platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic Hotels mest attraktiva arbetsgivare för andra året i rad

Idag avslöjade Visita att Scandic Hotels återigen är branschens mest attraktiva arbetsgivare.

– En förutsättning för att kunna skapa fantastiska hotellupplevelser för våra gäster är att vi har medarbetare som trivs och känner engagemang när de är på jobbet. Det arbetar vi hårt för att uppnå och den här utmärkelsen är ett kvitto på att vi lyckas, säger Peter Jangbratt, Sverigechef för Scandic.

Besöksnäringen är den snabbast växande näringen i Sverige och skapar arbetstillfällen över hela landet. Syftet med undersökningen är att lyfta branschens status och attraktionskraft. En av branschens största utmaningar är att locka till sig arbetskraft och många jobb, som till exempel kock, klassas som bristyrken.

På plats under prisutdelningen fanns Henrik Dider, HR-direktör för Scandic Sverige:

– Vi har arbetat konsekvent och långsiktigt sedan 1990-talet med att skapa en arbetsplats där våra medarbetare kan utvecklas och känner sig motiverade. Vi har investerat mycket tid och resurser, inte för att vi måste utan för att vi vill. Vi driver aktiviteter och kampanjer som alla andra, men det är våra 700 ledare och 7 000 medarbetare som är vårt varumärke, säger Henrik Dider.

Undersökningen har genomförts av Universum där 2 500 yrkesverksamma inom besöksnäringen och studenter har tillfrågats om vilken arbetsgivare de helst skulle arbeta för.


Bilden: Henrik Dider, HR-direktör Scandic Sverige, och Jonas Siljhammar, vd Visita.