platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Per Keller
blir ny vd för Yasuragi.
på nytt jobb
Sunniva Fallan Röd
ny vd för Sturebadet.
Hållbarhet på riktigt
Quality Hotel bäst i Norden
på att bedriva sin verksamhet på ett etiskt, socialt och miljömässigt riktigt sätt.
nytt jobb
​Staffan Ingvarsson
blir ny vd för Stockholm Business Region.
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic Hotels mest attraktiva arbetsgivare för andra året i rad

Idag avslöjade Visita att Scandic Hotels återigen är branschens mest attraktiva arbetsgivare.

– En förutsättning för att kunna skapa fantastiska hotellupplevelser för våra gäster är att vi har medarbetare som trivs och känner engagemang när de är på jobbet. Det arbetar vi hårt för att uppnå och den här utmärkelsen är ett kvitto på att vi lyckas, säger Peter Jangbratt, Sverigechef för Scandic.

Besöksnäringen är den snabbast växande näringen i Sverige och skapar arbetstillfällen över hela landet. Syftet med undersökningen är att lyfta branschens status och attraktionskraft. En av branschens största utmaningar är att locka till sig arbetskraft och många jobb, som till exempel kock, klassas som bristyrken.

På plats under prisutdelningen fanns Henrik Dider, HR-direktör för Scandic Sverige:

– Vi har arbetat konsekvent och långsiktigt sedan 1990-talet med att skapa en arbetsplats där våra medarbetare kan utvecklas och känner sig motiverade. Vi har investerat mycket tid och resurser, inte för att vi måste utan för att vi vill. Vi driver aktiviteter och kampanjer som alla andra, men det är våra 700 ledare och 7 000 medarbetare som är vårt varumärke, säger Henrik Dider.

Undersökningen har genomförts av Universum där 2 500 yrkesverksamma inom besöksnäringen och studenter har tillfrågats om vilken arbetsgivare de helst skulle arbeta för.


Bilden: Henrik Dider, HR-direktör Scandic Sverige, och Jonas Siljhammar, vd Visita.