platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
flygnytt
Flybe
blir Virgin Connect.
sju gånger pengarna
​Malmöfestivalens turister
genererar 153 miljoner kronor till staden i turistekonomi.
FLygnytt
Finnair i nytt samarbete
med Fiji Airways.
18-19 november 2020
Ny heltäckande hi-techmötesplats
lanseras i Kista.
18-20 oktober
Borås
har RFSL-kongressen 2019
möten utvecklar sin stad
Uppsala Convention Bureau får utökade resurser
Kommunen vill värva fler möten och evenemang.
mat och möten
Sigtunahöjden
sätter återigen Sverige på kartan i internationell kocktävling.

500 hotell kan tvingas stänga
på grund av Thomas Cooks konkurs.
17-18 oktober i Malmö
Honungs”champagne”
och närproducerat kan ge utländska besökare unika matminnen.
Fredag den 15 november
Talarfestivalen
återigen i Malmö, nu på Turning Torso.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan omorganiserar – större uppdrag för Isabelle Lechtman



Stockholmsmässan har genomfört en omorganisation av sin säljverksamhet. Det innebär innebär att ansvaret för kongressförsäljningen och försäljningen gentemot mässutställare har samlats i en gemensam enhet. Ansvarig för den sammanslagna enheten blir Isabelle Lechtman.

Hon började sin karriär på det som numera heter Visit Stockholm, och jobbade där med att locka framför allt internationella kongresser till Stockholm. Även när hon flyttade till Stockholmsmässan år 2012 var det kongresser som stod i fokus.

Men även om kongresser var och fortfarande är ett viktigt huvudspår för Isabelle Lechtman ville hon bredda sig.

För fyra år sedan blev hon ansvarig även för guest event-försäljningen på Stockholmsmässan, det vill säga arbetet med att locka arrangörer av alla de slag att lägga sina evenemang i Älvsjö.

Det har handlat om allt från tv-inspelningar och musikkonserter till bolagsstämmor och säkerhetsklassade konferenser.

– Jag minns särskilt vårt arbete med Idol och deras fredagsfinaler under hösten 2015. Med över 1 000 besökare i veckan som publik och direktsänd tv genererade det ett betydligt ökat intresse och en vidgad syn på oss som anläggning, säger Isabelle Lechtman.

Med det nya ansvarsområdet kliver hon in i det som historiskt har varit Stockholmsmässans riktiga kärnverksamhet, det vill säga de egenarrangerade mässor.

Nu är det även fokus på att få in utställare till Nordbygg, Formex, Allt för Sjön, Fitnessfestivalen och alla de andra kända mässorna som arrangerats i anläggningen.

– Det här företaget har en imponerande portfölj med mässkoncept som är betydelsefulla för många olika branscher och för Stockholm som destination. Jag känner mig väldigt trygg med det kompetenta teamet som jag ska leda och fortsätta driva i linje med Stockholmsmässans strategier, säger Isabelle Lechtman.

I sin nya roll fortsätter hon att rapportera till Kim Lindhe som är övergripande ansvarig för Stockholmsmässans försäljning.

Kim Lindhe ska fokusera på att utveckla nya affärer i linje med Stockholmsmässans långsiktiga strategi att expandera geografiskt och som eventarrangör.