platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
hållbarhet
Easyfairs diplomerade
enligt den nationella miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas.
hotellnytt
GCCH
köper Hotel Park Allé i Kristianstad.
Mässor skapar möten
Återöppnat Elmia:
Ett unikt mäss- och mötesår.
29/12-8/1
Malmö:
Vinterspelens universum återuppstår på ny plats.
nytt jobb
Josefine Gudmundson
blir hotelldirektör för Clarion Hotel The Pier.
26-27 juni 2023
Sverige arrangerar stor life science-kongress
som del av EU-ordförandeskapet.
Satsar på Business Events
Macaos kasinon satsar framåt på Business Events
investerar runt 170 miljarder kommande decenniet.
Event
Skåne Trendrapport 2022
Event in Skåne: Det har hänt magiska saker i Skåne under 2022.
Omvärldsanalys
Sju mötes- och eventtrender som du behöver känna till inför 2023
Utdrag ur eboken 7 Meeting and Event Trends You Need to Know for 2023.
Omvärldsanalys
Det är dags att bana nya spår för eventplanerare
Alla tecken pekar mot ett hektiskt 2023.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordic Choice Hotels startar Nordens största grannaktion

"The Good Neighbour” heter initiativet som är framdrivet av de anställda på 190 Nordic Choice Hotels. Syftet är att göra något bra för människor och miljö i grannskapet.

Koncernchefen Torgeir Silseth förklarar att initiativet skapar värden samtidigt som det bidrar till engegemang och stolhet för medarbetarna.

– Vi är en del av 190 grannskap i Norden. Det är viktigt för oss att vara det hotellet och det hotellbolaget som utgör en skillnad i de här områden.

Som exempel på “The Good Neighbour” projekt så har flera Nordic Choice hotell fokus på att bekämpa matsvinn. Mat som blir över efter bland annat frukostbuffén skänks till välgörenhetsorganisationer.

Andra hotell stöttar nyanlända genom att bland annat arrangera familjedagar där personalen på hotellen och deras familjer umgås med de nya grannarna.

– “The Good Neighbour “ skapar ett fantastiskt engagemang bland våra medarbetare. Det finns en uppsjö av initiativ och det saknas verkligen inte kreativitet. Det finns helt klart många sätt att bidra lokalt, säger Silseth.

Det är inte första gången koncernen tar ansvar bortom hotelltrappan. I december varje år genomförs kampanjen “Ensam julgran söker klappar" på alla Nordic Choice Hotels i Norden.

Under 2017 års kampanj samlades 80 000 gåvor in som kom utsatta i lokalsamhället till del. Kampanjen har blivit en kampanj som engagerar både hotellpersonal, gäster och grannar.

Den här veckan lanseras också "The Good Neighbour"-fonden. Den ska ge lokala eldsjälar ekonomisk hjälp för att genomföra projekt i närmiljön.