platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic Hotels mest attraktiva arbetsgivare för andra året i rad

Idag avslöjade Visita att Scandic Hotels återigen är branschens mest attraktiva arbetsgivare.

– En förutsättning för att kunna skapa fantastiska hotellupplevelser för våra gäster är att vi har medarbetare som trivs och känner engagemang när de är på jobbet. Det arbetar vi hårt för att uppnå och den här utmärkelsen är ett kvitto på att vi lyckas, säger Peter Jangbratt, Sverigechef för Scandic.

Besöksnäringen är den snabbast växande näringen i Sverige och skapar arbetstillfällen över hela landet. Syftet med undersökningen är att lyfta branschens status och attraktionskraft. En av branschens största utmaningar är att locka till sig arbetskraft och många jobb, som till exempel kock, klassas som bristyrken.

På plats under prisutdelningen fanns Henrik Dider, HR-direktör för Scandic Sverige:

– Vi har arbetat konsekvent och långsiktigt sedan 1990-talet med att skapa en arbetsplats där våra medarbetare kan utvecklas och känner sig motiverade. Vi har investerat mycket tid och resurser, inte för att vi måste utan för att vi vill. Vi driver aktiviteter och kampanjer som alla andra, men det är våra 700 ledare och 7 000 medarbetare som är vårt varumärke, säger Henrik Dider.

Undersökningen har genomförts av Universum där 2 500 yrkesverksamma inom besöksnäringen och studenter har tillfrågats om vilken arbetsgivare de helst skulle arbeta för.


Bilden: Henrik Dider, HR-direktör Scandic Sverige, och Jonas Siljhammar, vd Visita.