platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
hotellnyttt
Jessica Karlsson ny General Manager på NOFO
Alexander Alkesten ny brandmanager.
5-12 mars
World Junior Curling Championships
till Jönköping 2022.
1000 deltagare?
Stort intresse
när Sveriges vackraste MTB lopp ska köras.
flygnytt
Direktflyg från Arlanda i vinter:
Finnair flyger direkt till Bangkok, Phuket och Miami.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic Hotels mest attraktiva arbetsgivare för andra året i rad

Idag avslöjade Visita att Scandic Hotels återigen är branschens mest attraktiva arbetsgivare.

– En förutsättning för att kunna skapa fantastiska hotellupplevelser för våra gäster är att vi har medarbetare som trivs och känner engagemang när de är på jobbet. Det arbetar vi hårt för att uppnå och den här utmärkelsen är ett kvitto på att vi lyckas, säger Peter Jangbratt, Sverigechef för Scandic.

Besöksnäringen är den snabbast växande näringen i Sverige och skapar arbetstillfällen över hela landet. Syftet med undersökningen är att lyfta branschens status och attraktionskraft. En av branschens största utmaningar är att locka till sig arbetskraft och många jobb, som till exempel kock, klassas som bristyrken.

På plats under prisutdelningen fanns Henrik Dider, HR-direktör för Scandic Sverige:

– Vi har arbetat konsekvent och långsiktigt sedan 1990-talet med att skapa en arbetsplats där våra medarbetare kan utvecklas och känner sig motiverade. Vi har investerat mycket tid och resurser, inte för att vi måste utan för att vi vill. Vi driver aktiviteter och kampanjer som alla andra, men det är våra 700 ledare och 7 000 medarbetare som är vårt varumärke, säger Henrik Dider.

Undersökningen har genomförts av Universum där 2 500 yrkesverksamma inom besöksnäringen och studenter har tillfrågats om vilken arbetsgivare de helst skulle arbeta för.


Bilden: Henrik Dider, HR-direktör Scandic Sverige, och Jonas Siljhammar, vd Visita.