platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
mässor skapar möten
Fastighetsmässan firar tio år i Malmö
har ökat utställare med 218 procent och besökare med 410 procent.
innovativ utveckling
Blique by Nobis
låter Sveriges första professionella lägenhetstestare checka in.
Nytt rekordår
Gästnätterna i Halmstad ökar
över tre miljoner totalt för första gången.
Omvärldsanalys
Helsingborg skapar ny näringslivsstrategi
ska bli en av Europas mest innovativa städer.
nytt jobb
Kristofer Skoglund
Ny commercial director på Yasuragi.
Jubileum
Milgårdarna fyller 40 år
Firar med hållbar inspirationsdag den 5 mars.
Vintagelife
Zorn, vintage, historisk mat och kända profiler
– nu öppnar Antikmässan.
Hållbarhet på riktigt
Nu går hotell- och restaurangbranschen
ihop för en knarkfri framtid.
bra innovation
Slipp väntan på notan
på Pontus in the air.
RSS
rss_icon
Länkar
Affärsstrategen Lars Isacsson till Göteborg & Co

Under 13 år var Lars Isacson vd för SCR Svensk Camping, men nu har han fått en ny utmaning: Att se till så att strategierna i affärsplanerna för destinationen Göteborg och Göteborg & Co blir verklighet.

– Det finns rätt mycket att lära, men jag tror att jag har rätt mycket att bidra med också, säger han.

År 1995 var Lars Isacson med och startade en av de första webbyråerna i Sverige, och har jobbat med digital utveckling både inom landet och internationellt. På Göteborg & Co blir han även ansvarig för omvärldsbevakning och analys.

– Det gäller att leverera värdefullt stöd till verksamheten och till våra partners. Att förstå vad som händer och hur besökarna ser ut är något vi måste ligga långt framme med. Näringen måste äga relationerna och inte lämna över till de stora digitala aktörerna, säger Lars Isacson.

I vintras antog Göteborgs Stad programmet för besöksnäringens utveckling, vilket sätter ett mål om fördubbling av turismen från år 2015 till 2030.

I sitt nya jobb att genomföra affärsstrategierna ser Lars Isacson tre utmaningar:

– Att det skapas tillräckligt med boendekapacitet för att kunna ta emot så många besökare, och att tillgängligheten finns så att de kan ta sig till Göteborg. Därutöver gäller det att hålla hög fart i utvecklingen, fatta modiga beslut och att våga gå först. Jag är oerhört sugen på att genomföra planerna. Men måste först lyssna på all kunskap och erfarenhet som finns här och inom besöksnäringen i staden.