platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Gastrolution of Skåne
Skånska mat- och dryckesevenemang
ska nå internationell världsklass.
mat och möten
Parabere Forum Malmö 2018
en av fem finalister på The World Restaurants Awards i kategorin ”Event of the Year”.
kunskapsöverföring
Sveriges största mötesarrangörer
till Umeå för Mötets Dag.
Bli en bättre ledare
Bok om ledarskap
hjälper dig att se mellanrummen som möjligheter.
omvärldsanalys
Svenska startups sökes
till gratisplatser på framtidsmässa.
omvärldsanalys
Kompetensutveckla
ditt företag på Industrimässorna.
hotellnytt
Quality Hotel The Box
tar hem priset som New Hotel of the Year.
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordic Choice Hotels startar Nordens största grannaktion

"The Good Neighbour” heter initiativet som är framdrivet av de anställda på 190 Nordic Choice Hotels. Syftet är att göra något bra för människor och miljö i grannskapet.

Koncernchefen Torgeir Silseth förklarar att initiativet skapar värden samtidigt som det bidrar till engegemang och stolhet för medarbetarna.

– Vi är en del av 190 grannskap i Norden. Det är viktigt för oss att vara det hotellet och det hotellbolaget som utgör en skillnad i de här områden.

Som exempel på “The Good Neighbour” projekt så har flera Nordic Choice hotell fokus på att bekämpa matsvinn. Mat som blir över efter bland annat frukostbuffén skänks till välgörenhetsorganisationer.

Andra hotell stöttar nyanlända genom att bland annat arrangera familjedagar där personalen på hotellen och deras familjer umgås med de nya grannarna.

– “The Good Neighbour “ skapar ett fantastiskt engagemang bland våra medarbetare. Det finns en uppsjö av initiativ och det saknas verkligen inte kreativitet. Det finns helt klart många sätt att bidra lokalt, säger Silseth.

Det är inte första gången koncernen tar ansvar bortom hotelltrappan. I december varje år genomförs kampanjen “Ensam julgran söker klappar" på alla Nordic Choice Hotels i Norden.

Under 2017 års kampanj samlades 80 000 gåvor in som kom utsatta i lokalsamhället till del. Kampanjen har blivit en kampanj som engagerar både hotellpersonal, gäster och grannar.

Den här veckan lanseras också "The Good Neighbour"-fonden. Den ska ge lokala eldsjälar ekonomisk hjälp för att genomföra projekt i närmiljön.