt erbjudande avgörande – Telenor utökar avtalet med Egencia

Egencias integrerade globala plattform var en avgörande faktor för Telenor för att utöka avtalet med sin affärsresebyrå till ytterligare marknader. Det nya avtalet inkluderar marknader i Singapore och inom de övriga nordiska länderna.

Telenor, en av världens största mobiloperatörer, ligger långt fram när det gäller innovativa digitala lösningar, vilket innebär att deras travel managementföretag, TMC, måste kunna matcha Telenors ambitioner.

– Vi erbjuder användarvänliga och fullt integrerade lösningar där resenären själv kan göra sina bokningar online från flera olika plattformar. Telenor finns på många olika marknader över hela världen och därför är ett system som fungerar på alla marknader och mellan verksamheterna väldigt viktigt för dem, säger Carl Moltzau, Account Management Director hos Egencia Norge.

Telenor har varit kund hos Egencia i Norge under de senaste 15 åren, men har använt sig av andra affärsresebyråer på andra marknader.

– Utan tvekan är det vår starka relation med Telenor i Norge som har banat väg för det globala avtalet. Förra året tog vi, tillsammans med Telenor, fram tekniska lösningar utifrån företagets behov. Resultatet av det är att de nu vill att vi ska använda samma lösning på alla deras marknader, även i Sverige, säger Urban Lingmerth som är chef för global försäljning hos Egencia Sverige.