nyheter
Katastrofsiffror
1,7 miljoner jobb i Mellanöstern
försvinner på grund av Covid-19 och gränsstängningar.
mötesplatser
Folkuniversitetet och Berättarministeriet
skapar ny arena för bildning.
AI Summit 2020
Nytt pris
ska hylla svenska pionjärer inom AI.
hotellsäkerhet
Radisson Blu Hotel, Uppsala
är certifierade enligt Radisson Safety Protocol.
nya regler 15 oktober
Sponsrings- och eventsverige:
Vi är redo att ansvarsfullt möta vår publik
Populärvetenskap
Framtidsveckan
Vetenskapsvecka 12–18 oktober 2020 på Lunds Universitet.
erfarenhet ger kunskap
Att mötas utan att mötas
– nästa års upplaga av Mötesplats Samhällssäkerhet blir helt digital.
hotellnytt
Nyöppning
av klassiska Elite Hotel Savoy i Malmö.
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan för demokrati
Mässan undertecknar Deklaration för en stark demokrati.
RSS
rss_icon
Länkar
Global lansering av ny retailmässa på Kistamässan

Digitalisering och förändrade kundbeteenden har lett till att detaljhandeln över hela världen just nu genomgår en transformation. Frågorna om framtiden är många och till stor del obesvarade.

Vad krävs för att lyckas i morgondagens retail-landskap? För att göra sig redo för framtida utmaningar behöver branschen mötas, utbyta erfarenheter och kunskap, skapa nya kontakter och etablera samarbeten.

Därför lanserar det internationella mässföretaget Easyfairs en ny mötesplats för retailsektorn, Retail Experience Live. Den globala premiären sker i Norden under 2019, med första stopp i Helsingfors, den 6-7 mars 2019, och på Kistamässan i Stockholm, den 15-16 maj 2019.

Retail Experience Live är en ny mötesplats utformad för att bättre spegla framtidens behov. Mötesplatsen samlar handlare och leverantörer tillsammans med experter och influencers. Ambitionen är att skapa möjligheter att uppleva och dela visioner, kunskap, lösningar och produkter som leder retailers in i framtiden.

– Det  blir en arena för möten, där rollerna som utställare och besökare suddas ut och alla är bidragande deltagare. Det ställer nya krav på hallens utformning, vilket innebär en helt annan upplevelse på plats. Det blir nyskapande mingelytor, aktivitetsområden och nya otraditionella monterformat, säger Åsa Keim, operativ chef på Easyfairs Göteborgskontor.

Retail Experience Live har ett tydligt framtidsfokus och täcker alla aspekter av online och onsite retailing.

 

• Hur når och attraherar vi nya kunder när gamla sätt inte fungerar?

• Hur skapar vi en kundupplevelse som står ut ur mängden, online, onsite och i alla andra kontakter?

• Hur gör vi betalningar, logistik och kundsupport enkelt och som en del av upplevelsen?

• Hur skapar vi en sömlös kundresa, från första kontakten online fram till last mile-leveransen?

• Hur samlar och använder vi data för att bygga relationer och skapa viktiga kundinsikter?

• Hur skapar vi den mest effektiva suppy chain-lösningen för ehandel?

 

Lanseringen av Retail Experience Live sker idag den 18 april under mässan Ecommerce+Shoptec som genomförs på Kistamässan.