nyheter
nya regler 15 oktober
Sponsrings- och eventsverige:
Vi är redo att ansvarsfullt möta vår publik
populärvetenskap
Framtidsveckan:
Vetenskapsvecka, 12-18 oktober 2020, Lunds Universitet
erfarenhet ger kunskap
Att mötas utan att mötas
– nästa års upplaga av Mötesplats Samhällssäkerhet blir helt digital.
hotellnytt
Nyöppning
av klassiska Elite Hotel Savoy i Malmö.
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan
undertecknar Deklarationen för en stark demokrati.
finalspelet kvar i Uppsala
Gjensidige USM handboll
förlänger med Uppsala till 2023.
visst går det att ha möten
Countryside Hotels
lanserar Countryside Meetings – möten i avskilda miljöer.
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
när Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan omorganiserar – större uppdrag för Isabelle Lechtman



Stockholmsmässan har genomfört en omorganisation av sin säljverksamhet. Det innebär innebär att ansvaret för kongressförsäljningen och försäljningen gentemot mässutställare har samlats i en gemensam enhet. Ansvarig för den sammanslagna enheten blir Isabelle Lechtman.

Hon började sin karriär på det som numera heter Visit Stockholm, och jobbade där med att locka framför allt internationella kongresser till Stockholm. Även när hon flyttade till Stockholmsmässan år 2012 var det kongresser som stod i fokus.

Men även om kongresser var och fortfarande är ett viktigt huvudspår för Isabelle Lechtman ville hon bredda sig.

För fyra år sedan blev hon ansvarig även för guest event-försäljningen på Stockholmsmässan, det vill säga arbetet med att locka arrangörer av alla de slag att lägga sina evenemang i Älvsjö.

Det har handlat om allt från tv-inspelningar och musikkonserter till bolagsstämmor och säkerhetsklassade konferenser.

– Jag minns särskilt vårt arbete med Idol och deras fredagsfinaler under hösten 2015. Med över 1 000 besökare i veckan som publik och direktsänd tv genererade det ett betydligt ökat intresse och en vidgad syn på oss som anläggning, säger Isabelle Lechtman.

Med det nya ansvarsområdet kliver hon in i det som historiskt har varit Stockholmsmässans riktiga kärnverksamhet, det vill säga de egenarrangerade mässor.

Nu är det även fokus på att få in utställare till Nordbygg, Formex, Allt för Sjön, Fitnessfestivalen och alla de andra kända mässorna som arrangerats i anläggningen.

– Det här företaget har en imponerande portfölj med mässkoncept som är betydelsefulla för många olika branscher och för Stockholm som destination. Jag känner mig väldigt trygg med det kompetenta teamet som jag ska leda och fortsätta driva i linje med Stockholmsmässans strategier, säger Isabelle Lechtman.

I sin nya roll fortsätter hon att rapportera till Kim Lindhe som är övergripande ansvarig för Stockholmsmässans försäljning.

Kim Lindhe ska fokusera på att utveckla nya affärer i linje med Stockholmsmässans långsiktiga strategi att expandera geografiskt och som eventarrangör.