platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Per Keller
blir ny vd för Yasuragi.
på nytt jobb
Sunniva Fallan Röd
ny vd för Sturebadet.
Hållbarhet på riktigt
Quality Hotel bäst i Norden
på att bedriva sin verksamhet på ett etiskt, socialt och miljömässigt riktigt sätt.
nytt jobb
​Staffan Ingvarsson
blir ny vd för Stockholm Business Region.
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan omorganiserar – större uppdrag för Isabelle Lechtman



Stockholmsmässan har genomfört en omorganisation av sin säljverksamhet. Det innebär innebär att ansvaret för kongressförsäljningen och försäljningen gentemot mässutställare har samlats i en gemensam enhet. Ansvarig för den sammanslagna enheten blir Isabelle Lechtman.

Hon började sin karriär på det som numera heter Visit Stockholm, och jobbade där med att locka framför allt internationella kongresser till Stockholm. Även när hon flyttade till Stockholmsmässan år 2012 var det kongresser som stod i fokus.

Men även om kongresser var och fortfarande är ett viktigt huvudspår för Isabelle Lechtman ville hon bredda sig.

För fyra år sedan blev hon ansvarig även för guest event-försäljningen på Stockholmsmässan, det vill säga arbetet med att locka arrangörer av alla de slag att lägga sina evenemang i Älvsjö.

Det har handlat om allt från tv-inspelningar och musikkonserter till bolagsstämmor och säkerhetsklassade konferenser.

– Jag minns särskilt vårt arbete med Idol och deras fredagsfinaler under hösten 2015. Med över 1 000 besökare i veckan som publik och direktsänd tv genererade det ett betydligt ökat intresse och en vidgad syn på oss som anläggning, säger Isabelle Lechtman.

Med det nya ansvarsområdet kliver hon in i det som historiskt har varit Stockholmsmässans riktiga kärnverksamhet, det vill säga de egenarrangerade mässor.

Nu är det även fokus på att få in utställare till Nordbygg, Formex, Allt för Sjön, Fitnessfestivalen och alla de andra kända mässorna som arrangerats i anläggningen.

– Det här företaget har en imponerande portfölj med mässkoncept som är betydelsefulla för många olika branscher och för Stockholm som destination. Jag känner mig väldigt trygg med det kompetenta teamet som jag ska leda och fortsätta driva i linje med Stockholmsmässans strategier, säger Isabelle Lechtman.

I sin nya roll fortsätter hon att rapportera till Kim Lindhe som är övergripande ansvarig för Stockholmsmässans försäljning.

Kim Lindhe ska fokusera på att utveckla nya affärer i linje med Stockholmsmässans långsiktiga strategi att expandera geografiskt och som eventarrangör.