nyheter
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
Ny satsning
Halländsk matkultur
flyttar in på Stora torg i Halmstad.
bygger motståndskraft
IMEX Group investerar
med nio nya anställningar.
näringsförbudet kvarstår
Öppet brev till regeringen:
Rikta regelverket rätt!
kraftsamling
Lärosäten Väst
- ny allians för ökat samarbete i Västsverige.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordic Choice Hotels startar Nordens största grannaktion

"The Good Neighbour” heter initiativet som är framdrivet av de anställda på 190 Nordic Choice Hotels. Syftet är att göra något bra för människor och miljö i grannskapet.

Koncernchefen Torgeir Silseth förklarar att initiativet skapar värden samtidigt som det bidrar till engegemang och stolhet för medarbetarna.

– Vi är en del av 190 grannskap i Norden. Det är viktigt för oss att vara det hotellet och det hotellbolaget som utgör en skillnad i de här områden.

Som exempel på “The Good Neighbour” projekt så har flera Nordic Choice hotell fokus på att bekämpa matsvinn. Mat som blir över efter bland annat frukostbuffén skänks till välgörenhetsorganisationer.

Andra hotell stöttar nyanlända genom att bland annat arrangera familjedagar där personalen på hotellen och deras familjer umgås med de nya grannarna.

– “The Good Neighbour “ skapar ett fantastiskt engagemang bland våra medarbetare. Det finns en uppsjö av initiativ och det saknas verkligen inte kreativitet. Det finns helt klart många sätt att bidra lokalt, säger Silseth.

Det är inte första gången koncernen tar ansvar bortom hotelltrappan. I december varje år genomförs kampanjen “Ensam julgran söker klappar" på alla Nordic Choice Hotels i Norden.

Under 2017 års kampanj samlades 80 000 gåvor in som kom utsatta i lokalsamhället till del. Kampanjen har blivit en kampanj som engagerar både hotellpersonal, gäster och grannar.

Den här veckan lanseras också "The Good Neighbour"-fonden. Den ska ge lokala eldsjälar ekonomisk hjälp för att genomföra projekt i närmiljön.