platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Mercedes-Benz och South by Southwest gör stort event i Stockholm

Under festivalen South by Southwest i Austin, Texas, kom beskedet: Nästa me Convention genomförs i Stockholm den 4–6 september. Omkring 2 700 deltagare inom tech, design och de kreativa näringarna kommer till Nacka Strandsmässan.

Inriktningen är framtidsinriktad och temat är #createthenew.Arrangörer är Mercedes-Benz och South by Southwest.

Förra året arrangerade Mercedes-Benz och South by Southwest sin första gemensamma ”me Convention” i Frankfurt. Det var det första evenemang som festivalen varit medarrangör till utanför sin egen årliga stora festival i Austin. Då kom knappt 3 000 deltagare från 33 länder för att lyssna på 150 visionärer.

Besökarna i Stockholm utlovas ett minst lika digert program med workshops, föredrag, seminarier och konserter, och inte minst debatter om framtiden med några av vår tids mest intressanta personligheter.

Enligt Jens Thiemer, Vice President Marketing för Mercedes-Benz Cars, blev den första me Convention en viktig plattform för att engagera nya målgrupper och bygga en bro bortom bilindustrin.

– När vi kommer till Stockholm tillsammans med SXSW vill vi återigen ge kreativa människor från hela världen ett forum för att diskutera många olika områden och samtidigt komma i kontakt med nya idéer för hur vi ska bemöta framtidens utmaningar.