platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Choice låter gäster bestämma hur hotellrummen ska se ut

I samarbete med Kungliga Tekniska Högskolan har Nordic Choice Hotels utvecklat en lösning som låter gästerna bestämma hur hotellrummet ska se ut. Oavsett ifall man älskar att titta på en stjärnhimmel, är fascinerad av Van Gogh eller vill ha bilder av familjen på väggar och tak, så kan det nu ordnas.

Nordic Choice Hotels fristående hotell Hobo i Stockholm är först ut med lösningen Project Mapping som låter gästen dekorera sitt egna rum.

Lösningen, som kallas Embed, är utvecklad i samarbete med KTH och designbyrån Barkas. Med mobil uppkoppling kan gästerna projicera utvalda filmer och bilder på tak och väggar i de hotellrum som saknar fönster för att skapa en helt ny typ av upplevelse.

– Hobo handlar om dynamik. Vi har inte ett låst koncept utan utvecklar ständigt produkter och service tillsammans med våra gäster. Vi har gäster som ställer höga krav på förnyelse, innovation och kreativa lösningar. Det gör vardagen spännande och resulterar i projekt som Embed-projektet tillsammans med KTH, säger Mattias Stengl, vd och hotelldirektör.

Nordic Choice Hotels har en uttalad ambition om att använda teknik och digitalisering till att förbättra gästupplevelsen på sina hotell.

Utvecklingen går fort, och bolaget arbetar för att ha en stor flexibilitet för att kunna testa ideer för en eventuell utrullning på alla hotell i hela Norden.

Hobo i Stockholm fungerar som en digitaliseringsspjutspets för hela koncernen, där nya ideer, digitala koncept och teknik testas.

– Vår ambition är att ligga i framkant inom digital utveckling och implementering av nya spännande digitala tjänster. För att uppnå det är strategiska partnerskap viktiga för oss. Samarbetet med KTH och digitala konstnärer lägger till en extra dimension och kunskap som skapar nya förutsättningar för att höja upplevelsen för våra gäster, säger Lisa Farrar, cdo Nordic Choice Hotels

I januari lanserade bolaget mobila nycklar och mobil incheckning på över 2 000 hotellrum i syfte att förenkla för gästerna som istället kan gå förbi receptionskön och gå direkt upp till sitt hotellrum vid ankomst.