platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Och vinnaren är:
Sigtunahöjden
Årets Hållbara Företag 2019
Events skapar möten
Dreamhack Masters
återvänder till Malmö.
HOTELLNYTT
Nu öppnar Åby Hotel
i Göteborg/Mölndal.
omvärldsanalys
150 nya lyxhotell
öppnade i Grekland år 2018.
Hållbarhet
Framgångsrikt miljöarbete
på Meetx.
omvärldsanalys
Thomas Frostberg
om ekosystemet för innovation 2019.
mat och möten
Niclas Jansson, Sigtunahöjdens köksmästare,
vann internationell kocktävling.
nya uppdrag
Johan Svensson ny ordförande
för Countryside Hotels.
events skapar möten
Evenemang genererade 213 miljoner till Kristianstads näringsliv
Åhus Beachhandboll drog flest eventbesökare till Kristianstad 2018.
Digimania
Svensk framgång på Hannover Messe
skapar nya samarbeten för Svenska Mässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Quality Hotel lanserar röststyrning

Röstassistenten Amazon Echo ska ge svar på tal i mötesrummen på Quality Hotel. Fyra av kedjans hotell utrustas med teknik som gör det möjligt för mötesgäster att kommunicera med personal, beställa kaffe eller välja musik via röstkommando.

Tjänsten är ett led i kedjans arbete med att utveckla tjänster som bygger på ny teknik.

Enligt Google sker idag 20 procent av alla sökningar på mobila enheter via röststyrning. Som ett led i den utvecklingen genomför Quality Hotel ett pilotprojekt där röstassistenter installeras i mötesavdelningarna på Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen (Göteborg), Quality Hotel View (Malmö), Quality Hotel Friends (Stockholm) samt Quality Airport Hotel Gardermoen (Oslo).

Med tjänsten kan gäster styra tekniska funktioner samt få personlig service genom att tala med en utplacerad Amazon-enhet som i sin tur kommunicerar med hotellets personal via sms.

Efter det att Amazon Echo testats på de utvalda hotellen utvärderas tjänsten. Faller allt väl ut är förhoppningen att tekniken ska introduceras på övriga Quality Hotel i Skandinavien.

– Efterfrågan och användandet av röstassistenter växer lavinartat. I vår ambition om att ligga i framkant av den tekniska utvecklingen undersöker vi ständigt nya alternativ som kan förenkla, effektivisera och lyfta serviceupplevelsen för våra gäster, säger Susanna Ståhl, Director of Operation för Quality Hotel Sverige & Danmark

Förutom att få kontakt med hotellets personal ska gästerna kunna få svar på sina frågor direkt. Tekniken utvecklas efter hand, vilket innebär att nya funktioner och tjänster tillkommer. Systemet lär sig och utvecklas för varje fråga den får och behöver därför en intrimningsperiod.

– Vi hanterar det här systemet på samma sätt som när vi introducerar och lär upp en ny medarbetare. Med stort hjärta, pedagogik och öppenhet minimerar vi risken för att gästen ska mötas av “Nu förstår jag inte vad du säger”och istället få bra service. Eftersom många människor är på konferenser varje dag, är hotell perfekta ställen att testa ny teknik och användarvänlighet, säger Susanne Ståhl.