platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
möten förflyttar kunskap
​Nyckeln överlämnad
till Borås Kongress.

Elmia Subcontractor:
Industrin i förändring. Riktning framåt.
omvärldsanalys
Scottish Event Campus (SEC)
skapar en global anläggning för events i världsklass
Snabb tillväxt
IACC
får 63 nya medlemmar i Danmark.
forskning skapar möten
Vetenskapsrådet ger pengar
till forskarskola för lärare i idrott och hälsa.
prisbelönta
Hotell Kristina i Sigtuna
är vinnare av Ekoutmaningen 2018.
forskning skapar möten
Köpenhamn får globalt forskningscenter
mot antibiotikaresistens.
events skapar möten
Åre 2019 ISO-certifierade som hållbart event
Förväntas få 700 miljoner TV-tittare och locka 120 000 besökare.
innovationsfrämjare
Idag invigs Comfort Hotel Kista
och sänder Sveriges längst Businesspodd.
samordning och långsiktighet
Kreativa industrin växlar upp
med ny organisation.
RSS
rss_icon
Länkar
Choice Hotels skapar ny organisation med hållbarhet i fokus

Syftet med den nya organisationen är att fortsätta utveckla matupplevelsen för hotellgästerna och att ligga i framkant vad gäller hållbarhet.

Avdelningen ska ledas av Fredrik Blomberg som får titeln Director of Food & Beverage.

En tredjedel av Nordic Choice Hotels omsättning kommer från mat och dryck. Området är centralt för dagens resenärer och är i en konstant förändring.

– Vi ska inte bara erbjuda våra gäster bra upplevelser i våra restauranger. Vi ska etablera oss som platsen varifrån nordiska matupplevelser inom hotellbranschen skapas och utvecklas, Katalin Paldeak, Chief Operating Officer för Nordic Choice Hotels.

Fredrik Blomberg har sedan år 2013 lett arbetet med att etablera Clarion Hotel Post med restaurangerna Norda och Vrå.

– Han har en svåröverträffad kompetens som vi tar tillvara på i alla våra sex verksamhetsländer och i samtliga av våra hotellkedjor, säger Katalin Paldeak.

Fredrik Blomberg har en bakgrund som restauratör och restaurangföretagare i Spanien.

Den nya organisationen bemannas med åtta personer som har fokus på mat- och dryckesutveckling samt affärsutveckling.

– Min ambition är att jag tillsammans med mitt team ska ta vår F&B-verksamhet till helt nya nivåer där vi sätter fokus på hur vi kan förena de bästa smakkombinationerna med ett hållbarhetstänk. Vi ska vara bäst på att ge våra gäster den godaste maten som de kan äta med gott samvete, säger Fredrik Blomberg.

Ett viktigt område som också prioriteras är att höja yrkets status. Idag toppar kockyrket arbetsförmedlingens lista över de främsta bristyrkena. För att säkra tillgången till arbetskraft och dessutom fortsätta att utveckla yrket kommer stor möda att läggas på hur yrket kan göras mer attraktivt.

– Vill man ha ett kreativt yrke, med möjlighet att resa, uppleva nya kulturer, träffa människor och om man dessutom älskar mat och dryck så finns det ingen bättre bransch. Vi behöver bli bättre ambassadörer för yrket, säger Fredrik Blomberg.

Fredrik Blomberg tillträder sin nya position den 1 september.

 

Bilden: Fredrik Blomberg.