Forenom, som hyr ut tillfälliga boenden till företag och privatpersoner i Norden, har på 18 år gått från att vara ett enmansföretag till att bli marknadsledande i Norden. Nu är det dags att förnya varumärket och samtidigt öka kunskapen om hela branschen.
Nyligen förvärvade företaget bland andra Stay At Hotel Apartments och HS Apartments. Det innebär att Forenoms utbud i Sverige ökade med cirka 1 200 inredda lägenheter.
Företagets kärnverksamhet är att erbjuda ”home-away-from-home”-boende för affärsresenärer, vilket utmanar den traditionella hotellmarknaden med en lösning som ger kunden möjlighet att själv välja de tjänster man vill betala för.
– Det nya varumärket kommunicerar vårt förhållningssätt inför våra kunders behov av home like living, och speglar ett paradigmskifte i bemötandet av kunder i vår bransch. Vi levererar boendelösningar i likhet med den växande onlinemarknaden, säger Mats-Erik Lidström, vd för Forenom.
Företaget är marknadsledande i Norden för lägenhetshotell och företagsbostäder sett till nettoomsättning och antal rum, och den enda aktören inom långtidsboende som finns i Sverige, Finland, Norge och Danmark. I alla lägenheter finns det kök.
Forenom har 25 lokalkontor, över 450 anställda och omsatte 77 miljoner euro förra året.
Bilden: Det finns kök i alla Fornoms lägenheter.