platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Quality Hotel lanserar röststyrning

Röstassistenten Amazon Echo ska ge svar på tal i mötesrummen på Quality Hotel. Fyra av kedjans hotell utrustas med teknik som gör det möjligt för mötesgäster att kommunicera med personal, beställa kaffe eller välja musik via röstkommando.

Tjänsten är ett led i kedjans arbete med att utveckla tjänster som bygger på ny teknik.

Enligt Google sker idag 20 procent av alla sökningar på mobila enheter via röststyrning. Som ett led i den utvecklingen genomför Quality Hotel ett pilotprojekt där röstassistenter installeras i mötesavdelningarna på Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen (Göteborg), Quality Hotel View (Malmö), Quality Hotel Friends (Stockholm) samt Quality Airport Hotel Gardermoen (Oslo).

Med tjänsten kan gäster styra tekniska funktioner samt få personlig service genom att tala med en utplacerad Amazon-enhet som i sin tur kommunicerar med hotellets personal via sms.

Efter det att Amazon Echo testats på de utvalda hotellen utvärderas tjänsten. Faller allt väl ut är förhoppningen att tekniken ska introduceras på övriga Quality Hotel i Skandinavien.

– Efterfrågan och användandet av röstassistenter växer lavinartat. I vår ambition om att ligga i framkant av den tekniska utvecklingen undersöker vi ständigt nya alternativ som kan förenkla, effektivisera och lyfta serviceupplevelsen för våra gäster, säger Susanna Ståhl, Director of Operation för Quality Hotel Sverige & Danmark

Förutom att få kontakt med hotellets personal ska gästerna kunna få svar på sina frågor direkt. Tekniken utvecklas efter hand, vilket innebär att nya funktioner och tjänster tillkommer. Systemet lär sig och utvecklas för varje fråga den får och behöver därför en intrimningsperiod.

– Vi hanterar det här systemet på samma sätt som när vi introducerar och lär upp en ny medarbetare. Med stort hjärta, pedagogik och öppenhet minimerar vi risken för att gästen ska mötas av “Nu förstår jag inte vad du säger”och istället få bra service. Eftersom många människor är på konferenser varje dag, är hotell perfekta ställen att testa ny teknik och användarvänlighet, säger Susanne Ståhl.