platsannonser
Destination Halmstad
söker en projektledare till Halmstad Convention Bureau.
Projektledare
till Akademikonferens SLU i Uppsala.
Uppsala Konsert & Kongress
söker medarbetare till konferensavdelningen!
Projektledare
till Event in Skåne, Malmö.
nyheter
vår gemensamma framtid
A Sustainable Tomorrow
ökar takten på hållbarhetsarbetet i Helsingborgsregionen.
stora events
Bandyfinalen den 22-23 mars 2019
på Studenternas – Fem finaler spelas i Uppsala.
hållbarhet
Clarion Hotel Sign
installerar Stockholms största hotell-solcellsanläggning.
nytt jobb
Elite Hotels
satsar på Göteborg med topprekrytering.
omvärldsanalys
Storstäder mest innovativa
– visar ny statistik.
flygnytt
Nya delen av avgångshallen
på Bromma Stockholm Airport öppnad.
safety & Security
PwC:s storsatsning inom cybersäkerhet
- 24 nya medarbetare inför hösten.
Nytt jobb
Christian Woronka
ny vd för Vienna Convention Bureau.
Omvärldsanalys
10:e kongressen för Europeiska FACEnetwork
kommer till Kristianstad 10-12 oktober.
strategisk utveckling
Trollhättan tar över ordförandeskapet
för Swedish Network of Convention Bureaus.
RSS
rss_icon
Länkar
Mercedes-Benz och South by Southwest gör stort event i Stockholm

Under festivalen South by Southwest i Austin, Texas, kom beskedet: Nästa me Convention genomförs i Stockholm den 4–6 september. Omkring 2 700 deltagare inom tech, design och de kreativa näringarna kommer till Nacka Strandsmässan.

Inriktningen är framtidsinriktad och temat är #createthenew.Arrangörer är Mercedes-Benz och South by Southwest.

Förra året arrangerade Mercedes-Benz och South by Southwest sin första gemensamma ”me Convention” i Frankfurt. Det var det första evenemang som festivalen varit medarrangör till utanför sin egen årliga stora festival i Austin. Då kom knappt 3 000 deltagare från 33 länder för att lyssna på 150 visionärer.

Besökarna i Stockholm utlovas ett minst lika digert program med workshops, föredrag, seminarier och konserter, och inte minst debatter om framtiden med några av vår tids mest intressanta personligheter.

Enligt Jens Thiemer, Vice President Marketing för Mercedes-Benz Cars, blev den första me Convention en viktig plattform för att engagera nya målgrupper och bygga en bro bortom bilindustrin.

– När vi kommer till Stockholm tillsammans med SXSW vill vi återigen ge kreativa människor från hela världen ett forum för att diskutera många olika områden och samtidigt komma i kontakt med nya idéer för hur vi ska bemöta framtidens utmaningar.