platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
hotellnytt
Klartecken till hotellbygge
på Kanaludden i Härnösand.
världskända talare
Uppsala återigen värdstad
för Nordens viktigaste konferens inom nanoteknik.
INBJUDAN
Följ med oss som Hosted Buyer
till Rom och Italy at hand 7–9 november
750 deltagare
Sverige i strålkastarljuset
för naturturismkongress.
Bli en Hosted Buyer
IBTM World lanserar
ett nytt Elite Corporate-program. Följ med oss till Barcelona!
tech, vetenskap och innovation
Tredje upplagan av Gather
lockade 1200 besökare och bjöd på över 60 talare och ett chipping party i Expohuset, Sickla.
event skapar möten
Dream Hack och Elmia
förlänger sitt partnerskap.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels
vald till hotelloperatör för Finlands största hotellprojekt.
hotelldesign
Niehku Mountain Villa i Riksgränsen
vinner UNESCOs världspris.
insiktsfulla kunskaper
54 procent
vet inte vad som har bestämts på mötet.
RSS
rss_icon
Länkar
Affärsstrategen Lars Isacsson till Göteborg & Co

Under 13 år var Lars Isacson vd för SCR Svensk Camping, men nu har han fått en ny utmaning: Att se till så att strategierna i affärsplanerna för destinationen Göteborg och Göteborg & Co blir verklighet.

– Det finns rätt mycket att lära, men jag tror att jag har rätt mycket att bidra med också, säger han.

År 1995 var Lars Isacson med och startade en av de första webbyråerna i Sverige, och har jobbat med digital utveckling både inom landet och internationellt. På Göteborg & Co blir han även ansvarig för omvärldsbevakning och analys.

– Det gäller att leverera värdefullt stöd till verksamheten och till våra partners. Att förstå vad som händer och hur besökarna ser ut är något vi måste ligga långt framme med. Näringen måste äga relationerna och inte lämna över till de stora digitala aktörerna, säger Lars Isacson.

I vintras antog Göteborgs Stad programmet för besöksnäringens utveckling, vilket sätter ett mål om fördubbling av turismen från år 2015 till 2030.

I sitt nya jobb att genomföra affärsstrategierna ser Lars Isacson tre utmaningar:

– Att det skapas tillräckligt med boendekapacitet för att kunna ta emot så många besökare, och att tillgängligheten finns så att de kan ta sig till Göteborg. Därutöver gäller det att hålla hög fart i utvecklingen, fatta modiga beslut och att våga gå först. Jag är oerhört sugen på att genomföra planerna. Men måste först lyssna på all kunskap och erfarenhet som finns här och inom besöksnäringen i staden.