platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Per Keller
blir ny vd för Yasuragi.
på nytt jobb
Sunniva Fallan Röd
ny vd för Sturebadet.
Hållbarhet på riktigt
Quality Hotel bäst i Norden
på att bedriva sin verksamhet på ett etiskt, socialt och miljömässigt riktigt sätt.
nytt jobb
​Staffan Ingvarsson
blir ny vd för Stockholm Business Region.
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.
RSS
rss_icon
Länkar
Affärsstrategen Lars Isacsson till Göteborg & Co

Under 13 år var Lars Isacson vd för SCR Svensk Camping, men nu har han fått en ny utmaning: Att se till så att strategierna i affärsplanerna för destinationen Göteborg och Göteborg & Co blir verklighet.

– Det finns rätt mycket att lära, men jag tror att jag har rätt mycket att bidra med också, säger han.

År 1995 var Lars Isacson med och startade en av de första webbyråerna i Sverige, och har jobbat med digital utveckling både inom landet och internationellt. På Göteborg & Co blir han även ansvarig för omvärldsbevakning och analys.

– Det gäller att leverera värdefullt stöd till verksamheten och till våra partners. Att förstå vad som händer och hur besökarna ser ut är något vi måste ligga långt framme med. Näringen måste äga relationerna och inte lämna över till de stora digitala aktörerna, säger Lars Isacson.

I vintras antog Göteborgs Stad programmet för besöksnäringens utveckling, vilket sätter ett mål om fördubbling av turismen från år 2015 till 2030.

I sitt nya jobb att genomföra affärsstrategierna ser Lars Isacson tre utmaningar:

– Att det skapas tillräckligt med boendekapacitet för att kunna ta emot så många besökare, och att tillgängligheten finns så att de kan ta sig till Göteborg. Därutöver gäller det att hålla hög fart i utvecklingen, fatta modiga beslut och att våga gå först. Jag är oerhört sugen på att genomföra planerna. Men måste först lyssna på all kunskap och erfarenhet som finns här och inom besöksnäringen i staden.