platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic Hotels mest attraktiva arbetsgivare för andra året i rad

Idag avslöjade Visita att Scandic Hotels återigen är branschens mest attraktiva arbetsgivare.

– En förutsättning för att kunna skapa fantastiska hotellupplevelser för våra gäster är att vi har medarbetare som trivs och känner engagemang när de är på jobbet. Det arbetar vi hårt för att uppnå och den här utmärkelsen är ett kvitto på att vi lyckas, säger Peter Jangbratt, Sverigechef för Scandic.

Besöksnäringen är den snabbast växande näringen i Sverige och skapar arbetstillfällen över hela landet. Syftet med undersökningen är att lyfta branschens status och attraktionskraft. En av branschens största utmaningar är att locka till sig arbetskraft och många jobb, som till exempel kock, klassas som bristyrken.

På plats under prisutdelningen fanns Henrik Dider, HR-direktör för Scandic Sverige:

– Vi har arbetat konsekvent och långsiktigt sedan 1990-talet med att skapa en arbetsplats där våra medarbetare kan utvecklas och känner sig motiverade. Vi har investerat mycket tid och resurser, inte för att vi måste utan för att vi vill. Vi driver aktiviteter och kampanjer som alla andra, men det är våra 700 ledare och 7 000 medarbetare som är vårt varumärke, säger Henrik Dider.

Undersökningen har genomförts av Universum där 2 500 yrkesverksamma inom besöksnäringen och studenter har tillfrågats om vilken arbetsgivare de helst skulle arbeta för.


Bilden: Henrik Dider, HR-direktör Scandic Sverige, och Jonas Siljhammar, vd Visita.