nyheter
omvärldsanalys
JMIC skapar portal
för åtkomst till Covid-19-kunskaper.
Omvärldsanalys
USA rapporterar 22,6 procents hotellbeläggning
för veckan fram till 28 mars - 2020.
Island står enat
Meet in Reykjavík:
United With Strength.
innovationer skapar möten
De 10 mest innovativa entreprenörerna
i Sverige 2020.
omsättningen minus 70-80 procent
Färsk statistik från UC:
Konkurser inom hotell- och restaurang ökar med 123 procent
positivt besked
Nordiska Hissmässan
samlar hela hissbranschen i Stockholm hösten 2020.
innovationer skapar möten
Fem innovationer
som kommer att revolutionera modeindustrin tilldelas 1 miljon euro av H&M Foundation.
ett bra beslut
SkiStars skidanläggningar
i Åre, Sälen och Vemdalen stängs från 6 april.
Event
Expo 2020 Dubai
skjuts upp i ett år.
språnget
Nordens största event
på temat omvärldsanalys omvandlas till Virtual IntelliSummit 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Choice låter gäster bestämma hur hotellrummen ska se ut

I samarbete med Kungliga Tekniska Högskolan har Nordic Choice Hotels utvecklat en lösning som låter gästerna bestämma hur hotellrummet ska se ut. Oavsett ifall man älskar att titta på en stjärnhimmel, är fascinerad av Van Gogh eller vill ha bilder av familjen på väggar och tak, så kan det nu ordnas.

Nordic Choice Hotels fristående hotell Hobo i Stockholm är först ut med lösningen Project Mapping som låter gästen dekorera sitt egna rum.

Lösningen, som kallas Embed, är utvecklad i samarbete med KTH och designbyrån Barkas. Med mobil uppkoppling kan gästerna projicera utvalda filmer och bilder på tak och väggar i de hotellrum som saknar fönster för att skapa en helt ny typ av upplevelse.

– Hobo handlar om dynamik. Vi har inte ett låst koncept utan utvecklar ständigt produkter och service tillsammans med våra gäster. Vi har gäster som ställer höga krav på förnyelse, innovation och kreativa lösningar. Det gör vardagen spännande och resulterar i projekt som Embed-projektet tillsammans med KTH, säger Mattias Stengl, vd och hotelldirektör.

Nordic Choice Hotels har en uttalad ambition om att använda teknik och digitalisering till att förbättra gästupplevelsen på sina hotell.

Utvecklingen går fort, och bolaget arbetar för att ha en stor flexibilitet för att kunna testa ideer för en eventuell utrullning på alla hotell i hela Norden.

Hobo i Stockholm fungerar som en digitaliseringsspjutspets för hela koncernen, där nya ideer, digitala koncept och teknik testas.

– Vår ambition är att ligga i framkant inom digital utveckling och implementering av nya spännande digitala tjänster. För att uppnå det är strategiska partnerskap viktiga för oss. Samarbetet med KTH och digitala konstnärer lägger till en extra dimension och kunskap som skapar nya förutsättningar för att höja upplevelsen för våra gäster, säger Lisa Farrar, cdo Nordic Choice Hotels

I januari lanserade bolaget mobila nycklar och mobil incheckning på över 2 000 hotellrum i syfte att förenkla för gästerna som istället kan gå förbi receptionskön och gå direkt upp till sitt hotellrum vid ankomst.