platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Per Keller
blir ny vd för Yasuragi.
på nytt jobb
Sunniva Fallan Röd
ny vd för Sturebadet.
Hållbarhet på riktigt
Quality Hotel bäst i Norden
på att bedriva sin verksamhet på ett etiskt, socialt och miljömässigt riktigt sätt.
nytt jobb
​Staffan Ingvarsson
blir ny vd för Stockholm Business Region.
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.
RSS
rss_icon
Länkar
Mercedes-Benz och South by Southwest gör stort event i Stockholm

Under festivalen South by Southwest i Austin, Texas, kom beskedet: Nästa me Convention genomförs i Stockholm den 4–6 september. Omkring 2 700 deltagare inom tech, design och de kreativa näringarna kommer till Nacka Strandsmässan.

Inriktningen är framtidsinriktad och temat är #createthenew.Arrangörer är Mercedes-Benz och South by Southwest.

Förra året arrangerade Mercedes-Benz och South by Southwest sin första gemensamma ”me Convention” i Frankfurt. Det var det första evenemang som festivalen varit medarrangör till utanför sin egen årliga stora festival i Austin. Då kom knappt 3 000 deltagare från 33 länder för att lyssna på 150 visionärer.

Besökarna i Stockholm utlovas ett minst lika digert program med workshops, föredrag, seminarier och konserter, och inte minst debatter om framtiden med några av vår tids mest intressanta personligheter.

Enligt Jens Thiemer, Vice President Marketing för Mercedes-Benz Cars, blev den första me Convention en viktig plattform för att engagera nya målgrupper och bygga en bro bortom bilindustrin.

– När vi kommer till Stockholm tillsammans med SXSW vill vi återigen ge kreativa människor från hela världen ett forum för att diskutera många olika områden och samtidigt komma i kontakt med nya idéer för hur vi ska bemöta framtidens utmaningar.