nyheter
omvärldsanalys
JMIC skapar portal
för åtkomst till covid-19-kunskaper.
Omvärldsanalys
USA rapporterar 22,6 procents hotellbeläggning
för veckan fram till 28 mars - 2020.
Island står enat
Meet in Reykjavík:
United With Strength.
innovationer skapar möten
De 10 mest innovativa entreprenörerna
i Sverige 2020.
omsättningen minus 70-80 procent
Färsk statistik från UC:
Konkurser inom hotell- och restaurang ökar med 123 procent
positivt besked
Nordiska Hissmässan
samlar hela hissbranschen i Stockholm hösten 2020.
innovationer skapar möten
Fem innovationer
som kommer att revolutionera modeindustrin tilldelas 1 miljon euro av H&M Foundation.
ett bra beslut
SkiStars skidanläggningar
i Åre, Sälen och Vemdalen stängs från 6 april.
Event
Expo 2020 Dubai
skjuts upp i ett år.
språnget
Nordens största event
på temat omvärldsanalys omvandlas till Virtual IntelliSummit 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Global lansering av ny retailmässa på Kistamässan

Digitalisering och förändrade kundbeteenden har lett till att detaljhandeln över hela världen just nu genomgår en transformation. Frågorna om framtiden är många och till stor del obesvarade.

Vad krävs för att lyckas i morgondagens retail-landskap? För att göra sig redo för framtida utmaningar behöver branschen mötas, utbyta erfarenheter och kunskap, skapa nya kontakter och etablera samarbeten.

Därför lanserar det internationella mässföretaget Easyfairs en ny mötesplats för retailsektorn, Retail Experience Live. Den globala premiären sker i Norden under 2019, med första stopp i Helsingfors, den 6-7 mars 2019, och på Kistamässan i Stockholm, den 15-16 maj 2019.

Retail Experience Live är en ny mötesplats utformad för att bättre spegla framtidens behov. Mötesplatsen samlar handlare och leverantörer tillsammans med experter och influencers. Ambitionen är att skapa möjligheter att uppleva och dela visioner, kunskap, lösningar och produkter som leder retailers in i framtiden.

– Det  blir en arena för möten, där rollerna som utställare och besökare suddas ut och alla är bidragande deltagare. Det ställer nya krav på hallens utformning, vilket innebär en helt annan upplevelse på plats. Det blir nyskapande mingelytor, aktivitetsområden och nya otraditionella monterformat, säger Åsa Keim, operativ chef på Easyfairs Göteborgskontor.

Retail Experience Live har ett tydligt framtidsfokus och täcker alla aspekter av online och onsite retailing.

 

• Hur når och attraherar vi nya kunder när gamla sätt inte fungerar?

• Hur skapar vi en kundupplevelse som står ut ur mängden, online, onsite och i alla andra kontakter?

• Hur gör vi betalningar, logistik och kundsupport enkelt och som en del av upplevelsen?

• Hur skapar vi en sömlös kundresa, från första kontakten online fram till last mile-leveransen?

• Hur samlar och använder vi data för att bygga relationer och skapa viktiga kundinsikter?

• Hur skapar vi den mest effektiva suppy chain-lösningen för ehandel?

 

Lanseringen av Retail Experience Live sker idag den 18 april under mässan Ecommerce+Shoptec som genomförs på Kistamässan.