platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
Wow factor
Fotografiska
öppnar i New York.
nytt jobb
Stefan Sjöstrand
ny vd för Skistar.
hotellnytt
Frösö Park Hotel
planerar att bygga hostel i tidigare logement.
250 experter
Nationell konferens
Sverige mot Narkotika till Borås.
hållbart långsiktigt
​Nytt samarbetsavtal
mellan Östersunds kommun och Destination Östersund ska utveckla besöksnäringen.
Events skapar möten
Internationell coachutbildning
– en långtidseffekt av VM i bordtennis i Halmstad.
Hotellnytt
Elite Hotels
storsatsar på gym och spa.
innovationer
​Helsingborg
bygger AI-fabriken Smarter City Lab med stöd från Vinnova.
hotellnytt
Stor hotellsatsning av Winn Hotel Group
lyfter Södertälje centrum.
hotellnytt
Norrköping når nya höjder
med Winn Hotel Groups nya hotell.
RSS
rss_icon
Länkar
Choice låter gäster bestämma hur hotellrummen ska se ut

I samarbete med Kungliga Tekniska Högskolan har Nordic Choice Hotels utvecklat en lösning som låter gästerna bestämma hur hotellrummet ska se ut. Oavsett ifall man älskar att titta på en stjärnhimmel, är fascinerad av Van Gogh eller vill ha bilder av familjen på väggar och tak, så kan det nu ordnas.

Nordic Choice Hotels fristående hotell Hobo i Stockholm är först ut med lösningen Project Mapping som låter gästen dekorera sitt egna rum.

Lösningen, som kallas Embed, är utvecklad i samarbete med KTH och designbyrån Barkas. Med mobil uppkoppling kan gästerna projicera utvalda filmer och bilder på tak och väggar i de hotellrum som saknar fönster för att skapa en helt ny typ av upplevelse.

– Hobo handlar om dynamik. Vi har inte ett låst koncept utan utvecklar ständigt produkter och service tillsammans med våra gäster. Vi har gäster som ställer höga krav på förnyelse, innovation och kreativa lösningar. Det gör vardagen spännande och resulterar i projekt som Embed-projektet tillsammans med KTH, säger Mattias Stengl, vd och hotelldirektör.

Nordic Choice Hotels har en uttalad ambition om att använda teknik och digitalisering till att förbättra gästupplevelsen på sina hotell.

Utvecklingen går fort, och bolaget arbetar för att ha en stor flexibilitet för att kunna testa ideer för en eventuell utrullning på alla hotell i hela Norden.

Hobo i Stockholm fungerar som en digitaliseringsspjutspets för hela koncernen, där nya ideer, digitala koncept och teknik testas.

– Vår ambition är att ligga i framkant inom digital utveckling och implementering av nya spännande digitala tjänster. För att uppnå det är strategiska partnerskap viktiga för oss. Samarbetet med KTH och digitala konstnärer lägger till en extra dimension och kunskap som skapar nya förutsättningar för att höja upplevelsen för våra gäster, säger Lisa Farrar, cdo Nordic Choice Hotels

I januari lanserade bolaget mobila nycklar och mobil incheckning på över 2 000 hotellrum i syfte att förenkla för gästerna som istället kan gå förbi receptionskön och gå direkt upp till sitt hotellrum vid ankomst.